'Ο αιφνίδιος θάνατος του Θόδωρου Αγγελόπουλου, του μεγαλύτερου Έλληνα σκηνοθέτη έχει αποκτήσει μεγάλη συμβολική σημασία,'' γράφει σήμερα η βρετανική εφημερίδα The Guardian σε εκτενές άρθρο της.
Το άρθρο κάνει λόγο για ... τα προβλήματα της Ελλάδας τον τελευταίο καιρό, τονίζοντας ότι ''Οι ταινίες του Αγγελόπουλου μας θυμίζουν μια άλλη Ελλάδα και μια διαφορετική ανθρωπότητα''.
Οι ιστορικές του ταινίες πάντα με θέμα την Ελλάδα είναι ένα ''επικό σινεμά φτιαγμένο από τα θραύσματα της καθημερινής ζωής.''
''Για τον Αγγελόπουλο η ανθρωπότητα επιβιώνει στις μνήμες και τα όνειρα των εξόριστων, στους ταξιδιώτες που ποτέ δεν έχουν γυρίσει στην Ιθάκη.
Αυτό που μας κάνει ανθρώπους, μας λέει ο Αγγελόπουλος, βρίσκεται στις τραυματικές μνήμες, στην επιθυμία να διατηρηθεί μια φανταστική ομορφιά''...
Όπως αναφέρει το άρθρο της Guardian o Αγγελόπουλος ήταν και ο Όμηρος της σύγχρονης Ελλάδας.
''Επί δεκαετίες, η ελληνική ελίτ υποτιμά τα πολιτιστικά επιτεύγματα που δεν ταιριάζουν με την άποψή της για τον εκσυγχρονισμό, που ορίζεται ως μια ακόρεστη κατανάλωση''.
Ο Αγγελόπουλος είχε παρουσιάσει στις ταινίες του την κατάσταση αυτή (όπως άλλωστε μας θυμίζει και ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το Βλέμμα του Οδυσσέα)...
Το άρθρο κάνει λόγο για την κατάσταση στην Ελλάδα, όπου η κυβέρνηση (η ελίτ όπως την χαρακτηρίζει), αποφάσισε να απομακρύνει τους δύο εισαγγελείς οικονομικών εγκλημάτων οι οποίοι ανέδειξαν τα φορολογικά εγκλήματα πλουσίων, ενώ επισημαίνει και την σοκαριστική ομολογία του Χρυσοχοϊδη ο οποίος δεν διάβασε το μνημόνιο παρόλο που το ψήφισε...
Η βρετανική εφημερίδα αναφέρεται ακόμα στη λάθος πολιτική της λιτότητας (που τώρα παραδέχεται ως εσφαλμένη η πρώην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ).
''Καθώς το πλοίο της ελίτ βουλιάζει, οι καπετάνιοι τρέχουν στις βάρκες'', γράφει.
''Όμως υπάρχει και η Ελλάδα του Αγγελόπουλου. Η Ελλάδα αυτή εκπροσωπείται από άνδρες, όπως ο Ντίνος Χριστιανόπουλος, ο οποίος αρνήθηκε το βραβείο της Ακαδημίας. Εκπροσωπείται από εκείνους που, σε όλη τη χώρα, δείχνουν την αλληλεγγύη τους προς τους άστεγους, τους ανέργους και τους φτωχούς. Μόνο αυτή την εβδομάδα, οι αγρότες διαμαρτυρόμενοι για την υποτίμηση των προϊόντων τους προσέφεραν τόνους λαχανικών σε εκατοντάδες Αθηναίων στο Σύνταγμα''.
Είναι η Ελλάδα των απλών ανθρώπων ''που εργάστηκαν σκληρά, δεν φοροδιαφεύγουν και δεν συμμετείχε στη μεγάλη λεηλασία των τελευταίων 20 ετών''.
Η Guardian καταλήγει τονίζοντας ότι: ''Ο αγώνας για την ψυχή της χώρας αυτή τη στιγμή παίζεται σε συνελεύσεις, απεργίες και καμπάνιες αλληλεγγύης. Οι Έλληνες έχουν τώρα μια ιστορική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν την έννοια και τις αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού.''
mediagate.gr
Το άρθρο κάνει λόγο για ... τα προβλήματα της Ελλάδας τον τελευταίο καιρό, τονίζοντας ότι ''Οι ταινίες του Αγγελόπουλου μας θυμίζουν μια άλλη Ελλάδα και μια διαφορετική ανθρωπότητα''.
Οι ιστορικές του ταινίες πάντα με θέμα την Ελλάδα είναι ένα ''επικό σινεμά φτιαγμένο από τα θραύσματα της καθημερινής ζωής.''
''Για τον Αγγελόπουλο η ανθρωπότητα επιβιώνει στις μνήμες και τα όνειρα των εξόριστων, στους ταξιδιώτες που ποτέ δεν έχουν γυρίσει στην Ιθάκη.
Αυτό που μας κάνει ανθρώπους, μας λέει ο Αγγελόπουλος, βρίσκεται στις τραυματικές μνήμες, στην επιθυμία να διατηρηθεί μια φανταστική ομορφιά''...
Όπως αναφέρει το άρθρο της Guardian o Αγγελόπουλος ήταν και ο Όμηρος της σύγχρονης Ελλάδας.
''Επί δεκαετίες, η ελληνική ελίτ υποτιμά τα πολιτιστικά επιτεύγματα που δεν ταιριάζουν με την άποψή της για τον εκσυγχρονισμό, που ορίζεται ως μια ακόρεστη κατανάλωση''.
Ο Αγγελόπουλος είχε παρουσιάσει στις ταινίες του την κατάσταση αυτή (όπως άλλωστε μας θυμίζει και ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από το Βλέμμα του Οδυσσέα)...
Το άρθρο κάνει λόγο για την κατάσταση στην Ελλάδα, όπου η κυβέρνηση (η ελίτ όπως την χαρακτηρίζει), αποφάσισε να απομακρύνει τους δύο εισαγγελείς οικονομικών εγκλημάτων οι οποίοι ανέδειξαν τα φορολογικά εγκλήματα πλουσίων, ενώ επισημαίνει και την σοκαριστική ομολογία του Χρυσοχοϊδη ο οποίος δεν διάβασε το μνημόνιο παρόλο που το ψήφισε...
Η βρετανική εφημερίδα αναφέρεται ακόμα στη λάθος πολιτική της λιτότητας (που τώρα παραδέχεται ως εσφαλμένη η πρώην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ).
''Καθώς το πλοίο της ελίτ βουλιάζει, οι καπετάνιοι τρέχουν στις βάρκες'', γράφει.
''Όμως υπάρχει και η Ελλάδα του Αγγελόπουλου. Η Ελλάδα αυτή εκπροσωπείται από άνδρες, όπως ο Ντίνος Χριστιανόπουλος, ο οποίος αρνήθηκε το βραβείο της Ακαδημίας. Εκπροσωπείται από εκείνους που, σε όλη τη χώρα, δείχνουν την αλληλεγγύη τους προς τους άστεγους, τους ανέργους και τους φτωχούς. Μόνο αυτή την εβδομάδα, οι αγρότες διαμαρτυρόμενοι για την υποτίμηση των προϊόντων τους προσέφεραν τόνους λαχανικών σε εκατοντάδες Αθηναίων στο Σύνταγμα''.
Είναι η Ελλάδα των απλών ανθρώπων ''που εργάστηκαν σκληρά, δεν φοροδιαφεύγουν και δεν συμμετείχε στη μεγάλη λεηλασία των τελευταίων 20 ετών''.
Η Guardian καταλήγει τονίζοντας ότι: ''Ο αγώνας για την ψυχή της χώρας αυτή τη στιγμή παίζεται σε συνελεύσεις, απεργίες και καμπάνιες αλληλεγγύης. Οι Έλληνες έχουν τώρα μια ιστορική ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν την έννοια και τις αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού.''
mediagate.gr