Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

«Δώστε μια ευκαιρία στην Ελλάδα»

ΔΥΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρώ! Αυτά τα χρήματα μαζεύτηκαν από την περασμένη Δευτέρα για να στηρίξουν οικονομικά την καμπάνια «Δώστε μια ευκαιρία στην Ελλάδα» - αγγλιστί, «Give Greece a Chance». Πρόκειται για μια προσπάθεια να στηριχθεί η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό σε μια φάση που βαλλόμαστε πανταχόθεν.
Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ανήκει στον ιδιωτικό τομέα. Κορυφαίοι έλληνες επιχειρηματίες αισθάνθηκαν την υποχρέωση να κινητοποιηθούν ώστε να μην πάει η χώρα άκλαυτη. Κινητοποιήθηκαν οι ίδιοι σε μια προσπάθεια που προσείλκυσε την A-list του εγχώριου ιδιωτικού τομέα.
Η αφορμή ήταν διπλή. Από τη μία, η ανάγκη για ένα re-branding της Ελλάδας στο εξωτερικό. Από την άλλη, το timing του νέου πακέτου βοήθειας των 130 δισ. ευρώ που πρέπει να ψηφιστεί από τα κοινοβούλια των χωρών της ευρωζώνης.
ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ανέλαβε ο γκουρού σε θέματα μάρκετινγκ Πίτερ Οικονομίδης, που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό και είχε παλαιότερα επιμεληθεί και την καμπάνια «Think Different» της Apple. Τον συντονισμό ανέλαβε η ελληνική εταιρεία V+O και από εκεί και πέρα άρχισε μια κούρσα χρόνου. Η ιστοσελίδα www.greeceischanging.com και οι πανομοιότυπες καταχωρίσεις σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού έπρεπε να είναι έτοιμες σε λίγες ημέρες.
ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ότι το πρότζεκτ αφορούσε τη χώρα, οι χειριστές του απευθύνθηκαν και στην πολιτική. Ενημερώθηκε απευθείας ο Αντώνης Σαμαράς που ήταν θετικός. Και, βεβαίως, το Μέγαρο Μαξίμου. Εκεί προέκυψε μια ευτυχής σύμπτωση. Ο διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού του Γραφείου του Πρωθυπουργού καθηγητής Γιώργος Παγουλάτος επεξεργαζόταν εδώ και μερικές εβδομάδες μια πρωτοβουλία ανόρθωσης της εικόνας της Ελλάδας όχι επίσημα αλλά στα social media - δηλαδή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τύπου facebook - και στα δίκτυα της κοινωνίας πολιτών στο εξωτερικό. Ο Παγουλάτος έδωσε στην ομάδα greeceischanging μια σειρά από στοιχεία που τεκμηρίωναν τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε να ενσωματωθούν στην ιστοσελίδα.
ΑΡΧΙΚΟΣ προορισμός του Give Greece a Chance ήταν για ευνόητους λόγους η Γερμανία. Αλλά σύντομα το πεδίο διευρύνθηκε. Και πάλι το Μαξίμου βοήθησε στην ανακατεύθυνση των προσπαθειών σε ό,τι αφορά τις βόρειες χώρες. Για παράδειγμα, δόθηκε προτεραιότητα στη Φινλανδία αντί της Ολλανδίας. Τελικά, το μέτωπο επεκτάθηκε περιλαμβάνοντας όλες τις κρίσιμες ευρωπαϊκές εφημερίδες, συμπεριλαμβανομένων των αγγλικών και των γαλλικών. Με την ευκαιρία, ξέρετε πόσο κάνει μια ολοσέλιδη καταχώριση στη γερμανική εφημερίδα «Bild» που μας περνάει γενεές δεκατέσσερις σχεδόν κάθε μέρα; Λοιπόν, τιμάται 300.000 ευρώ τα οποία πληρώνονται μέχρι τέλους της εβδομάδας. 
tanea.gr