Ανοίγει το πλαίσιο διαλόγου για την ακτοπλοΐα, καθώς, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στη χθεσινή δεύτερη σύσκεψη των εκπροσώπων των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση αποφασίσθηκε να τεθούν στο τραπέζι όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
Ετσι, πέραν των θεμάτων που αφορούν στη μείωση του ΦΠΑ ή των μέτρων για ενδεχόμενη συγκράτηση του κόστους καυσίμων, στο τραπέζι τίθενται πλέον και θέματα απασχόλησης, αλλά και καθεστώτος δρομολόγησης των πλοίων.
Στη χθεσινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο...
υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (στην ακτή Βασιλειάδη), εκτός από τον υφυπουργό, Αδωνι Γεωργιάδη, συμμετείχαν η βουλευτής Φθιώτιδας του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή και ο βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στη πρώτο μέρος της σύσκεψης παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αποτελούμενη από τον πρόεδρο Απόστολο Βεντούρη και το γενικό γραμματέα, Σπύρο Πασχάλη, ενώ συμφωνήθηκε την προσεχή Παρασκευή στην επόμενη συνάντηση της τρικομματικής επιτροπής να καταθέσει τις απόψεις της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ .
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο υφυπουργός κ. Γεωργιάδης μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι «συνεχίζουμε και τα τρία κόμματα τη συζήτηση για το τι πρέπει να κάνουμε, άμεσα στην ακτοπλοΐα. Ακούσαμε σήμερα (σ.σ. χθες) και τις απόψεις του συνδέσμου των ακτοπλόων, και θα συνεχίσουμε για τις οριστικές μας αποφάσεις την Παρασκευή, όπου θα καλέσουμε να ακούσουμε και την ΠΝΟ ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη».
Ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε ότι «το θέμα της ακτοπλοΐας μας καίει και γι' αυτό θέλω να ευχαριστήσω και τους δυο συναδέλφους που έχουν έρθει με προτάσεις, με βαθιά μελέτη και νομίζω σ' αυτή την περίπτωση το κράτος μας δείχνει ότι τα κόμματα μπορούμε να συνεργαζόμαστε πάρα πολύ καλά και να μην αφήνουμε τα προβλήματα να χρονίζουν».
«Θα έχουμε ανακοινώσεις σύντομα. Ο,τι είναι να γίνει, θα γίνει με συμφωνία και των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση. Αρα, θα έχουμε τελικές ανακοινώσεις όταν ολοκληρωθεί η συζήτηση» υπογράμμισε ο υφυπουργός ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίσθηκε να τεθεί επί τάπητος το σύνολο του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας και οι τελικές αποφάσεις να οδηγούν σε μία σημαντική αναδιάρθρωσή του.
Ωστόσο, όπως έγινε φανερό, κάτι τέτοιο προϋποθέτει και μια στοιχειώδη μελέτη των επιπτώσεων που θα έχουν στη λειτουργία του κλάδου και στην απασχόληση οι όποιες αποφάσεις.
Το θετικό πάντως φαίνεται να είναι κάτι που εκφράζεται και από τις δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού ότι όλες οι πλευρές φαίνεται να συμφωνούν ότι δεν υπάρχει χρόνος για νέους πειραματισμούς και οι αποφάσεις θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα και θα ληφθούν έπειτα από διάλογο και συμφωνία όσο το δυνατόν περισσότερων από τα εμπλεκόμενα μέρη, υλοποιώντας στην πράξη μια «προγραμματική σύγκλιση» στο συγκεκριμένο θέμα των τριών κομμάτων.
Σε ό,τι αφορά το ΣΕΕΝ, πληροφορίες αναφέρουν ότι αναλύθηκαν οι θέσεις του συνδέσμου για την προσαρμογή της αγοράς στον κοινοτικό κανονισμό 3577/92 για την ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων, το εταιρικό ναυτολόγιο, θέση που προκάλεσε το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής, αλλά και για το κόστος των καυσίμων, του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές κ.λπ.
Επισημαίνεται ότι ο ΣΕΕΝ, μεταξύ άλλων, ζητεί οι δρομολογήσεις πλοίων να αφορούν πλοιοκτήτρια ή διαχειρίστρια εταιρεία και τα δρομολόγια να εκτελούνται με ίδια πλοία ή ναυλωμένα, στα ταχύπλοα η δρομολόγηση και η στελέχωση να είναι τετράμηνη ή εξάμηνη, ενώ οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν στη διαχείρισή τους περισσότερα του ενός πλοία, να μπορούν να καταρτίζουν εταιρικό ναυτολόγιο.
Λάμπρος Καραγεώργος
Πηγή: Ναυτεμπορική
Ετσι, πέραν των θεμάτων που αφορούν στη μείωση του ΦΠΑ ή των μέτρων για ενδεχόμενη συγκράτηση του κόστους καυσίμων, στο τραπέζι τίθενται πλέον και θέματα απασχόλησης, αλλά και καθεστώτος δρομολόγησης των πλοίων.
Στη χθεσινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο...
υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (στην ακτή Βασιλειάδη), εκτός από τον υφυπουργό, Αδωνι Γεωργιάδη, συμμετείχαν η βουλευτής Φθιώτιδας του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή και ο βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Στη πρώτο μέρος της σύσκεψης παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας αποτελούμενη από τον πρόεδρο Απόστολο Βεντούρη και το γενικό γραμματέα, Σπύρο Πασχάλη, ενώ συμφωνήθηκε την προσεχή Παρασκευή στην επόμενη συνάντηση της τρικομματικής επιτροπής να καταθέσει τις απόψεις της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ .
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο υφυπουργός κ. Γεωργιάδης μιλώντας στους δημοσιογράφους τόνισε ότι «συνεχίζουμε και τα τρία κόμματα τη συζήτηση για το τι πρέπει να κάνουμε, άμεσα στην ακτοπλοΐα. Ακούσαμε σήμερα (σ.σ. χθες) και τις απόψεις του συνδέσμου των ακτοπλόων, και θα συνεχίσουμε για τις οριστικές μας αποφάσεις την Παρασκευή, όπου θα καλέσουμε να ακούσουμε και την ΠΝΟ ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη άποψη».
Ο κ. Γεωργιάδης πρόσθεσε ότι «το θέμα της ακτοπλοΐας μας καίει και γι' αυτό θέλω να ευχαριστήσω και τους δυο συναδέλφους που έχουν έρθει με προτάσεις, με βαθιά μελέτη και νομίζω σ' αυτή την περίπτωση το κράτος μας δείχνει ότι τα κόμματα μπορούμε να συνεργαζόμαστε πάρα πολύ καλά και να μην αφήνουμε τα προβλήματα να χρονίζουν».
«Θα έχουμε ανακοινώσεις σύντομα. Ο,τι είναι να γίνει, θα γίνει με συμφωνία και των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση. Αρα, θα έχουμε τελικές ανακοινώσεις όταν ολοκληρωθεί η συζήτηση» υπογράμμισε ο υφυπουργός ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίσθηκε να τεθεί επί τάπητος το σύνολο του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας και οι τελικές αποφάσεις να οδηγούν σε μία σημαντική αναδιάρθρωσή του.
Ωστόσο, όπως έγινε φανερό, κάτι τέτοιο προϋποθέτει και μια στοιχειώδη μελέτη των επιπτώσεων που θα έχουν στη λειτουργία του κλάδου και στην απασχόληση οι όποιες αποφάσεις.
Το θετικό πάντως φαίνεται να είναι κάτι που εκφράζεται και από τις δηλώσεις του αρμόδιου υφυπουργού ότι όλες οι πλευρές φαίνεται να συμφωνούν ότι δεν υπάρχει χρόνος για νέους πειραματισμούς και οι αποφάσεις θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα και θα ληφθούν έπειτα από διάλογο και συμφωνία όσο το δυνατόν περισσότερων από τα εμπλεκόμενα μέρη, υλοποιώντας στην πράξη μια «προγραμματική σύγκλιση» στο συγκεκριμένο θέμα των τριών κομμάτων.
Σε ό,τι αφορά το ΣΕΕΝ, πληροφορίες αναφέρουν ότι αναλύθηκαν οι θέσεις του συνδέσμου για την προσαρμογή της αγοράς στον κοινοτικό κανονισμό 3577/92 για την ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων, το εταιρικό ναυτολόγιο, θέση που προκάλεσε το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής, αλλά και για το κόστος των καυσίμων, του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές κ.λπ.
Επισημαίνεται ότι ο ΣΕΕΝ, μεταξύ άλλων, ζητεί οι δρομολογήσεις πλοίων να αφορούν πλοιοκτήτρια ή διαχειρίστρια εταιρεία και τα δρομολόγια να εκτελούνται με ίδια πλοία ή ναυλωμένα, στα ταχύπλοα η δρομολόγηση και η στελέχωση να είναι τετράμηνη ή εξάμηνη, ενώ οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν στη διαχείρισή τους περισσότερα του ενός πλοία, να μπορούν να καταρτίζουν εταιρικό ναυτολόγιο.
Λάμπρος Καραγεώργος
Πηγή: Ναυτεμπορική