Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Εγωπρόβατο

Πρόσφατα έτρωγα φέτα και διάβαζα στην συσκευασία την αναλογία γάλακτος από πρόβατο και αίγα. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον και έτσι αποφάσισα να αναζητήσω στο διαδίκτυο τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληροί ένα λευκό τυρί ώστε να ονομαστεί φέτα. Παράλληλα είχα το ράδιο ανοιχτό και άκουγα κάποιον να αγορεύει με στόμφο ότι όλοι οι άνθρωποι μεταμορφωθήκαμε σε πρόβατα. Κάνουμε ό,τι μας λένε, μας ελέγχουν, μας αρμέγουν και ούτω καθεξής. 

Και η αλήθεια είναι ότι συμφωνούσα εν μέρει μαζί του. Εκείνη τη στιγμή, είναι ιεροσυλία που το λέω, αλλά ένιωσα λίγο σαν τον Αρχιμήδη. Φυσικά και δεν ανακάλυψα κάτι αξιοσημείωτο. Το μόνο κοινό μας πρέπει να είναι η ελληνική καταγωγή (αν και η δική μου αμφισβητείται με το πέρασμα των αιώνων) και το εύρηκα που αναφώνησα. 
Αλλά για να μην πολυλογώ, τελικά τί ήταν αυτό το συγκλονιστικό που έκανε την αδρεναλίνη μου να εκτιναχτεί στα ύψη; Δεν ήταν κάποια αρχή της φυσικής αλλά μια κοινωνιολογική μπούρδα που μου άρεσε ιδιαίτερα. Ένα νέο είδος ανθρώπων που ονομάτισα. Μετά τους homo erectus, homo sapiens, homo economicus και όλους αυτούς τους homo κάτι, σκέφτηκα ότι ήρθε η σειρά ενός νέου είδους. Που κυριαρχεί πάνω του σε μεγάλο βαθμό το «εγώ», το οποίο χαλιναγωγείται από την καθημερινότητα και τις ανάγκες του. Ταυτόχρονα σε μεγαλύτερο βαθμό καθοδηγείται από βοσκούς και τα τσομπανόσκυλα τους.
Έχουμε τα πλήρη χαρακτηριστικά του νέου είδους. Αλλά μήπως είμαστε πολύ εγωιστές για να το δεχτούμε; 
Υποδεχτείτε τον άνθρωπο εγωπρόβατο. (Homo ego ovis)
  
του Σ.Μ.
protagon.gr