Σε άτοκες μηνιαίες δόσεις ρυθμίζει η ΔΕΗ τις οφειλές καταναλωτών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, οι οποίες θα ξεκινούν από το 25% του συνήθους λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων.
Επίσης, στις ίδιες κατηγορίες πελατών όπως και σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα, δεν θα γίνεται διακοπή της ηλεκτροδότησης λόγω χρέους κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος, Αύγουστος).
Τις νέες ρυθμίσεις γνωστοποίησε η ΔΕΗ, σε ευθυγράμμιση με το νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, που τέθηκε σε ισχύ με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ε. Παπαγεωργίου.
Στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων (ευάλωτων καταναλωτών) εντάσσονται αυτή τη στιγμή όσοι έχουν Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, δηλαδή άτομα με χαμηλό εισόδημα, τρίτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα με ανάγκη μηχανικής υποστήριξης, με εισοδηματικά κριτήρια και όρια κατανάλωσης.
Οι ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών γίνονται με βάση το ιστορικό συνέπειας του κάθε πελάτη. Σύμφωνα με το σύστημα που εφαρμόζει η ΔΕΗ, οι καταναλωτές διακρίνονται σε έξι κατηγορίες:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Το νέο σύστημα ρυθμίσεων έχει ως εξής:
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 1, 2 και 3, η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ). Έτσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Με το προηγούμενο καθεστώς οι κατηγορίες 1, 2 και 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 και 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 και 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά την καταβολή εγγυήσεων.
Η ΔΕΗ επισημαίνει ακόμη ότι ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις παραπάνω ρυθμίσεις, θα εξετάζονται από επιτροπές των κατά τόπους καταστημάτων. Σύντομα θα υπάρχει και δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.
Τονίζεται τέλος ότι με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατομμύριο καταναλωτών και παράλληλα υλοποιεί βελτιώσεις προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
real.gr
Επίσης, στις ίδιες κατηγορίες πελατών όπως και σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα, δεν θα γίνεται διακοπή της ηλεκτροδότησης λόγω χρέους κατά τους χειμερινούς (Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο, Μάρτιο) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος, Αύγουστος).
Τις νέες ρυθμίσεις γνωστοποίησε η ΔΕΗ, σε ευθυγράμμιση με το νέο Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, που τέθηκε σε ισχύ με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ε. Παπαγεωργίου.
Στην κατηγορία των ευπαθών ομάδων (ευάλωτων καταναλωτών) εντάσσονται αυτή τη στιγμή όσοι έχουν Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, δηλαδή άτομα με χαμηλό εισόδημα, τρίτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα με ανάγκη μηχανικής υποστήριξης, με εισοδηματικά κριτήρια και όρια κατανάλωσης.
Οι ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών γίνονται με βάση το ιστορικό συνέπειας του κάθε πελάτη. Σύμφωνα με το σύστημα που εφαρμόζει η ΔΕΗ, οι καταναλωτές διακρίνονται σε έξι κατηγορίες:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Το νέο σύστημα ρυθμίσεων έχει ως εξής:
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 1, 2 και 3, η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ). Έτσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Με το προηγούμενο καθεστώς οι κατηγορίες 1, 2 και 3 είχαν δικαίωμα διακανονισμού σε 6, 4 και 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα, ενώ οι λιγότερο συνεπείς καταναλωτές των κατηγοριών 4 και 5 έπρεπε να καταβάλλουν 20% προκαταβολή συν 3 έντοκες διμηνιαίες δόσεις και 50% προκαταβολή συν 2 έντοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά την καταβολή εγγυήσεων.
Η ΔΕΗ επισημαίνει ακόμη ότι ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις παραπάνω ρυθμίσεις, θα εξετάζονται από επιτροπές των κατά τόπους καταστημάτων. Σύντομα θα υπάρχει και δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.
Τονίζεται τέλος ότι με το μέχρι σήμερα πρόγραμμα διακανονισμών η ΔΕΗ διασφάλισε την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση περισσοτέρων από 1 εκατομμύριο καταναλωτών και παράλληλα υλοποιεί βελτιώσεις προκειμένου τα προγράμματα διακανονισμών να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της κοινωνίας.
real.gr