Μαχαίρι στις ΔΕΚΟ αλλά και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης,
καθώς και άμεσα αποτελέσματα από το κυνήγι της φοροδιαφυγής το καλοκαίρι
στα νησιά, είναι οι τρείς άμεσες προϋποθέσεις που βάζουν οι εκπρόσωποι
των δανειστών στην ελληνική πλευρά για να γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για
“χαλάρωση” ή για υπαγωγή στη συμφωνία των Βρυξελλών.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές....
κατά τη διάρκεια ανεπίσημων επαφών που έγιναν στην Αθήνα αλλά και επικοινωνιών με το εξωτερικό, πριν ακόμα η τρόικα πατήσει το πόδι της στην Αθήνα, μετέδωσε το μήνυμα ότι οποιαδήποτε συζήτηση για υπαγωγή σε ευνοϊκό καθεστώς μπορεί να ξεκινήσει μόνο αφότου δοθούν συγκεκριμένα παραδείγματα για τη διάθεση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τις διαθρωτικές αλλαγές που θεωρούνται απαραίτητες.
Στην Αθήνα εκτιμούν ότι η συμφωνία των Βρυξελλών, με βάση την οποία η ενίσχυση των τραπεζών δεν θα “μετράει” στο κρατικό δημόσιο χρέος για την Ισπανία και ενδεχομένως για την Ιρλανδία, ανοίγει το δρόμο για να υπαχθεί η και η Ελλάδα σε παρόμοιο καθεστώς, “σβήνοντας” από το ελληνικό δημόσιο χρέος ποσό έως και 50 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Ομως, με βάση τη συμφωνία στη Σύνοδο Κορυφής, το καθεστώς αυτό θα ισχύει μόνο για τις χώρες που τηρούν τις δεσμεύσεις, πράγμα που δεν συμβαίνει με την Ελλάδα σήμερα.
Ετσι, το “προκαταρκτικό μήνυμα” της τρόικας προς την ελληνική κυβέρνηση είναι ότι για να θεωρήσουν ότι η Ελλάδα κάνει αυτό που χρειάζεται δεν αρκούν οι αποκρατικοποιήσεις που θεωρούνται “εκ των ων ουκ άνευ” και βρίσκονται ούτως ή άλλως και στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Οικονομικών.
Θεωρούνται απαραίτητες ενέργειες που θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα και θα έχουν στόχο:
⇒ Τη μείωση του κόστους αλλά και προσωπικού στο χώρο των ΔΕΚΟ, αλλά και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με μείωση δαπανών αλλά και οικειοθελείς αποχωρήσεις, συνταξιοδοτήσεις, καθώς και κατάργηση οργανισμών και μετάθεση προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες. Ειδικά ο χώρος των ΟΤΑ θεωρείται ότι έχει μεγάλα περιθώρια εξυγίανσης, καθώς υπάρχει πληθώρα δραστηριοτήτων οι οποίες γίνονται μέσω αυτόνομων εταιρειών (των αναπτυξιακών εταιρειών) και μεγάλη σπατάλη η οποία δεν ελέγχεται.
⇒ Την συγκέντρωση πρόσθετων εσόδων από σύλληψη φορολογητέας ύλης σε τουριστικούς προορισμούς, κυρίως στα ελληνικά νησιά, για τα οποία στην τρόικα κυριαρχεί η εκτίμηση ότι γίνεται “πάρτι” με τη φοροδιαφυγή κατά την τουριστική σεζόν.
Τέτοιου είδους μέτρα, βέβαια, έχουν μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κόστος, καθώς το "μαχαίρι" στους ΟΤΑ πλήττει τις τοπικές κοινωνίες, ειδικά στην Περιφέρεια που αποτελεί δεξαμενή ψήφων για τη Ν.Δ., αλλά και για τους καλοκαιρινούς προορισμούς που περιμένουν πώς και πώς να ανακάμψουν το δίμηνο που κορυφώνεται η τουριστική περίοδος.
Protothema.gr
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές....
κατά τη διάρκεια ανεπίσημων επαφών που έγιναν στην Αθήνα αλλά και επικοινωνιών με το εξωτερικό, πριν ακόμα η τρόικα πατήσει το πόδι της στην Αθήνα, μετέδωσε το μήνυμα ότι οποιαδήποτε συζήτηση για υπαγωγή σε ευνοϊκό καθεστώς μπορεί να ξεκινήσει μόνο αφότου δοθούν συγκεκριμένα παραδείγματα για τη διάθεση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τις διαθρωτικές αλλαγές που θεωρούνται απαραίτητες.
Στην Αθήνα εκτιμούν ότι η συμφωνία των Βρυξελλών, με βάση την οποία η ενίσχυση των τραπεζών δεν θα “μετράει” στο κρατικό δημόσιο χρέος για την Ισπανία και ενδεχομένως για την Ιρλανδία, ανοίγει το δρόμο για να υπαχθεί η και η Ελλάδα σε παρόμοιο καθεστώς, “σβήνοντας” από το ελληνικό δημόσιο χρέος ποσό έως και 50 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Ομως, με βάση τη συμφωνία στη Σύνοδο Κορυφής, το καθεστώς αυτό θα ισχύει μόνο για τις χώρες που τηρούν τις δεσμεύσεις, πράγμα που δεν συμβαίνει με την Ελλάδα σήμερα.
Ετσι, το “προκαταρκτικό μήνυμα” της τρόικας προς την ελληνική κυβέρνηση είναι ότι για να θεωρήσουν ότι η Ελλάδα κάνει αυτό που χρειάζεται δεν αρκούν οι αποκρατικοποιήσεις που θεωρούνται “εκ των ων ουκ άνευ” και βρίσκονται ούτως ή άλλως και στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Οικονομικών.
Θεωρούνται απαραίτητες ενέργειες που θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα και θα έχουν στόχο:
⇒ Τη μείωση του κόστους αλλά και προσωπικού στο χώρο των ΔΕΚΟ, αλλά και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με μείωση δαπανών αλλά και οικειοθελείς αποχωρήσεις, συνταξιοδοτήσεις, καθώς και κατάργηση οργανισμών και μετάθεση προσωπικού σε άλλες υπηρεσίες. Ειδικά ο χώρος των ΟΤΑ θεωρείται ότι έχει μεγάλα περιθώρια εξυγίανσης, καθώς υπάρχει πληθώρα δραστηριοτήτων οι οποίες γίνονται μέσω αυτόνομων εταιρειών (των αναπτυξιακών εταιρειών) και μεγάλη σπατάλη η οποία δεν ελέγχεται.
⇒ Την συγκέντρωση πρόσθετων εσόδων από σύλληψη φορολογητέας ύλης σε τουριστικούς προορισμούς, κυρίως στα ελληνικά νησιά, για τα οποία στην τρόικα κυριαρχεί η εκτίμηση ότι γίνεται “πάρτι” με τη φοροδιαφυγή κατά την τουριστική σεζόν.
Τέτοιου είδους μέτρα, βέβαια, έχουν μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό κόστος, καθώς το "μαχαίρι" στους ΟΤΑ πλήττει τις τοπικές κοινωνίες, ειδικά στην Περιφέρεια που αποτελεί δεξαμενή ψήφων για τη Ν.Δ., αλλά και για τους καλοκαιρινούς προορισμούς που περιμένουν πώς και πώς να ανακάμψουν το δίμηνο που κορυφώνεται η τουριστική περίοδος.
Protothema.gr