Ο κύβος ερρίφθη από τις Βρυξέλλες σχετικά με τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines και Olympic Air.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr που προέρχονται από κοινοτικούς αξιωματούχους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Οκτωβρίου θα ανακοινώσει ότι εγκρίνει την εξαγορά του 100% της Olympic Air από τη Aegean Airlines.
Τον Αύγουστο η Κομισιόν είχε γνωστοποιήσει ότι η ημερομηνία λήψης οριστικής απόφασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατείνεται από τις 25 Σεπτεμβρίου στις 16 Οκτωβρίου, προκειμένου να εξεταστούν ορισμένες επιπρόσθετες παραχωρήσεις -δεν έχουν γίνει γνωστές- που προσέφερε η Aegean Airlines.
Ωστόσο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Capital.gr, οι Κοινοτικοί αποφάσισαν, ήδη, να ανάψουν το «πράσινο φως» σε ένα deal που η Aegean Airlines και η Olympic Air επιδιώκουν να επιτύχουν από το 2010.
Η αναγκαιότητα, λόγω ύφεσης, για επίτευξη της συγκεκριμένης επιχειρηματικής συμφωνίας των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών φαίνεται ότι αποτελεί μία από τις αιτίες που η Κομισιόν δείχνει να κάμπτει τις ενστάσεις που αρχικά είχε διατυπώσει και οι οποίες είχαν οδηγήσει το 2011 στην απόρριψη του αιτήματος συγχώνευσης.
Οι αρχικές αντιρρήσεις των Κοινοτικών σχετίζονταν με τη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών στις εγχώριες αερομεταφορές. Ωστόσο, η αδυναμία συγχώνευσης των Olympic-Aegean θα οδηγούσε σε αποδυνάμωση, εάν όχι σε οριακή βιωσιμότητα έναν από τους δύο παίκτες, παράμετρο που έχουν λάβει σοβαρά υπόψη οι Βρυξέλλες.
Εξάλλου, το μερίδιο που καταλαμβάνει στην εγχώρια αγορά η Aegean υπολογίζεται στο περίπου 14%, μεγεθος που αυξάνεται στο 16%, εάν συνυπολογιστεί το μερίδιο αγοράς της Olympic Air. Και αυτό τη στιγμή, που οι αερομεταφορείς κρατών-μελών της Ευρωζώνης ελέγχουν κατά μέσο όρο άνω του 35% της τοπικής αγοράς.
Το deal που όλοι αναμένουν
Εάν δεν υπάρξουν «εκπλήξεις» από την Κομισιόν, η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα επιτρέψει στην οικογένεια Βασιλάκη, που ελέγχει πλειοψηφικά την Aegean Airlines, να δημιουργήσει έναν αερομεταφορέα με σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Το «πράσινο φως» της Ε.Ε. θα επιτρέψει στην Aegean να προετοιμαστεί για την επόμενη θερινή σεζόν, με στόχο η εκπροσώπηση της Ελλάδας να φτάσει στο τουλάχιστον 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα, όπως έχει αναφέρει παλαιότερα ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης Ευτύχης Βασιλάκης.
Η συγχώνευση αποτελεί μονόδρομο για την Aegean που υπολογίζει ότι θα εξοικονομήσει περίπου 20 εκατ. ευρώ λόγω των συνεργιών από την (διοικητική, τεχνική κτλ) ενοποίηση με την Olympic.
Σχετικά με τους όρους της συγχώνευσης, βάσει της συμφωνίας της Aegean με την ΜΙG, το τίμημα εξαγοράς είναι 72 εκατομμύρια, από τα οποία τα 20 εκατομμύρια κατεβλήθησαν όταν υπεγράφη η συμφωνία. Τα υπόλοιπα 52 εκατομμύρια αναμένεται να καταβληθούν σε διάστημα τεσσάρων ετών από την έγκριση της συμφωνίας.
Η συγχώνευση θα «απογειώσει», σύμφωνα με τους αναλυτές, την Aegean Airlines που εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο κέρδη ύψους 16,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 38,5 εκατ. λόγω της ενίσχυσης του τουρισμού.
Σε επίπεδο επιδόσεων στο ταμπλό, η ΑΡΑΙΓ έχει μετατραπεί σε αντικυκλική μετοχή του Χ.Α., έχοντας καταγράψει άνοδο άνω του 160% τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με την αγορά να φαίνεται ότι έχει προεξοφλήσει, εδώ και πολύ καιρό, την απορρόφηση της Olympic Air από την Aegean Airlines.
Πηγή:www.capital.gr
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr που προέρχονται από κοινοτικούς αξιωματούχους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 16 Οκτωβρίου θα ανακοινώσει ότι εγκρίνει την εξαγορά του 100% της Olympic Air από τη Aegean Airlines.
Τον Αύγουστο η Κομισιόν είχε γνωστοποιήσει ότι η ημερομηνία λήψης οριστικής απόφασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατείνεται από τις 25 Σεπτεμβρίου στις 16 Οκτωβρίου, προκειμένου να εξεταστούν ορισμένες επιπρόσθετες παραχωρήσεις -δεν έχουν γίνει γνωστές- που προσέφερε η Aegean Airlines.
Ωστόσο, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Capital.gr, οι Κοινοτικοί αποφάσισαν, ήδη, να ανάψουν το «πράσινο φως» σε ένα deal που η Aegean Airlines και η Olympic Air επιδιώκουν να επιτύχουν από το 2010.
Η αναγκαιότητα, λόγω ύφεσης, για επίτευξη της συγκεκριμένης επιχειρηματικής συμφωνίας των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών φαίνεται ότι αποτελεί μία από τις αιτίες που η Κομισιόν δείχνει να κάμπτει τις ενστάσεις που αρχικά είχε διατυπώσει και οι οποίες είχαν οδηγήσει το 2011 στην απόρριψη του αιτήματος συγχώνευσης.
Οι αρχικές αντιρρήσεις των Κοινοτικών σχετίζονταν με τη διαμόρφωση μονοπωλιακών συνθηκών στις εγχώριες αερομεταφορές. Ωστόσο, η αδυναμία συγχώνευσης των Olympic-Aegean θα οδηγούσε σε αποδυνάμωση, εάν όχι σε οριακή βιωσιμότητα έναν από τους δύο παίκτες, παράμετρο που έχουν λάβει σοβαρά υπόψη οι Βρυξέλλες.
Εξάλλου, το μερίδιο που καταλαμβάνει στην εγχώρια αγορά η Aegean υπολογίζεται στο περίπου 14%, μεγεθος που αυξάνεται στο 16%, εάν συνυπολογιστεί το μερίδιο αγοράς της Olympic Air. Και αυτό τη στιγμή, που οι αερομεταφορείς κρατών-μελών της Ευρωζώνης ελέγχουν κατά μέσο όρο άνω του 35% της τοπικής αγοράς.
Το deal που όλοι αναμένουν
Εάν δεν υπάρξουν «εκπλήξεις» από την Κομισιόν, η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα επιτρέψει στην οικογένεια Βασιλάκη, που ελέγχει πλειοψηφικά την Aegean Airlines, να δημιουργήσει έναν αερομεταφορέα με σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Το «πράσινο φως» της Ε.Ε. θα επιτρέψει στην Aegean να προετοιμαστεί για την επόμενη θερινή σεζόν, με στόχο η εκπροσώπηση της Ελλάδας να φτάσει στο τουλάχιστον 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα, όπως έχει αναφέρει παλαιότερα ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης Ευτύχης Βασιλάκης.
Η συγχώνευση αποτελεί μονόδρομο για την Aegean που υπολογίζει ότι θα εξοικονομήσει περίπου 20 εκατ. ευρώ λόγω των συνεργιών από την (διοικητική, τεχνική κτλ) ενοποίηση με την Olympic.
Σχετικά με τους όρους της συγχώνευσης, βάσει της συμφωνίας της Aegean με την ΜΙG, το τίμημα εξαγοράς είναι 72 εκατομμύρια, από τα οποία τα 20 εκατομμύρια κατεβλήθησαν όταν υπεγράφη η συμφωνία. Τα υπόλοιπα 52 εκατομμύρια αναμένεται να καταβληθούν σε διάστημα τεσσάρων ετών από την έγκριση της συμφωνίας.
Η συγχώνευση θα «απογειώσει», σύμφωνα με τους αναλυτές, την Aegean Airlines που εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο κέρδη ύψους 16,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 38,5 εκατ. λόγω της ενίσχυσης του τουρισμού.
Σε επίπεδο επιδόσεων στο ταμπλό, η ΑΡΑΙΓ έχει μετατραπεί σε αντικυκλική μετοχή του Χ.Α., έχοντας καταγράψει άνοδο άνω του 160% τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με την αγορά να φαίνεται ότι έχει προεξοφλήσει, εδώ και πολύ καιρό, την απορρόφηση της Olympic Air από την Aegean Airlines.
Πηγή:www.capital.gr