Στην πολυνησιακή Ελλάδα η καλή λειτουργία
των θαλάσσιων συγκοινωνιών είναι μονόδρομος για την προάσπιση των
Εθνικών συμφερόντων και την τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Για τον λόγο
αυτό η ακτοπλοία είναι θέμα αιχμής για την κυβέρνηση.
Στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά εκ των οποίων τα 124 είναι κατοικημένα. Από αυτά τα 48 έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους, τα 28 έως 1000 κατοίκους, ενώ τα υπόλοιπα 48 περισσότερους από 1,000.
«Ο Εθνικός σκοπός της Ακτοπλοΐας είναι η στήριξη των νησιών, συμπεριλαμβανομένων και των 48 νησιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα. Η τακτική σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα και η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους έχουν χωρίς καμία αμφιβολία σαν αποτέλεσμα την αύξηση του πληθυσμού στα νησιά αυτά και κατ’ αποτέλεσμα την διασφάλιση των Εθνικών μας συμφερόντων με τον καλύτερο τρόπο» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης:
«Καλώς ή κακώς, η σύνδεση των νησιών αυτών με την υπόλοιπη χώρα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά από την Ακτοπλοΐα, αφού από τα 124 νησιά μας που κατοικούνται, τα 100 εξυπηρετούνται μόνο δια θαλάσσης. Από τα 24 νησιά που διαθέτουν αεροδρόμιο αξίζει να επισημάνουμε ότι μόνο 13 από αυτά διαθέτουν Διεθνές αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα 11 διαθέτουν αεροδρόμια για εσωτερικές γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 το πολύ, επιβατών την ημέρα.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εμπορευματική κίνηση προς τα νησιά στο σύνολό της (τρόφιμα, οικοδομικά υλικά, προμήθειες γενικά), μεταφέρονται αποκλειστικά από τα Ακτοπλοϊκά πλοία».
Τα νησιά υποδέχονται το 60% των τουριστών και αυτό σημαίνει ότι χωρίς καλές Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι καταδικασμένος μόνο ο τουρισμός των νησιών , αλλά και ο τουρισμός της Ελλάδας.
Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σήμερα εξυπηρετούνται μόνο από ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες έχουν επενδύσει στην Ακτοπλοΐα περίπου 2,5 δισ.ευρώ χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς να επιβαρύνουν τον δημόσιο προϋπολογισμό ούτε με ένα ευρώ.
«Στο Αιγαίο σήμερα είναι δρομολογημένος ίσως ο πλέον σύγχρονος στόλος στην Ευρώπη και ένας από τους καλύτερους στον κόσμο αφού το 75% των επιβατών διακινείται με νέα σύγχρονα γρήγορα συμβατικά πλοία και ταχύπλοα τύπου catamaran ή monohull, με αποτέλεσμα την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ:
«Το κράτος δεν διαθέτει πλοία για να τα δρομολογήσει, όπως πολλές φορές ζητούν διάφοροι φορείς, όμως μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για την δρομολόγηση τους. Για την δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών απαιτείται σοβαρός προγραμματισμός για την μελέτη και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, την βελτίωση των υποδομών και την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων για την χρηματοδότηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας».
Marinews.gr
Στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά εκ των οποίων τα 124 είναι κατοικημένα. Από αυτά τα 48 έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους, τα 28 έως 1000 κατοίκους, ενώ τα υπόλοιπα 48 περισσότερους από 1,000.
«Ο Εθνικός σκοπός της Ακτοπλοΐας είναι η στήριξη των νησιών, συμπεριλαμβανομένων και των 48 νησιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα. Η τακτική σύνδεση των νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα και η σύνδεση των νησιών μεταξύ τους έχουν χωρίς καμία αμφιβολία σαν αποτέλεσμα την αύξηση του πληθυσμού στα νησιά αυτά και κατ’ αποτέλεσμα την διασφάλιση των Εθνικών μας συμφερόντων με τον καλύτερο τρόπο» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης:
«Καλώς ή κακώς, η σύνδεση των νησιών αυτών με την υπόλοιπη χώρα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά από την Ακτοπλοΐα, αφού από τα 124 νησιά μας που κατοικούνται, τα 100 εξυπηρετούνται μόνο δια θαλάσσης. Από τα 24 νησιά που διαθέτουν αεροδρόμιο αξίζει να επισημάνουμε ότι μόνο 13 από αυτά διαθέτουν Διεθνές αεροδρόμιο, ενώ τα υπόλοιπα 11 διαθέτουν αεροδρόμια για εσωτερικές γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 το πολύ, επιβατών την ημέρα.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εμπορευματική κίνηση προς τα νησιά στο σύνολό της (τρόφιμα, οικοδομικά υλικά, προμήθειες γενικά), μεταφέρονται αποκλειστικά από τα Ακτοπλοϊκά πλοία».
Τα νησιά υποδέχονται το 60% των τουριστών και αυτό σημαίνει ότι χωρίς καλές Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι καταδικασμένος μόνο ο τουρισμός των νησιών , αλλά και ο τουρισμός της Ελλάδας.
Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σήμερα εξυπηρετούνται μόνο από ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες έχουν επενδύσει στην Ακτοπλοΐα περίπου 2,5 δισ.ευρώ χωρίς καμία επιδότηση και χωρίς να επιβαρύνουν τον δημόσιο προϋπολογισμό ούτε με ένα ευρώ.
«Στο Αιγαίο σήμερα είναι δρομολογημένος ίσως ο πλέον σύγχρονος στόλος στην Ευρώπη και ένας από τους καλύτερους στον κόσμο αφού το 75% των επιβατών διακινείται με νέα σύγχρονα γρήγορα συμβατικά πλοία και ταχύπλοα τύπου catamaran ή monohull, με αποτέλεσμα την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ:
«Το κράτος δεν διαθέτει πλοία για να τα δρομολογήσει, όπως πολλές φορές ζητούν διάφοροι φορείς, όμως μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για την δρομολόγηση τους. Για την δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών απαιτείται σοβαρός προγραμματισμός για την μελέτη και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, την βελτίωση των υποδομών και την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων για την χρηματοδότηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας».
Marinews.gr