Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Εκχωρούνται στους Κρητικούς τα λιμάνια της Δωδεκανήσου!

Οι Κρητικοί θα διοικούν το λιμάνι της Ρόδου και των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου!
Αυτό είναι το καινούργιο "κατόρθωμα" της κυβέρνησης, η οποία συνεχίζει απτόητη την αντιδωδεκανησιακή πολιτική της, για την οποία άλλωστε δεν υπάρχει σοβαρή κατάσταση, αφού οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες δεν έχουν τα κότσια να αντιπαρατεθούν!
Όπως πράγματι ανακοινώθηκε επισήμως στο πλαίσιο των νέων σχεδιασμών της κυβέρνησης τα λιμάνια της Δωδεκανήσου θα ενταχθούν στο νέο φορέα, έδρα του οποίου θα είναι το Ηράκλειο της Κρήτης.
Στον φορέα αυτό, θα ενταχθούν όλα τα λιμάνια του Αιγαίου και της Κρήτης, σύμφωνα τουλάχιστον με τους σχεδιασμούς που γίνονται.
Πολύ απλά δηλαδή, κουμάντο στα λιμάνια θα κάνουν οι Κρητικοί και εμείς ως συνήθως θα... γκρινιάζουμε και θα διαμαρτυρόμαστε!
Τα σχέδια αποκάλυψε και επισήμως χθες ο υπουργός Θαλάσσιων υποθέσεων κ. Γιάννης Διαμαντίδης, με άρθρο του στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" όπου μεταξύ άλλων κάνει γνωστό ότι τα λιμάνια θα ενταχθούν και στο Χρηματιστήριο.
Ειδικότερα ο κ. Διαμαντίδης στο άρθρο του αναφέρει τα εξής:
«Προχωράµε και υλοποιούµε για πρώτη φορά µια στρατηγική ανάπτυξης επάνω στο Εθνικό Λιµενικό Σύστηµα κυρίως σε δύο άµεσους άξονες:
Την εξειδίκευση των λιµένων µέσω της διοικητικής µεταρρύθµισης και την εφαρµογή διεθνών πρακτικών παραχώρησης λιµενικών υπηρεσιών. Η µεταρρύθµιση του λιµενικού συστήµατος που προτείνουµε να δηµιουργηθεί είναι σε τρία επίπεδα και σε «πυραµιδική µορφή».
Το πρώτο επίπεδο αφορά τα 12 λιµάνια εθνικής εµβέλειας που λειτουργούν ως Ανώνυµες Εταιρίες (Α.Ε.). ∆ηλαδή το Αττικό Λιµενικό Σύστηµα (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα και Ελευσίνα), το Λιµενικό Σύστηµα Βόρειου Αιγαίου µε όχηµα τον ΟΛΘ (εισηγµένη επίσης στο Χ.Α.) και τους Οργανισµούς Λιµένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Βόλου.
Το Ιόνιο Λιµενικό Σύστηµα, µε όχηµα τον Ο.Λ. Πατρών και τους Οργανισµούς Λιµένων
Ηγουµενίτσας, Κέρκυρας και Κατάκολου και την εισαγωγή τους στο Χ.Α. Καθώς και το Λιµενικό Σύστηµα Νότιου Αιγαίου, µε όχηµα τον Ο.Λ. Ηρακλείου και τους Οργανισµούς Λιµένων που θα δηµιουργηθούν στο Νότιο Αιγαίο και εισαγωγή τους στο Χ.Α.
• Το δεύτερο επίπεδο αφορά τα λιµάνια που λειτουργούν ως ΝΠ∆∆ (δηµοτικά λιµενικά ταµεία και κρατικά λιµενικά ταµεία), στη λογική της µετατροπής (συγχώνευσης) και λειτουργίας τους ως τµήµατα Ανώνυµης Εταιρείας, µε διάφορους τρόπους εφαρµογής.
• Το τρίτο επίπεδο αφορά τα λιµάνια απροσδιόριστου νοµικού καθεστώτος (ορφανά λιµάνια), τα οποία θα αποτελέσουν γραφεία του πλησιέστερου τµήµατος των Α.Ε.».
Πηγή : Ροδιακή