Αλλαγές στη φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων βάσει χωρητικότητας
(tonnage), μείωση των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα για τις λεγόμενες
«άγονες» γραμμές και αύξηση των εσόδων από τις παραχωρήσεις υπηρεσιών
στα υπό αξιοποίηση λιμάνια, προβλέπει το νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για
το διάστημα 2013-2016, που αναμένεται να ψηφιστεί αύριο στη Βουλή.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία, συνολικά 140 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013- 2016, 80 το 2013 και 60 το 2014, ενώ το 2015 και το 2016 προβλέπονται μηδενικά έσοδα.
Στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2013- 2016.
Συγκεκριμένα προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.
Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά από το 2014 μέχρι και το 2016 να αντλούνται έσοδα από την αξιοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών αλλά και των μαρινών.
Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Αναφορικά με τον προϋπολογισμό του 2013 για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα είναι μειωμένος και διαμορφώνεται συνολικά σε 298,3 εκατομμύρια ευρώ από 380,9 εκ. ευρώ που ήταν φέτος.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία, συνολικά 140 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013- 2016, 80 το 2013 και 60 το 2014, ενώ το 2015 και το 2016 προβλέπονται μηδενικά έσοδα.
Στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για μείωση των επιδοτήσεων στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές για την ακτοπλοΐα κατά 18 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2013- 2016.
Συγκεκριμένα προβλέπεται μείωση των επιδοτήσεων το 2013 κατά 15 εκατ. ευρώ και κατά 3 εκατ. ευρώ το 2014.
Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά από το 2014 μέχρι και το 2016 να αντλούνται έσοδα από την αξιοποίηση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των περιφερειακών λιμανιών αλλά και των μαρινών.
Σημειώνεται ότι μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα), στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δεσμευθεί στη Βουλή ότι «τα λιμάνια της χώρας δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημόσιου ελέγχου, καθώς θα δημιουργηθεί, μέχρι το τέλος του χρόνου, θεσμικό πλαίσιο για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, που θα αναλάβει, σε κάθε περίπτωση, εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας».
Αναφορικά με τον προϋπολογισμό του 2013 για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θα είναι μειωμένος και διαμορφώνεται συνολικά σε 298,3 εκατομμύρια ευρώ από 380,9 εκ. ευρώ που ήταν φέτος.
Πηγή: ΑΜΠΕ