Τίτλοι τέλους σήμερα για ένα από τα πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου, το "Δημητρούλα" που ύστερα από 33 χρόνια ξεκίνησε για το τελευταίο του ταξίδι καθώς είναι ένα από τα 8 πλοία του εφοπλιστή που κατασχέθηκαν πριν από δύο χρόνια και θα διαλυθεί σε διαλυτήριο της Τουρκίας.
Την ίδια τύχη θα έχει και το πλοίο "Ρομίλντα" της ίδιας εταιρίας, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1975. Ωστόσο οι κατασχέσεις του 2009 στην εταιρία του Γεράσιμου Αγούδημου δεν αποτελούν ένα μεμονωμένο περιστατικό αλλά σηματοδότησαν την απαρχή εντονότερων προβλημάτων στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Τα καθαρά κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιριών από το 2005 έως τις αρχές του 2009 ξεπέρασαν τα 350 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το αποκορύφωμα των κερδών υπήρξε το 2006 με κέρδη 257 εκατομμυρίων ευρώ.
Όμως το 2009 έκλεισε με ζημιές 215 εκατομμυρίων ευρώ και το 2010 με ζημιές 300 εκατομμυρίων ευρώ. Οι εταιρίες προειδοποιούν με δραστικές μειώσεις δρομολογίων από το φθινόπωρο στο σύνολο των νησιών και ζητούν αύξηση των επιδοτήσεων.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους μια από τις αιτίες που προκάλεσαν τις ζημίες είναι το υψηλό κόστος καυσίμων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2011 το κόστος των καυσίμων αναλογεί στο 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους την ώρα που το 2003 η συγκεκριμένη δαπάνη άγγιζε το 30%. Η μειωμένη επιβατική κίνηση δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Ακόμη και στην "καρδιά" του καλοκαιριού, το τετραήμερο του εορτασμού της Παναγίας από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα καταγράφεται μείωση 14% στα δρομολόγια, 18,5% στους επιβάτες και 27,7% στα αυτοκίνητα.
Την τελευταία διετία ο ακτοπλοϊκός στόλος είναι μειωμένος κατά 35 πλοία οι εταιρίες των οποίων είτε πτώχευσαν είτε περιόρισαν τις δαπάνες τους. Θετικό είναι ωστόσο το γεγονός ότι η ηλικία 340 πλοίων κυμαίνεται από μερικούς μήνες έως τα 20 έτη, ενώ αυξημένος είναι ο αριθμός των ταχυπλόων.
megatv
Την ίδια τύχη θα έχει και το πλοίο "Ρομίλντα" της ίδιας εταιρίας, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1975. Ωστόσο οι κατασχέσεις του 2009 στην εταιρία του Γεράσιμου Αγούδημου δεν αποτελούν ένα μεμονωμένο περιστατικό αλλά σηματοδότησαν την απαρχή εντονότερων προβλημάτων στον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Τα καθαρά κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιριών από το 2005 έως τις αρχές του 2009 ξεπέρασαν τα 350 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το αποκορύφωμα των κερδών υπήρξε το 2006 με κέρδη 257 εκατομμυρίων ευρώ.
Όμως το 2009 έκλεισε με ζημιές 215 εκατομμυρίων ευρώ και το 2010 με ζημιές 300 εκατομμυρίων ευρώ. Οι εταιρίες προειδοποιούν με δραστικές μειώσεις δρομολογίων από το φθινόπωρο στο σύνολο των νησιών και ζητούν αύξηση των επιδοτήσεων.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους μια από τις αιτίες που προκάλεσαν τις ζημίες είναι το υψηλό κόστος καυσίμων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2011 το κόστος των καυσίμων αναλογεί στο 70% του συνολικού λειτουργικού κόστους την ώρα που το 2003 η συγκεκριμένη δαπάνη άγγιζε το 30%. Η μειωμένη επιβατική κίνηση δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Ακόμη και στην "καρδιά" του καλοκαιριού, το τετραήμερο του εορτασμού της Παναγίας από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα καταγράφεται μείωση 14% στα δρομολόγια, 18,5% στους επιβάτες και 27,7% στα αυτοκίνητα.
Την τελευταία διετία ο ακτοπλοϊκός στόλος είναι μειωμένος κατά 35 πλοία οι εταιρίες των οποίων είτε πτώχευσαν είτε περιόρισαν τις δαπάνες τους. Θετικό είναι ωστόσο το γεγονός ότι η ηλικία 340 πλοίων κυμαίνεται από μερικούς μήνες έως τα 20 έτη, ενώ αυξημένος είναι ο αριθμός των ταχυπλόων.
megatv