Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Κοινά ελληνοτουρκικά πακέτα στις υπερπόντιες αγορές

Η διεύρυνση της συνεργασίας της Ελλάδας και της Τουρκίας στον τουρισμό συζητήθηκε στο  8ο Ελληνοτουρκικό φόρουμ για τον τουρισμό, στο οποίο μετείχαν οι υπουργοί Πολιτισμού και Τουρισμού των δυο χωρών, εκπρόσωποι των δυο συνδέσμων τουριστικών γραφείων και άλλων φορέων. Η πιο εντυπωσιακή πρόταση συνεργασίας για το άνοιγμα κυρίως υπερπόντιων αγορών με κοινά πακέτα προς τις δυο χώρες κατατέθηκε από τον Τούρκο υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γκιουνάι, που πρότεινε κοινά περίπτερα Ελλάδας και Τουρκίας σε διεθνείς εκθέσεις.
Από την πλευρά του, ο Ελληνας υπουργός κ. Παύλος Γερουλάνος επισήμανε ότι τα επόμενα δέκα χρόνια ο παγκόσμιος τουρισμός θα αλλάξει ριζικά, με νέα κοινά που θα ενταχθούν στις αγορές και με αλλαγή στη σύνθεση των επισκεπτών, υπογραμμίζοντας ότι ο τουρισμός και το εμπόριο, που μπορούν να αναπτυχθούν στα παράλια Ελλάδας και Τουρκίας θα  λειτουργήσουν ανασταλτικά σε κάθε ένταση. "Αν τα τελευταία δέκα χρόνια ο τουρισμός συνέβαλε για να θερμάνουμε τις σχέσεις μας μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, τώρα μας δίνει την ευκαιρία να συνεργαστούμε για το κοινό μας καλό και να δημιουργήσουμε πλούτο για τις οικονομίες μας", τόνισε ο κ. Γερουλάνος.

Ως προς την τουριστική συνεργασία των δυο χωρών, ο Ελληνας υπουργός είπε ότι πρέπει να διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο κοινό πρόγραμμα δράσεων που θα αφορά:

1. Τη δημιουργία κοινών προϊόντων που θα υπηρετούν τις ανάγκες των επισκεπτών από μακρινούς προορισμούς.

2. Πρόγραμμα κοινών ταξιδιών γνωριμίας δημοσιογράφων και τουρ οπερέιτορ που θα κάνουν γνωστά τα προϊόντα αυτά, και

3. Κοινό πρόγραμμα προώθησης αυτών των προϊόντων.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) κ. Γιώργος Τελώνης πρότεινε κατ' αρχήν τη βελτίωση των διμερών σχέσεων, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός Τούρκων τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα, καθώς τώρα οι Ελληνες που επισκέπτονται την Τουρκία είναι πολύ περισσότεροι, ανακοινώνοντας τη διοργάνωση δυο συναντήσεων μεταξύ των μελών των δυο συνδέσμων μέχρι την ερχόμενη άνοιξη. Βασικός στόχος, όμως, των δυο χωρών, είπε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, πρέπει να είναι η προώθηση κοινών τουριστικών πακέτων στις υπερπόντιες αγορές και κυρίως της Ασίας (Κίνα, Ινδία, Ταϊβάν και Κορέα), που αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς.

Ηλίας