Σε διαρκή άνοδο βρίσκεται η χρήση του Διαδικτύου στη χώρα μας, όπου παρουσιαάζεται αύξηση και στις online αγορές. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα συμπεράσματα της τελευταίας έρευνας της Focus Bari. Συγκεκριμένα, από την έρευνα Web ID για το διάστημα Σεπτέμβριος 2010 ? Μάρτιος 2011 προκύπτει ότι το ποσοστό διείσδυσης του Internet στην Ελλάδα ανέρχεται στο 58,8%, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει το 63% μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011 με βάση την αυξητική τάση των δυνητικών χρηστών.
Οι άνδρεςΗ αύξηση της διείσδυσης αποτυπώνεται σε όλες τις ομάδες πληθυσμού, με τους άντρες να σημειώνουν υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τις γυναίκες και τις νεαρές ηλικίες (13-24) να αγγίζουν ποσοστά υψηλότερα του 90%. Ένας στους πέντε χρήστες Internet (21,1%) έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία on line αγορά τους τελευταίους 6 μήνες. Ο μέσος αριθμός αγορών που πραγματοποίησε, κατά μέσο όρο, κάθε χρήστης, τους τελευταίους έξι μήνες είναι 4,2 αγορές και το μέσο ποσό δαπάνης άγγιξε τα 600 ευρώ το τελευταίο εξάμηνο.
Αξιοσημείωτη είναι η κατηγορία παρακολούθησης τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω Διαδικτύου (Web TV). Τα ποσοστά διείσδυσης τoυ Web TV, τόσο στο σύνολο των χρηστών όσο και στο σύνολο των ενεργών χρηστών Internet, είναι ακόμη χαμηλά, της τάξης του 1,1% και 1,8% αντίστοιχα. Το δείγμα της έρευνας ανέρχεται σε 18.000 άτομα και αφορά άντρες - γυναίκες 13-70 ετών.
Ως προς την ηλικία, οι χρήστες 13 -17 ετών που δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Internet φτάνει το 92,8%, σε σύγκριση με το ποσοστό 90,3% που παρατηρείται στις ηλικίες 18 - 24 ετών και 78,6% που σημειώνεται στις ηλικίες 25 - 34 ετών. Στις πιο παραγωγικές ηλικίες τα ποσοστά χρήσης του Διαδικτύου πέφτουν και φτάνουν στο 66,1% για τις ηλικίες 35 - 44 ετών, στο 44,4% για τις ηλικίες 45 - 54 ετών, στο 17% για τις ηλικίες 55 - 70 ετών.
Δ. Μαλλάς
Imerisia