Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Επί τάπητος τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα

Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Ακτοπλοΐας

Υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Νίκου Λίτινα συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Ακτοπλοΐας, που θα εισηγηθεί μέτρα για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων της ακτοπλοΐας.

Στην επιτροπή συμμετέχουν μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Ο ΣΕΕΝ θα προτείνει:
-Οι τροποποιήσεις της νομοθεσίας να γίνουν άμεσα και να αφορούν στις ετήσιες δρομολογήσεις των πλοίων.

-Οι δρομολογήσεις να είναι ανά γραμμή 10 μήνες, 6 μήνες και 3 μήνες αναλόγως της κίνησης και του τύπου του πλοίου (συμβατικό-ταχύπλοο) ως ελάχιστος χρόνος δρομολόγησης με αντίστοιχη υποχρεωτική στελέχωση του υπόχρεου πλοίου.

-Οι ανωτέρω δρομολογήσεις να εκτελούνται από πλοιοκτήτριες εταιρείες και όχι από πλοία.

-Να έχει δικαίωμα η εταιρεία που αναλαμβάνει τη δρομολόγηση πλοίου ή πλοίων να εναλλάσσει τον χειμώνα το μεγάλο πλοίο με μικρότερο.

-Η εταιρεία που ανέλαβε και εκτέλεσε τα δρομολόγια σε μία γραμμή για ένα έτος να έχει το δικαίωμα να δρομολογεί κατ’ ελάχιστο άλλο πλοίο -ταχύπλοο, φορτηγό-οχηματαγωγό ή συμβατικό- για τους 3 θερινούς μήνες με δικαίωμα παράτασης του χρόνου αυτού, με αντίστοιχη στελέχωσή του.

-Να επιτραπούν δρομολογήσεις μέχρι 6 μηνών σε περισσότερες γραμμές ιδιαζόντως τουριστικού ενδιαφέροντος και να προβλεφθεί η ύπαρξη εταιρικού ναυτολογίου.

-Εξομοίωση ΦΠΑ στο 6,5% κατά τα κρατούντα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ξηράς για τα εισιτήρια επιβατών, οχημάτων και φορτίων, ενώ ζητεί ο επίναυλος του 3% να ισχύει μόνο στις άγονες επιδοτούμενες γραμμές.

-Εφαρμογή του μέτρου της «ρήτρας καυσίμου» στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας να γίνεται υπό ένα σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής.

-Επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των υπό ελληνική σημαία πλοίων στις γραμμές της Αδριατικής για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.
Newbeast