Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

"Βουλιάζουν" οι ακτοπλοϊκές

Για "δύσκολο Χειμώνα" προειδοποιούν οι ακτοπλόοι. Μεγάλες απώλειες τζίρου για 4 μεγάλες ακτοπλοϊκές. Την παραίτησή του υπέβαλε ο Α. Βεντούρης
Η κρίση δεν άφησε ανεπηρέαστο τον χώρο της ακτοπλοΐας, με τα οικονομικά των εταιρειών να βρίσκονται στο "κόκκινο".
Στη συνεδρίαση των ακτοπλόων που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη απέστειλε επιστολή παραίτησης ο Απόστολος Βεντούρης, ο οποίος ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την προεδρία του  Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Στην επιστολή ο κ. Βεντούρης αναφέρει ότι παρά το γεγονός ότι η ένωση των ακτοπλόων με μελέτες, υπομνήματα και συνεντεύξεις προέβαλε και τεκμηρίωσε τις προτάσεις του κλάδου, όλα συνάντησαν τη σθεναρή άρνηση των αρμοδίων να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πραγματική και ριζοσπαστική αλλαγή ή μεταρρύθμιση.
Απηύθυνε επίσης έκκληση στην πολιτεία και στους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν άμεσα και αποφασιστικά με τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου, εκτιμώντας ότι τα περισσότερα προβλήματα του κλάδου μπορούν να λυθούν χωρίς τελικά να υπάρξει κοινωνικό κόστος για τους επιβάτες και τους νησιώτες.
Την παραίτησή του από τη γενική διεύθυνση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπέβαλε το απόγευμα της ίδιας μέρας και ο Νίκος Καβαλλιέρος.
Σημειώνεται ότι προσωρινά καθήκοντα προέδρου μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου όπου θα λάβει χώρα η Γενική Συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Προεδρείου, θα εκτελεί ο Α΄ αντιπρόεδρος Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων Αντώνης Αγαπητός.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΕΝ είναι 12μελές και περιλαμβάνει τέσσερις εκπροσώπους της κρουαζιέρας τέσσερις των ferry διεθνών πλοών και τέσσερις της ακτοπλοΐας.
Μεγάλες απώλειες για τους 4 μεγάλους του χώρου
Σημειώνεται ότι οι τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες του χώρου, ΑΝΕΚ, ΝΕΛ, Μινωικές, Attica, υπολογίζεται ότι έχουν χάσει από τον τζίρο τους, το πρώτο εξάμηνο του 2012, περισσότερα από 55 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές τους υπολογίζονται στα 94 εκατ. ευρώ.
Πηγές από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρουν ότι ο χειμώνας θα είναι ιδιαίτερα δύσκολος για τις εταιρείες, καθώς η μείωση των εισοδημάτων έχει ήδη περιορίσει την επιβατική κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές, ενώ "αγκάθι" για όλους τους ακτοπλόους αποτελεί πλέον το θέμα της τιμής των καυσίμων που παραμένει στα ύψη.
Το καύσιμο αυτή τη στιγμή αποτελεί το 60% του λειτουργικού κόστους σε ένα πλοίο. Ο τόνος στο πετρέλαιο για τα συμβατικά πλοία έχει ανέλθει το 2012 στα 594 ευρώ, όταν το 2011 ήταν στα 480 ευρώ και το 2010 στα 380.
Την ίδια στιγμή, οι τράπεζες έχουν περιορίσει σημαντικά τη ρευστότητά τους και ορισμένες μάλιστα είναι διστακτικές και σκεπτικές στο να εξυπηρετήσουν ακόμα και παραδοσιακούς πελάτες.

News247