Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού 31 άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Οι εν λόγω γραμμές αναφέρονται στη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1/11/2013 και λήγει την 31/10/2014.
Η καινοτομία του διαγωνισμού είναι η εξής: η προκήρυξη θα δίνει, σε πολλές...
γραμμές, τη δυνατότητα στην ακτοπλοϊκή εταιρεία να επιλέξει, είτε τον Πειραιά είτε το Λαύριο. Οι υπόλοιποι όροι της προκήρυξης, όπως και το μίσθωμα, θα είναι ίδιοι, ανεξαρτήτως του αφετήριου λιμένα.
Στην περίπτωση που η εταιρεία επιλέξει το Λαύριο, θα έχει ένα δρομολόγιο με λιγότερα ναυτικά μίλια και, συνεπώς, μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Το εάν θα αλλάξει και την εμπορική της πολιτική, αυτό εναπόκειται στη διακριτική της ευχέρεια, τουλάχιστον για τμήμα του δρομολογίου που είναι απελευθερωμένο.
31 γραμμές
Η τρόικα φαίνεται ότι δεν εκφράζει ενστάσεις στον καταμερισμό, αλλά και τον προϋπολογισμό των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Ενδεικτικό είναι ότι στη νέα προκήρυξη θα υπάρξει μείωση της συχνότητας κάποιων δρομολογίων ή ακόμη και κατάργηση εκείνων που δεν εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών.
Από τα δρομολόγια που θα προκηρυχθούν, 18 γραμμές αναφέρονται στη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και 13 γραμμές στη διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου (οι υπόλοιπες άγονες γραμμές καλύπτονται από πολυετείς συμβάσεις).
Ωστόσο, η προκήρυξη που θα δημοσιευθεί θα είναι μία, από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο των διπλών επιδοτήσεων. Στο εξής, η επιδότηση των άγονων γραμμών θα γίνεται μόνο από το υπουργείο Ναυτιλίας. Συνολικά, οι άγονες γραμμές είναι 70, εκ των οποίων 44 ανήκουν στη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες 26 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) περιμένει την προκήρυξη του διαγωνισμού, ώστε να γνωστοποιήσει τις απόψεις του, αν και, όπως σημειώνουν στελέχη εταιρειών του κλάδου, «αυτό που επιθυμούμε είναι η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, ώστε να αυξηθεί η επιβατική κίνηση, αλλά και η μείωση του κόστους καυσίμων».
enet.gr
Η καινοτομία του διαγωνισμού είναι η εξής: η προκήρυξη θα δίνει, σε πολλές...
γραμμές, τη δυνατότητα στην ακτοπλοϊκή εταιρεία να επιλέξει, είτε τον Πειραιά είτε το Λαύριο. Οι υπόλοιποι όροι της προκήρυξης, όπως και το μίσθωμα, θα είναι ίδιοι, ανεξαρτήτως του αφετήριου λιμένα.
Στην περίπτωση που η εταιρεία επιλέξει το Λαύριο, θα έχει ένα δρομολόγιο με λιγότερα ναυτικά μίλια και, συνεπώς, μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Το εάν θα αλλάξει και την εμπορική της πολιτική, αυτό εναπόκειται στη διακριτική της ευχέρεια, τουλάχιστον για τμήμα του δρομολογίου που είναι απελευθερωμένο.
31 γραμμές
Η τρόικα φαίνεται ότι δεν εκφράζει ενστάσεις στον καταμερισμό, αλλά και τον προϋπολογισμό των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Ενδεικτικό είναι ότι στη νέα προκήρυξη θα υπάρξει μείωση της συχνότητας κάποιων δρομολογίων ή ακόμη και κατάργηση εκείνων που δεν εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών.
Από τα δρομολόγια που θα προκηρυχθούν, 18 γραμμές αναφέρονται στη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και 13 γραμμές στη διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου (οι υπόλοιπες άγονες γραμμές καλύπτονται από πολυετείς συμβάσεις).
Ωστόσο, η προκήρυξη που θα δημοσιευθεί θα είναι μία, από το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο των διπλών επιδοτήσεων. Στο εξής, η επιδότηση των άγονων γραμμών θα γίνεται μόνο από το υπουργείο Ναυτιλίας. Συνολικά, οι άγονες γραμμές είναι 70, εκ των οποίων 44 ανήκουν στη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες 26 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) περιμένει την προκήρυξη του διαγωνισμού, ώστε να γνωστοποιήσει τις απόψεις του, αν και, όπως σημειώνουν στελέχη εταιρειών του κλάδου, «αυτό που επιθυμούμε είναι η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια, ώστε να αυξηθεί η επιβατική κίνηση, αλλά και η μείωση του κόστους καυσίμων».
enet.gr