Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΔΕΙΤΕ: Η Νέα Κάρτα αποδείξεων

Δ
ΕΙΤΕ: Αναλυτικός οδηγός για το νέο όπλο στο κυνήγι των αποδείξεων
Μέχρι και τρεις κάρτες αποδείξεων θα μπορεί να προμηθεύεται ... δωρεάν, τον μήνα, ο κάθε φορολογούμενος είτε για δικιά τους χρήση είτε για τις αγορές που θα πραγματοποιούν τα προστατευόμενα μέλη.
Η ηλεκτρονική κάρτα που θα λειτουργεί σε συνδυασμό με τις κλασικές αποδείξεις σχεδιάστηκε σε μια υπεραπλουστευμένη μορφή χωρίς αναγραφή του ονοματεπώνυμου και του αριθμού φορολογικού μητρώου, Στις κάρτες αποδείξεων που θα κάνουν πρεμιέρα τον ερχόμενο Ιούνιο θα υπάρχει μόνο ένας αριθμός ταυτοποίησης ενώ η χρήση της θα είναι προαιρετική.
H νέα κάρτα αποδείξεων θα έχει τη μορφή πιστωτικής κάρτας, τόσο στο μέγεθος (8,5 Χ 5,4 εκατοστά), όσο και στην όψη. Θα έχει 19 ψηφία, εκ των οποίων τα 9 πρώτα θα είναι πάντοτε τα ίδια για όλες τις κάρτες (930090766), τα 2 επόμενα θα δείχνουν ποια τράπεζα χορήγησε στον πολίτη την κάρτα, ενώ τα τελευταία 10 θα είναι ο αύξων αριθμός, που θα καθιστά κάθε κάρτα μοναδική. Τα τελευταία 10 ψηφία αυτά θα είναι τυπωμένα με μεγάλα και ευανάγνωστα ψηφία.
Στη εμπρός πλευρά της, εκτός από τον τίτλο «Κάρτα αποδείξεων» και τον αριθμό, θα γράφει το σλόγκαν «Δίνω την κάρτα, συλλέγω τα έξοδα». Στην πίσω πλευρά θα υπάρχει μαγνητική ταινία, για να περνά από τα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών στα καταστήματα. Για την ενεργοποίησή της, ο κάτοχος θα πρέπει να μπει στο ίντερνετ, στη διεύθυνση http://link.minfin.gr/karta.
Εναλλακτικά η ενεργοποίηση μπορεί να γίνει με αποστολή SMS στο 54053 αναγράφοντας το ΑΦΜ, αφήνοντας κενό και συμπληρώνοντας τον μοναδικό 10ψήφιο.
Αυτή είναι η νέα κάρτα αποδείξεων
Το σχέδιο που έχουν εκπονήσει υπουργείο Οικονομικών και τραπεζίτες αφορά την ενεργοποίηση των καρτών, και περιγράφεται στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1104/9.5.2011 φωτογραφίζει με διαδικασία με τρία απλά βήματα:
1. Προμηθευτείτε την κάρτα
Οι πολίτες, χωρίς κόστος, προμηθεύονται από την τράπεζα της επιλογής τους τη φοροκάρτα μέσω της οποίας θα καταγράφονται οι συναλλαγές τους και οι αποδείξεις θα «περνάνε» απευθείας στη ΓΓΠΣ για τη σύνδεση με το αφορολόγητο των 12.000 ευρώ. Στη μία όψη της κάρτας περιλαμβάνεται το λογότυπο του υπουργείου Οικονομικών και της τράπεζας και ο μοναδικός αριθμός της κάρτας, ενώ στην πίσω όψη υπάρχει μια μαγνητική ταινία.
2. Πώς θα λειτουργεί η κάρτα
Ο φορολογούμενος, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών Τaxisnet, μπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και με τους προσωπικούς του αριθμούς, σε ειδική εφαρμογή που θα δημιουργηθεί ταυτίζει την κάρτα με τον ΑΦΜ του. Οι οικογένειες θα μπορούν να ενεργοποιήσουν περισσότερες κάρτες ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους. Όσοι δεν είναι εγγεγραμμένοι στο Τaxisnet, θα μπορούν να απευθύνονται στα ΚΕΠ. Η φοροκάρτα είναι έτοιμη για χρήση. Με κάθε συναλλαγή, είτε με μετρητά είτε με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούμενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηματάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα μηχανήματα ΡΟS που χρησιμοποιούνται και σήμερα για τις πιστωτικές κάρτες. Με το πέρασμα αυτό, η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες.
3. Εκδίδεται ο «λογαριασμός»
Στο τέλος κάθε μήνα οι τράπεζες θα στέλνουν μια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον λογαριασμό αφορολογήτου κάθε φορολογουμένου και, αφετέρου, θα μπορεί να έχει άμεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευματιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
- Οι πολίτες, από την πλευρά τους, σε ειδική εφαρμογή που θα δημιουργήσει η ΓΓΠΣ, θα μπορούν να μπαίνουν στο σύστημα και να βλέπουν -με χρήση των προσωπικών τους κωδικών- πόσες αποδείξεις έχουν μαζέψει.
- Η χρήση της φοροκάρτας τουλάχιστον για το 2011 θα είναι προαιρετική
- Δεδομένου ότι στην αρχή τουλάχιστον όλα τα καταστήματα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες δεν θα μπορούν να υποστηρίξουν το νέο σύστημα (εξαιτίας των απαραίτητων μηχανημάτων) οι χάρτινες αποδείξεις θα μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά και συμπληρωματικά.



Πηγή : TNSite