Τον Μάρτιο αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, σύμφωνα με το Yπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων της Ρόδου και της Κω, σύμφωνα με κύκλους του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), θα βγουν σε διεθνή...
...διαγωνισμό μέσα από δύο ή τρία «μπουκέτα» ισοδύναμης επιβατικής κίνησης το αργότερο έως το τέλος του Μαρτίου και δεν θα είναι περισσότερα από 22.
Όπως αναφέρουν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, τα βασικά κριτήρια θα είναι η γεωγραφική θέση, τα οικονομικά στοιχειά των αεροδρομίων (πραγματοποιηθείσες επενδύσεις, επιβατική κίνηση κτλ), αλλά και οι τυχόν πιθανοί συνδυασμοί τους.
Το θέμα τέθηκε επί τάπητος την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης μεταξύ του υπουργού Υποδομών & Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη, της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ (οι κ.κ. Τάκης Αθανασόπουλος και Γιάννης Εμίρης) και τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και εισηγητή της Κ.Ο. για θέματα Μεταφορών, κ. Νίκο Σηφουνάκη.
Ασφαλιστικές δικλείδες
ζητά το ΠαΣοΚ
Το ΠαΣοΚ ζητά οι παραχωρήσεις των αεροδρομίων να διασφαλίζουν «αυξημένη ανταγωνιστικότητα» υποδομών και προορισμών σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς αερολιμένες του εξωτερικού, βελτίωση της προσβασιμότητας των απομακρυσμένων περιοχών και αποτροπή δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε υψηλές χρεώσεις.
Σύμφωνα με το ΠαΣοΚ, η παραχώρηση των αεροδρομίων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μία απλή διαδικασία εκχώρησης κρατικού πλούτου. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, κρίσιμοι παράγοντες θα είναι το ρυθμιστικό πλαίσιο στη λειτουργία των αεροδρομίων, τα κριτήρια ομαδοποίησης των αερολιμένων, η διάρκεια των συμβάσεων παραχώρησης και το ύψος του τιμήματος, το μέγεθος των επενδύσεων που πρέπει να υλοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους και η τιμολογιακή πολιτική που θα υιοθετηθεί.
Το ΠαΣοΚ ζητά «ασφαλιστικές δικλείδες» στους διαγωνισμούς και προτείνει τη δημιουργία εποπτικής αρχής, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, με αντικείμενο τον έλεγχο της τιμολογιακής πολιτικής, με δυνατότητα παρέμβασης στην τιμολόγηση.
Εναλλακτικά, προτείνει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στη διαχείριση και λειτουργία, μέσα από τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, στην οποία ο επενδυτής θα είναι μέτοχος και μάνατζερ.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη τόσο η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και η κατάθεση του νομοσχεδίου για την μετατροπή της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ρυθμιστική αρχή θα κατατεθούν «σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα».
proodos.net
Τα περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων της Ρόδου και της Κω, σύμφωνα με κύκλους του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), θα βγουν σε διεθνή...
...διαγωνισμό μέσα από δύο ή τρία «μπουκέτα» ισοδύναμης επιβατικής κίνησης το αργότερο έως το τέλος του Μαρτίου και δεν θα είναι περισσότερα από 22.
Όπως αναφέρουν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, τα βασικά κριτήρια θα είναι η γεωγραφική θέση, τα οικονομικά στοιχειά των αεροδρομίων (πραγματοποιηθείσες επενδύσεις, επιβατική κίνηση κτλ), αλλά και οι τυχόν πιθανοί συνδυασμοί τους.
Το θέμα τέθηκε επί τάπητος την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης μεταξύ του υπουργού Υποδομών & Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη, της ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ (οι κ.κ. Τάκης Αθανασόπουλος και Γιάννης Εμίρης) και τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και εισηγητή της Κ.Ο. για θέματα Μεταφορών, κ. Νίκο Σηφουνάκη.
Ασφαλιστικές δικλείδες
ζητά το ΠαΣοΚ
Το ΠαΣοΚ ζητά οι παραχωρήσεις των αεροδρομίων να διασφαλίζουν «αυξημένη ανταγωνιστικότητα» υποδομών και προορισμών σε σχέση με τους ανταγωνιστικούς αερολιμένες του εξωτερικού, βελτίωση της προσβασιμότητας των απομακρυσμένων περιοχών και αποτροπή δημιουργίας μονοπωλιακών καταστάσεων, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε υψηλές χρεώσεις.
Σύμφωνα με το ΠαΣοΚ, η παραχώρηση των αεροδρομίων δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μία απλή διαδικασία εκχώρησης κρατικού πλούτου. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, κρίσιμοι παράγοντες θα είναι το ρυθμιστικό πλαίσιο στη λειτουργία των αεροδρομίων, τα κριτήρια ομαδοποίησης των αερολιμένων, η διάρκεια των συμβάσεων παραχώρησης και το ύψος του τιμήματος, το μέγεθος των επενδύσεων που πρέπει να υλοποιηθούν από τους παραχωρησιούχους και η τιμολογιακή πολιτική που θα υιοθετηθεί.
Το ΠαΣοΚ ζητά «ασφαλιστικές δικλείδες» στους διαγωνισμούς και προτείνει τη δημιουργία εποπτικής αρχής, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, με αντικείμενο τον έλεγχο της τιμολογιακής πολιτικής, με δυνατότητα παρέμβασης στην τιμολόγηση.
Εναλλακτικά, προτείνει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στη διαχείριση και λειτουργία, μέσα από τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού, στην οποία ο επενδυτής θα είναι μέτοχος και μάνατζερ.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη τόσο η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και η κατάθεση του νομοσχεδίου για την μετατροπή της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ρυθμιστική αρχή θα κατατεθούν «σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα».
proodos.net