Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Ryanair: Πληρώστε για καλοκαίρι και βλέπουμε για χειμώνα…

Παρελθόν αποτελεί η συμφωνία μεταξύ Ryanair και Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου για τη χειμερινή περίοδο μετά τη προγραμματισμένη συνάντηση εκπροσώπων φορέων από τα Δωδεκάνησα με στελέχη της εταιρείας στο Δουβλίνο. Η εταιρεία προφασίστηκε λόγους καθυστέρησης των πληρωμών, ωστόσο παραδέχθηκε ότι το περσινό εγχείρημα δεν ήταν προς το συμφέρον της καθώς τα νησιά δεν ήταν ακόμη έτοιμα να δεχθούν τουρίστες και το χειμώνα.
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, ωστόσο, ζήτησε από τους φορείς νέα συμφωνία, η οποία θα αφορά τη θερινή τουριστική περίοδο με προοπτική σταδιακά να αυξήσει τις πτήσεις της και τους χειμερινούς μήνες.

Μάλιστα, αν οι φορείς τη “στηρίξουν” οικονομικά κατά την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου, θα αυξήσει τις πτήσεις της το διάστημα αυτό ενώ θα προσθέτει σταδιακά πτήσεις κάποιες μέρες πριν την έναρξη και κάποιες μετά τη λήξη της θερινής σαιζόν.
Η εταιρεία έχει σχέδια για αύξηση της επιβατικής κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες από 150.000 σε 300.000 άτομα το χρόνο για Κω και περίπου 500.000 για Ρόδο σε βάθος 2- 3 ετών.
Η οικονομική στήριξη μεταφράζεται σε διαφημιστική προβολή και προώθηση της Δωδεκανήσου στην ιστοσελίδα της εταιρείας, όπως προέβλεπε η προηγούμενη συμφωνία για τη χειμερινή περίοδο που αν και είχε υπογραφεί για τρία χρόνια, ακυρώθηκε μόλις ένα χρόνο μετά. Οι “οικονομικοί όροι” της νέας συμφωνίας παραμένουν άγνωστοι, καθώς οι φορείς δεν δέχθηκαν να διαπραγματευθούν αν δεν αφορούσε τη χειμερινή περίοδο.
Απροετοίμαστα τα νησιά για δωδεκάμηνο τουρισμό
Όπως τονίζει στο LTCnews.gr, ο κ. Μηνάς Χατζημιχαήλ, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, ο οποίος συμμετείχε στη συνάντηση στο Δουβλίνο, οι ισχυρισμοί της εταιρείας ότι το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου δεν ήταν συνεπές στις πληρωμές του, ήταν η αφορμή για να ακυρώσουν τη συμφωνία για το χειμώνα. Η αιτία ήταν ότι οι πτήσεις αυτές δεν ήταν συμφέρουσες για τους μήνες αυτούς και αυτό οφειλόταν μεταξύ άλλων και στο γεγονός ότι τα νησιά δεν είναι έτοιμα ακόμη για να δεχθούν δωδεκάμηνο τουρισμό.
Όπως ανέφεραν στα μέλη της αποστολής από τη Ρόδο, τα στελέχη της εταιρείας η Ρόδος και η Κως δεν ήταν προετοιμασμένες για τις χειμερινές πτήσεις, όπως για παράδειγμα δεν είχαν ανοίξει αρκετά καταστήματα, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να μη μένουν ευχαριστημένοι.
Από τη Ryanair τόνισαν ότι και τα δύο νησιά έχουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης για τη χειμερινή περίοδο, αρκεί να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Σε γενικές γραμμές, θα έλεγε κανείς ότι τίποτα δεν έχει χαθεί ακόμη, παρά το γεγονός ότι είναι πλέον οριστικό ότι η Ryanair δεν θα πραγματοποιήσει χειμερινές πτήσεις φέτος στη Ρόδο και τη Κώ. Πλέον το μπαλάκι πέφτει στους φορείς των Δωδεκανήσων και πιθανότατα στο Επιμελητήριο να αποφασίσει αν θα συνάψει νέα συμφωνία με τη Ryanair για τη θερινή περίοδο αυτή τη φορά και με την προσδοκία ότι θα επεκτείνει τις πτήσεις της και τους υπόλοιπους μήνες σε βάθος χρόνου ή όχι.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζημιχαήλ, η Ryanair είναι μία εταιρεία με μεγάλες δυνατότητες και θα είναι προς το συμφέρον των νησιών αυτών να διατηρήσουν τις καλές σχέσεις μαζί της. Εξάλλου, συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κώ, θα μπορούσε να ενισχυθεί περισσότερο η κίνηση κατά τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο που υπάρχουν σε γενικές γραμμές χαμηλότερες πληρότητες σε σύγκριση με την υπόλοιπη περίοδο και σταδιακά να προσθέτονται πτήσεις και τους μήνες εκτός σαιζόν έως ότου ωριμάσει το εγχείρημα και τα νησιά είναι έτοιμα να δεχθούν κόσμο και το χειμώνα.
Αναλυτικότερα στοιχεία σχετικά με τη συνάντηση των φορέων με στελέχη της Ryanair στο Δουβλίνο θα παρουσιαστούν σήμερα κατά τη συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί στη Ρόδο.
Ltcnews