«Καμπάνες» 6,65 εκατ. ευρώ έριξε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών
και Ταχυδρομείων στις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας για αυθαίρετες
και υπέρογκες χρεώσεις από υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο μέσω
κινητών.
Υστερα από διερεύνηση καταγγελιών, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ επέβαλε ομόφωνα πρόστιμα 3,5 εκατ. ευρώ για την COSMOTE, 2,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE και 650.000 ευρώ για τη WIND αντίστοιχα.
Η απόφαση προκάλεσε την αντίδραση των εταιρειών, οι οποίες αναφέρουν ότι θα προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια κατά της σχετικής απόφασης, θεωρώντας τα πρόστιμα εξοντωτικά. Τα πρόστιμα αφορούσαν τρεις παραβάσεις:
Διαπιστώθηκε η κατά παράβαση της νομοθεσίας ενεργοποίηση της υπηρεσίας μεταφοράς δεδομένων, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των συνδρομητών, με συνέπεια τις υψηλές χρεώσεις. Αυτές προέκυψαν κυρίως για χρήστες «έξυπνων» κινητών (smartphones), λόγω αυτόματων ενημερώσεων που συνεπάγονταν τη μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων. Για την παράβαση αυτή επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στην COSMOTE, 1 εκατ. ευρώ στη VODAFONE και 500 χιλ. ευρώ στη WIND.
Για την παράβαση της αυτόματης ενεργοποίησης προγράμματος ημερήσιας χρέωσης σε συνδρομητές, που δεν είχαν επιλέξει ανάλογο πακέτο, το πρόστιμο ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ για την COSMOTE (υπηρεσία «Internet Day Pass») και 1,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE (υπηρεσία «Internet όλη μέρα»).
Επιπλέον, επιβλήθηκε σε βάρος της WIND πρόστιμο ύψους 150 χιλ. ευρώ για αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας σε συνδρομητές που δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση.
Για την επιμέτρηση των προστίμων συνεκτιμήθηκε η έκταση της παράβασης ανά εταιρεία, ο συνολικός αριθμός των θιγομένων συνδρομητών, η προκληθείσα οικονομική βλάβη, τα αυξημένα έσοδα των εταιρειών από τις διαπιστωθείσες παραβάσεις και η ανάγκη αποτροπής παρόμοιων αθέμιτων πρακτικών στο μέλλον.
Το 2010 η EETT επέβαλε στις εταιρείες, πρόστιμα 5 εκατ. ευρώ για παραβάσεις των υποχρεώσεων περί ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών, κατά την αύξηση, στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2009, του ελαχίστου χρόνου χρέωσης κλήσεων και βιντεοκλήσεων από 30 σε 45 δευτερόλεπτα. Οι εταιρείες τότε είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη η οποία ακόμα δεν έχει γνωμοδοτήσει, ωστόσο τα πρόστιμα πληρώθηκαν, κάτι που προβλέπει η νομοθεσία. Η αύξηση αυτή τότε είχε αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση για περίπου 4,2 εκατομμύρια συνδρομητές συμβολαίου.
Υστερα από διερεύνηση καταγγελιών, η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ επέβαλε ομόφωνα πρόστιμα 3,5 εκατ. ευρώ για την COSMOTE, 2,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE και 650.000 ευρώ για τη WIND αντίστοιχα.
Η απόφαση προκάλεσε την αντίδραση των εταιρειών, οι οποίες αναφέρουν ότι θα προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια κατά της σχετικής απόφασης, θεωρώντας τα πρόστιμα εξοντωτικά. Τα πρόστιμα αφορούσαν τρεις παραβάσεις:
Διαπιστώθηκε η κατά παράβαση της νομοθεσίας ενεργοποίηση της υπηρεσίας μεταφοράς δεδομένων, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των συνδρομητών, με συνέπεια τις υψηλές χρεώσεις. Αυτές προέκυψαν κυρίως για χρήστες «έξυπνων» κινητών (smartphones), λόγω αυτόματων ενημερώσεων που συνεπάγονταν τη μεταφορά μεγάλου όγκου δεδομένων. Για την παράβαση αυτή επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στην COSMOTE, 1 εκατ. ευρώ στη VODAFONE και 500 χιλ. ευρώ στη WIND.
Για την παράβαση της αυτόματης ενεργοποίησης προγράμματος ημερήσιας χρέωσης σε συνδρομητές, που δεν είχαν επιλέξει ανάλογο πακέτο, το πρόστιμο ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ για την COSMOTE (υπηρεσία «Internet Day Pass») και 1,5 εκατ. ευρώ για τη VODAFONE (υπηρεσία «Internet όλη μέρα»).
Επιπλέον, επιβλήθηκε σε βάρος της WIND πρόστιμο ύψους 150 χιλ. ευρώ για αυθαίρετη ενεργοποίηση υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας σε συνδρομητές που δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση.
Για την επιμέτρηση των προστίμων συνεκτιμήθηκε η έκταση της παράβασης ανά εταιρεία, ο συνολικός αριθμός των θιγομένων συνδρομητών, η προκληθείσα οικονομική βλάβη, τα αυξημένα έσοδα των εταιρειών από τις διαπιστωθείσες παραβάσεις και η ανάγκη αποτροπής παρόμοιων αθέμιτων πρακτικών στο μέλλον.
Το 2010 η EETT επέβαλε στις εταιρείες, πρόστιμα 5 εκατ. ευρώ για παραβάσεις των υποχρεώσεων περί ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών, κατά την αύξηση, στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2009, του ελαχίστου χρόνου χρέωσης κλήσεων και βιντεοκλήσεων από 30 σε 45 δευτερόλεπτα. Οι εταιρείες τότε είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη η οποία ακόμα δεν έχει γνωμοδοτήσει, ωστόσο τα πρόστιμα πληρώθηκαν, κάτι που προβλέπει η νομοθεσία. Η αύξηση αυτή τότε είχε αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση για περίπου 4,2 εκατομμύρια συνδρομητές συμβολαίου.