Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Προχωρημένη σκέψη από το υπουργείο Ναυτιλίας, ή όπως αλλιώς λέγεται...

Διαβάσαμε στο in.gr το ακόλουθο ρεπορτάζ (σ.σ. παρακαλώ διαβάστε το με προσοχή)
Την εφαρμογή της ναύλωσης κατά παραχώρηση στον κλάδο της ακτοπλοΐας εξετάζει η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να προσελκύσει περισσότερα πλοία στις ακτοπλοϊκές γραμμές. Η ναύλωση κατά παραχώρηση, η λεγόμενη και γυμνή ναύλωση, ισχύει όταν ο ναυλωτής υποκαθιστά τον εκναυλωτή, επιλέγει ο ίδιος τον Πλοίαρχο και το πλήρωμα και αναλαμβάνει και την ασφάλιση του πλοίου. Αντ’ αυτών καταβάλει στον πλοιοκτήτη μίσθωμα. Ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης και η υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή, ύστερα από διάλογο με τους αρμόδιους επιχειρηματικούς και επιστημονικούς φορείς έχουν αποφασίσει να επανεξετάσουν την εισαγωγή στην ακτοπλοΐα του θεσμού της ναύλωσης κατά παραχώρηση, θέμα που στο παρελθόν είχε προκαλέσει αντιδράσεις.

Στην νέα της αυτή παραλλαγή η γυμνή ναύλωση στοχεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα έλλειψης πλοίων στον ακτοπλοϊκό κλάδο δίνοντας την δυνατότητα συνεργασίας δημοτικών αρχών με ιδιώτες. Έτσι, Δήμοι νησιωτικών περιοχών θα μπορούν να ναυλώνουν το κουφάρι πλοίου για μεγάλο χρονικό διάστημα (συνήθως πάνω από δύο χρόνια) και θα αναλαμβάνουν τον πλήρη έλεγχο του πλοίου (επάνδρωση, συντήρηση, ασφάλιση) για το συμφωνημένο χρονικό διάστημα καταβάλλοντας μίσθωμα στον πλοιοκτήτη σε διαστήματα ανάλογα με τη συμφωνία. Η εξέλιξη αυτή ικανοποιεί τις κοινωνίες νησιωτικών περιοχών , αφενός διότι θα τονώσει με τις αυξημένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις τις τοπικές οικονομίες, αφετέρου διότι θα προσφέρει θέσεις εργασίας. Ωστόσο, οι εταιρείες της ακτοπλοΐας βλέπουν με επιφύλαξη το μέτρο θέτοντας ως πρωταρχικό ζητούμενο το θέμα της ασφάλειας.

money-tourism.blogspot.com/