Πραγματικά
στα πρόθυρα νευρικής κρίσης βρίσκονται τα στελέχη όλων των μεγάλων tour
operators αλλά και χιλιάδων άλλων μικρότερων τουριστικών οργανισμών και
αλυσίδων τουριστικών γραφείων. Διότι αν το πρόβλημα με την Ελλάδα τους
ανησύχησε, η κατάσταση με την...
...Ισπανία
κυριολεκτικά τους τρομοκρατεί, καθώς οι αριθμοί των πελατών και τα
οικονομικά νούμερα της αγοράς αυτής είναι φυσικά τεράστια!
Η
ισπανική τουριστική αγορά, βεβαίως, έχει πολύ ισχυρά αντανακλαστικά και
αποτελεσματικούς μηχανισμούς διαχείρισης κρίσεων, τόσο σε κεντρικό όσο
και σε περιφερειακό επίπεδο. Αυτός είναι ο λόγος που δεν βλέπουμε και
πολλά δημοσιεύματα σχετικά με τις εξελίξεις αυτών των ημέρων και τον
αντίκτυπό τους στη εξέλιξη της τουριστικής κίνησης.
Και
οι σχέσεις με τους tour operators και τα δίκτυα διανομής σε Ευρώπη και
Αμερική παρέμεναν καλές παρά το γεγονός ότι λόγω της κρίσης, δεν έγιναν
προγράμματα συνδιαφήμισης και άλλες συνέργειες προβολής.
Οι
τουριστικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να δέχονται ερωτήματα για την
κατάσταση στην Ισπανία από πολλούς πελάτες τους, την τελευταία εβδομάδα.
Οι ερωτήσεις, προς το παρόν, εντοπίζονται σε προορισμούς της ενδοχώρας
και πολύ λιγότερο για τους νησιωτικούς προορισμούς των Βαλεαρίδων και
των Κανάριων.
Η
διαφορά με την Ελλάδα, είπαμε βρίσκεται στα μεγέθη αλλά και στην
εποχικότητα. Αυτήν την περίοδο, η Ισπανία δέχεται εκατομμύρια κρατήσεων
για το επόμενο τρίμηνο αλλά και για τη χειμερινή περίοδο. Και οι
ανησυχίες των tour operators είναι φυσικά πολλαπλάσιες.
Κατά
τα άλλα, η Ισπανία ως προορισμός, έχει πολύ σημαντικά μερίδια
μεμονωμένων επισκεπτών αλλά και πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών ιδιοκτητών
τουριστικής κατοικίας.
Tourism Lobby