Για ένα χρόνο μεταθέτει - για τρίτη φορά - η κυβέρνηση την εφαρμογή της διάταξης που προβλέπει την επιβολή του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τον ενιαίο φόρο ακινήτων από τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη.
Στην εν λόγω τροπολογία προβλέπεται η μετάθεση της επιβολή φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις από την 1η Ιανουαρίου του 2014 στην 1η Ιανουραίου του 2015. Υπενθυμίζεται πως η επιβολή φόρου έχει μετατεθεί ήδη από την 1.1.2012 για την 1.1.2013 και στη συνέχεια πάλι με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου μετατέθηκε για την 1.1.2014.
Στην εισηγητική έκθεση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, αναφέρεται πως «η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκομένων φορέων, και δη των επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων».
«Οι λόγοι που επέβαλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος τής εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επεκτείνονται διαρκώς με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας», επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση και προστίθεται πως «με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνεται σκόπιμη η εκ νέου μετάθεση της έναρξης ισχύος της διάταξης για έναν επιπλέον χρόνο».
Σημειώνεται, σύμφωνα πάντα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, πως στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν αναφέρεται συγκεκριμένο ποσό για τις απώλειες εσόδων για το έτος 2014 από τη μετάθεση της επιβολής του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Αναφέρεται, όμως, ότι η απώλεια εσόδων θα αναπληρώνεται από άλλες πηγές του κρατικού προϋπολογισμού.
tvxs.gr
Στην εν λόγω τροπολογία προβλέπεται η μετάθεση της επιβολή φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις από την 1η Ιανουαρίου του 2014 στην 1η Ιανουραίου του 2015. Υπενθυμίζεται πως η επιβολή φόρου έχει μετατεθεί ήδη από την 1.1.2012 για την 1.1.2013 και στη συνέχεια πάλι με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου μετατέθηκε για την 1.1.2014.
Στην εισηγητική έκθεση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, αναφέρεται πως «η παρούσα δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει επιδράσει αρνητικά στην οικονομική κατάσταση όλων των εμπλεκομένων φορέων, και δη των επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται τηλεοπτικούς σταθμούς, όσο και των διαφημιστών και των διαφημιζομένων».
«Οι λόγοι που επέβαλαν τη μετάθεση της έναρξης ισχύος τής εν λόγω διάταξης μέχρι σήμερα δεν έχουν εκλείψει, αντίθετα επεκτείνονται διαρκώς με αποτέλεσμα τυχόν εφαρμογή της από 1.1.2014 να δύναται να προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη βιωσιμότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των διαφημιστικών εταιρειών, με κίνδυνο σε περίπτωση διακοπής της λειτουργίας τους, να χαθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας, καθώς και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική συνοχή και τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας», επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση και προστίθεται πως «με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνεται σκόπιμη η εκ νέου μετάθεση της έναρξης ισχύος της διάταξης για έναν επιπλέον χρόνο».
Σημειώνεται, σύμφωνα πάντα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, πως στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν αναφέρεται συγκεκριμένο ποσό για τις απώλειες εσόδων για το έτος 2014 από τη μετάθεση της επιβολής του ειδικού φόρου 20% στις τηλεοπτικές επιχειρήσεις. Αναφέρεται, όμως, ότι η απώλεια εσόδων θα αναπληρώνεται από άλλες πηγές του κρατικού προϋπολογισμού.
tvxs.gr