Θετικές δεν είναι, αλλά, αντικειμενικά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον οι πληροφορίες που έρχονται από τις τουριστικές αγορές, τώρα με τις πρώτες εκθέσεις της χρονιάς. Σε συνέχεια όσων αναφέραμε τις προάλλες απο Γερμανία και Ολλανδία, από Ισπανία και Φιλανδία μαθαίνουμε ότι...
...οι τάσεις των καταναλωτών ως προς τις κρατήσεις και τις προτιμήσεις για τις διακοπές τους, θα θέσουν σε δοκιμασία πολύ κόσμο - προορισμούς και επιχειρήσεις - ειδικά στον ευρωπαικό Νότο. Στη Φιλανδία, στην MATKA, η γενική διαπίστωση είναι ότι η αγορά εμφανίζεται ιδιαίτερα επιφυλακτική και διστακτική για τις επιλογές και τις κινήσεις της για τη θερινή περίοδο. Ειδικά στη Φινλανδία, οι τάσεις για Ελλάδα είναι αρκετά συγκρατημένες και ο ρυθμός των κρατήσεων πολύ πιο χαμηλά από πέρυσι.
Ωστόσο, τα νέα δεν είναι καλύτερα και για άλλους προορισμούς, όπως π.χ. η Τουρκία ή η Βουλγαρία, οι οποίοι οδεύουν προς μεγάλες μειώσεις αυτήν την περίοδο.
Ως προς τις άλλες σκανδιναβικές αγορές, οι επιφυλάξεις... είναι εκεί, καθυστερούν τις κρατήσεις, αλλά ειδικά ως προς τη Νορβηγία και τη Σουηδία, πιο συγκεκριμένη εικόνα αναμένεται αργότερα.
Αυτό που ακούσαμε πάντως και μας κάνει τρομερή εντύπωση και το ψάχνουμε περισσότερο, είναι ότι στις αγορές αυτές, για πρώτη φορά - τουλάχιστον όσο ασχολούμαστε εμείς με τον Τουρισμό- δημιουργείται μία τάση “εσωτερικών” διακοπών και κοινωνικο-οικονομικής αλληλο-υποστήριξης!
Για την Ισπανία, όπως προκύπτει από τη FITUR που βρίσκεται σε εξέλιξη, σε γενικό επίπεδο πάλι, οι τάσεις είναι εντελώς διαφορετικές από πέρυσι και χαρακτηρίζονται από την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια της οικονομικής κατάστασης. Περισσότερα θα έχουμε τις επόμενες μέρες αλλά είναι πασιφανές σε όλη την έκθεση φέτος η μείωση των συμμετοχών ((περίπου 900 συμμετοχές λιγότερες!) ο περιορισμός των δαπανών και η απουσία ισχυρών “παικτών”, όπως για παράδειγμα η Γαλλία.
Αν μη τι άλλο το 2012, φαίνεται ότι θα είναι μία χρονιά-θρίλερ και δεν θέλουμε να στενοχωρήσουμε κόσμο, αλλά μετά πάσης βεβαιότητας το σενάριο του "θρίλερ" για την Ελλάδα δεν φαίνεται να είναι και πολύ καλό μέχρι στιγμής...
Tourism Lobby