Προτάσεις για την ενίσχυση της σύνδεσης των μικρών νησιών της πατρίδας μας κατέθεσε ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου στην ημερίδα πού διοργάνωσαν στο Πειραιά η Ομοσπονδία Συλλόγων Μικρών Κυκλάδων.Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πρότεινε ανάμεσα στα άλλα, εκτός από το ΕΣΠΑ για κτίσιμο πλοίων και την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (το οποίο ελπίζουμε να το δούμε να εφαρμόζετε στη χώρα μας) να γίνει ανακατανομή των εσόδων του κράτους από τις διάφορες φορολογίες με σκοπό την επίλυση του κρίσιμου προβλήματος της σύνδεσης των νησιών.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση για τα μικρά νησιά της πατρίδας μας δεν είναι απλά παράγοντας ανάπτυξης των κοινωνιών, αλλά παράγοντας καταρχήν επιβίωσης των μικρονησιωτικών κοινωνιών μας.
Χωρίς πλοίο δεν θα έχουμε στα νησιά μας ιατρό, δεν θα έχουμε εκπαίδευση, δεν θα έχουμε ανάπτυξη, δεν θα έχουμε ζωή.
Ακτοπλοϊκές γραμμές είναι γραμμές ζωής τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις προτάσεις του ανέφερε και την ανακατανομή των πόρων από τα έσοδα φορολογίας του κράτους υπέρ των μικρών νησιών.
Συγκεκριμένα πρότεινε τα έσοδα πού εισπράττει το κράτος από το Φόρο στα καύσιμα να τον ανακατανείμει ανάλογα με την κατανάλωση πού υπάρχει ανά περιοχή. Θα παρατηρήσουμε ότι η κατανάλωση των καυσίμων κατά τους θερινούς μήνες «μεταφέρετε από τη Στεριανή Ελλάδα προς τη νησιωτική» χωρίς να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη διάθεσης ανάλογων κονδυλίων στα νησιά και την σύνδεση τους.
Άλλος ένας φόρος που εισπράττει το κράτος και θα μπορούσε να βοηθήσει τα μικρά νησιά είναι οι φόροι τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα πληρώνουν φόρους και τα έσοδα μετατρέπονται σε έργα οδοποιίας κλπ στους δήμους πού ανήκουν τα αυτοκίνητα. Ορισμένους όμως μήνες το χρόνο τα αυτοκίνητα αυτά βαραίνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες τα νησιά μας με όποιο αποτέλεσμα, χωρίς οι μικρονησιωτικές κοινωνίες να εισπράττουν το αναλογούν μερίδιο από αυτά τα έσοδα.
Το κράτος θα πρέπει δηλαδή να ξαναδεί το σύστημα της διάθεσης των εσόδων του από τους φόρους και να ενισχύσει τα κρίσιμα σημεία της χώρας μας.
Ακόμη πρότεινε:
1. Την δημιουργία ενός φορέα διαχείρισης και χάραξης πολιτικής στο θέμα των συγκοινωνιών της πατρίδας μας.
2. Την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου η οποία έχει καθυστερήσει έως σήμερα
3. Την ενίσχυση και των Υδροπλάνων, ώστε να ανταποκριθούν στο σημαντικό ρόλο τους πού αφορά την σύνδεση των νησιών μας.
4. Την ενίσχυση μέσω ΟΑΕΔ της επιδότησης διατήρησης των θέσεων στα πλοία κατά τους μήνες πού το πλοίο οφείλει να λειτουργεί, αλλά δεν υπάρχει σημαντική επιβατική κίνηση και
5. Να θεωρείται η ακτοπλοϊκή σύνδεση συνέχεια των οδικών – μεταφορικών αξόνων από την Ξηρά προς το Νησί.
6. Τέλος η μείωση του ΦΠΑ στα κόστη πλοίου κάτι ανάλογο πού υφίσταται στη πατρίδα μας για τις τουριστικές μονάδες και τα αεροπλάνα αλλά και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες στα πλοία γραμμών.
ΠΗΓΗ:http://kykladesnew
Αν και δεν είμαστε της άποψης ότι πρέπει να ευλογούμε τα γένια μας, και για να ακριβολογούμε του Δημάρχου μας ωστόσο πρέπει να πούμε, πως βρίσκεται αυτός πίσω, και από αυτήν την προσπάθεια.
Άλλωστε είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, βεβαίως,βεβαίως, πως την φράση μεταφορικό ισοδύναμο που τόσο συχνά ακούμε,νονός ήταν ο ίδιος.
Άσχετα αν ακούστηκε μετά από πρωθυπουργούς... Υπουργούς...βουλευτές....κ.τ.λ, κ.τ.λ...
Akaliptos
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση για τα μικρά νησιά της πατρίδας μας δεν είναι απλά παράγοντας ανάπτυξης των κοινωνιών, αλλά παράγοντας καταρχήν επιβίωσης των μικρονησιωτικών κοινωνιών μας.
Χωρίς πλοίο δεν θα έχουμε στα νησιά μας ιατρό, δεν θα έχουμε εκπαίδευση, δεν θα έχουμε ανάπτυξη, δεν θα έχουμε ζωή.
Ακτοπλοϊκές γραμμές είναι γραμμές ζωής τόνισε χαρακτηριστικά.
Στις προτάσεις του ανέφερε και την ανακατανομή των πόρων από τα έσοδα φορολογίας του κράτους υπέρ των μικρών νησιών.
Συγκεκριμένα πρότεινε τα έσοδα πού εισπράττει το κράτος από το Φόρο στα καύσιμα να τον ανακατανείμει ανάλογα με την κατανάλωση πού υπάρχει ανά περιοχή. Θα παρατηρήσουμε ότι η κατανάλωση των καυσίμων κατά τους θερινούς μήνες «μεταφέρετε από τη Στεριανή Ελλάδα προς τη νησιωτική» χωρίς να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη διάθεσης ανάλογων κονδυλίων στα νησιά και την σύνδεση τους.
Άλλος ένας φόρος που εισπράττει το κράτος και θα μπορούσε να βοηθήσει τα μικρά νησιά είναι οι φόροι τελών κυκλοφορίας των οχημάτων.
Τα αυτοκίνητα πληρώνουν φόρους και τα έσοδα μετατρέπονται σε έργα οδοποιίας κλπ στους δήμους πού ανήκουν τα αυτοκίνητα. Ορισμένους όμως μήνες το χρόνο τα αυτοκίνητα αυτά βαραίνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες τα νησιά μας με όποιο αποτέλεσμα, χωρίς οι μικρονησιωτικές κοινωνίες να εισπράττουν το αναλογούν μερίδιο από αυτά τα έσοδα.
Το κράτος θα πρέπει δηλαδή να ξαναδεί το σύστημα της διάθεσης των εσόδων του από τους φόρους και να ενισχύσει τα κρίσιμα σημεία της χώρας μας.
Ακόμη πρότεινε:
1. Την δημιουργία ενός φορέα διαχείρισης και χάραξης πολιτικής στο θέμα των συγκοινωνιών της πατρίδας μας.
2. Την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου η οποία έχει καθυστερήσει έως σήμερα
3. Την ενίσχυση και των Υδροπλάνων, ώστε να ανταποκριθούν στο σημαντικό ρόλο τους πού αφορά την σύνδεση των νησιών μας.
4. Την ενίσχυση μέσω ΟΑΕΔ της επιδότησης διατήρησης των θέσεων στα πλοία κατά τους μήνες πού το πλοίο οφείλει να λειτουργεί, αλλά δεν υπάρχει σημαντική επιβατική κίνηση και
5. Να θεωρείται η ακτοπλοϊκή σύνδεση συνέχεια των οδικών – μεταφορικών αξόνων από την Ξηρά προς το Νησί.
6. Τέλος η μείωση του ΦΠΑ στα κόστη πλοίου κάτι ανάλογο πού υφίσταται στη πατρίδα μας για τις τουριστικές μονάδες και τα αεροπλάνα αλλά και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες στα πλοία γραμμών.
ΠΗΓΗ:http://kykladesnew
Αν και δεν είμαστε της άποψης ότι πρέπει να ευλογούμε τα γένια μας, και για να ακριβολογούμε του Δημάρχου μας ωστόσο πρέπει να πούμε, πως βρίσκεται αυτός πίσω, και από αυτήν την προσπάθεια.
Άλλωστε είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, βεβαίως,βεβαίως, πως την φράση μεταφορικό ισοδύναμο που τόσο συχνά ακούμε,νονός ήταν ο ίδιος.
Άσχετα αν ακούστηκε μετά από πρωθυπουργούς... Υπουργούς...βουλευτές....κ.τ.λ, κ.τ.λ...
Akaliptos