ΜΕ ΡΥΘΜΟ 15% ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑ
Ακόμη πιο ανταγωνιστικό παρουσιάζεται το τουρκικό τουριστικό προϊόν εξαιτίας της υποτίμησης του εγχώριου νομίσματος. Ωστόσο οι Ελληνες επαγγελματίες φαίνεται πως είναι συνηθισμένοι και προετοιμασμένοι απέναντι στις πολύ χαμηλές τιμές της γειτονικής χώρας. Μάλιστα αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις Ελλάδας και Τουρκίας καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό 15% ενώ το τελικό ποσοστό θα κριθεί από το «κλίμα» που θα επικρατεί και στις δύο χώρες τους προσεχείς μήνες.
Παράλληλα όπως επισημαίνει στην «Η» ο πρόεδρος του HATTA. Γ. Τελώνης η Τουρκία πάντα αποτελούσε φθηνότερο προορισμό σε σχέση με την Ελλάδα οπότε κανένας Tour Operator δεν φοβάται την συγκεκριμένη εξέλιξη. Πάντως η Ελλάδα για να παραμείνει στο παιχνίδι σύμφωνα με τον κ. Τελώνη και να επαληθευτούν οι προβλέψεις για το 2014 χρειάζεται μεγάλη προσοχή και θα πρέπει να διατηρηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα.
Παρά την υποτίμηση της λίρας η Τουρκία δεν «κλέβει» τουρίστες
Το μοναδικό πράγμα που φοβούνται όλοι οι επαγγελματίες και φορείς του τουριστικού κλάδου έχει να κάνει με τον... «κακό μας εαυτό» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Ειδικότερα οι εξαιρετικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού το 2013 αλλά και οι αισιόδοξες προβλέψεις για το 2014 μπορούν πολύ εύκολα να ανατραπούν από πολλούς παράγοντες. Αρχικά τοποθετείται η ηρεμία που επικρατεί στη χώρα που έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση της καλής εικόνας της χώρας στο εξωτερικό που αμέσως μεταφράζεται σε αυξημένες προκρατήσεις για την φετινή καλοκαιρινή σαιζόν. Σε δεύτερο επίπεδο θα πρέπει να δημιουργηθούν οι υποδομές ώστε να μπορέσει η χώρα να ανταποκριθεί στην έλευση πολλών εκατομμυρίων τουριστών.
Από την άλλη μεριά οι ξενοδόχοι και οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει να διατηρήσουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα τις τιμές ώστε να μην χαθούν τουρίστες που είναι πιθανό να επιλέξουν την Τουρκία ως προορισμό εξαιτίας των πολύ χαμηλών τιμών.
Προβολή
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Τελώνη σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δημιουργηθεί το φαινόμενο της υπερτιμολόγησης της αξίας ή να υποβαθμιστεί η ποιότητα καθώς τότε σίγουρα θα επηρεαστεί αρνητικά η Ελλάδα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες μεταξύ των οποίων και η Τουρκία.
Η Τουρκία δαπανά ετησίως τεράστια ποσά που υπολογίζονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ για τη διαφήμιση και προβολή της χώρας ως τουριστικό προορισμό. Η Ελλάδα αντίθετα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν έχει τη δυνατότητα να δαπανήσει τόσο υψηλά χρηματικά ποσά και μέσω στοχευμένων διαφημίσεων να κάνει περισσότερο δημοφιλή τη χώρα ως τουριστικό προορισμό. Μέχρι τώρα η συγκεκριμένη κίνηση από το υπουργείο Τουρισμού αλλά και τους φορείς του κλάδου έχει επιφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα.
Τούρκοι τουρίστες
Εξαιρετικά περιορισμένη έως και αμελητέα εκτιμάται πως είναι η επίπτωση της υποτίμησης της Τουρκικής λίρας για το ρεύμα των Τούρκων τουριστών, που επισκέπτονται τη χώρα μας και θεωρητικά τουλάχιστον το σκληρό ευρώ, σε σχέση με το πιο αποδυναμωμένο νόμισμα τους, καθιστά ακριβότερη τη διαμονή τους στην Ελλάδα.
Αντίθετα, πιο πιθανό είναι η ίδια η Τουρκία, ως προορισμός, καθώς γίνεται πιο φθηνή, λόγω της υποτίμησης, για όσους ξένους την επιλέγουν για τις διακοπές τους, να «κλέψει» τουρισμό από την Ελλάδα.
Όπως επισημαίνει στην «Η» ο συνεργάτης των Τουρκικών Αερογραμμών στη Θεσσαλονίκη και Αντιπρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος, Στ. Χατζημανώλης, «την Ελλάδα επισκέπτονται κυρίως Τούρκοι μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, οι οποίοι δεν επηρεάζονται από την υποτίμηση, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Εάν βέβαια η υποτίμηση της λίρας λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις, τότε ίσως προκύψει κάποιο πρόβλημα και για τους Τούρκους τουρίστες, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα».
«Το αλκοόλ και το φαγητό στην Ελλάδα είναι από 30-50% φθηνότερο, σε σύγκριση με περιοχές της Τουρκίας, όπως η Κωνσταντινούπολη. Είναι προφανές πως η υποτίμηση από μόνη της δεν μπορεί προσώρας να αντισταθμίσει για τον μέσο Τούρκο αυτή την πολύ μεγάλη διαφορά υπέρ της χώρας μας», τονίζει ο ίδιος.
Την ίδια στιγμή πάντως, ούτε η υποτίμηση της λίρας, ούτε οι πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές, δεν δείχνουν ικανές να ανακόψουν την ορμή του τουρισμού στην Τουρκία, όπου πέρσι σημειώθηκε νέα άνοδος κατά 11,7% των ξένων επισκεπτών.
Συνολικά 34,5 εκατ. τουρίστες επέλεξαν πέρσι την Τουρκία, παρόλο που επί 6 μήνες σημειωνόντουσαν ταραχές, οι οποίες μεταφέρονταν, μέσω της τηλεόρασης, σε όλο τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ως ενδεικτικό γεγονός της όλης κατάστασης πως η Turkish Airlines, εκ των leader των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως, πέτυχε αύξηση μόνο για το δρομολόγιο της από και προς τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Κωνσταντινούπολη αύξηση της επιβατικής κίνησης άνω του 80% το 2013, σε σχέση με το 2012.
Για νησιά μας δε, όπως η Λέσβος, οι Τούρκοι τουρίστες είναι «μάννα εξ ουρανού», καθώς μόνο στο συγκεκριμένο νησί έφτασαν πέρσι τους 39.005, έναντι 25.807 το 2012.
imerisia.gr
Ακόμη πιο ανταγωνιστικό παρουσιάζεται το τουρκικό τουριστικό προϊόν εξαιτίας της υποτίμησης του εγχώριου νομίσματος. Ωστόσο οι Ελληνες επαγγελματίες φαίνεται πως είναι συνηθισμένοι και προετοιμασμένοι απέναντι στις πολύ χαμηλές τιμές της γειτονικής χώρας. Μάλιστα αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις Ελλάδας και Τουρκίας καταγράφουν αύξηση σε ποσοστό 15% ενώ το τελικό ποσοστό θα κριθεί από το «κλίμα» που θα επικρατεί και στις δύο χώρες τους προσεχείς μήνες.
Παράλληλα όπως επισημαίνει στην «Η» ο πρόεδρος του HATTA. Γ. Τελώνης η Τουρκία πάντα αποτελούσε φθηνότερο προορισμό σε σχέση με την Ελλάδα οπότε κανένας Tour Operator δεν φοβάται την συγκεκριμένη εξέλιξη. Πάντως η Ελλάδα για να παραμείνει στο παιχνίδι σύμφωνα με τον κ. Τελώνη και να επαληθευτούν οι προβλέψεις για το 2014 χρειάζεται μεγάλη προσοχή και θα πρέπει να διατηρηθούν οι τιμές σε χαμηλά επίπεδα.
Παρά την υποτίμηση της λίρας η Τουρκία δεν «κλέβει» τουρίστες
Το μοναδικό πράγμα που φοβούνται όλοι οι επαγγελματίες και φορείς του τουριστικού κλάδου έχει να κάνει με τον... «κακό μας εαυτό» όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Ειδικότερα οι εξαιρετικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού το 2013 αλλά και οι αισιόδοξες προβλέψεις για το 2014 μπορούν πολύ εύκολα να ανατραπούν από πολλούς παράγοντες. Αρχικά τοποθετείται η ηρεμία που επικρατεί στη χώρα που έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση της καλής εικόνας της χώρας στο εξωτερικό που αμέσως μεταφράζεται σε αυξημένες προκρατήσεις για την φετινή καλοκαιρινή σαιζόν. Σε δεύτερο επίπεδο θα πρέπει να δημιουργηθούν οι υποδομές ώστε να μπορέσει η χώρα να ανταποκριθεί στην έλευση πολλών εκατομμυρίων τουριστών.
Από την άλλη μεριά οι ξενοδόχοι και οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει να διατηρήσουν σε ανταγωνιστικά επίπεδα τις τιμές ώστε να μην χαθούν τουρίστες που είναι πιθανό να επιλέξουν την Τουρκία ως προορισμό εξαιτίας των πολύ χαμηλών τιμών.
Προβολή
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Τελώνη σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δημιουργηθεί το φαινόμενο της υπερτιμολόγησης της αξίας ή να υποβαθμιστεί η ποιότητα καθώς τότε σίγουρα θα επηρεαστεί αρνητικά η Ελλάδα σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες μεταξύ των οποίων και η Τουρκία.
Η Τουρκία δαπανά ετησίως τεράστια ποσά που υπολογίζονται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ για τη διαφήμιση και προβολή της χώρας ως τουριστικό προορισμό. Η Ελλάδα αντίθετα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης δεν έχει τη δυνατότητα να δαπανήσει τόσο υψηλά χρηματικά ποσά και μέσω στοχευμένων διαφημίσεων να κάνει περισσότερο δημοφιλή τη χώρα ως τουριστικό προορισμό. Μέχρι τώρα η συγκεκριμένη κίνηση από το υπουργείο Τουρισμού αλλά και τους φορείς του κλάδου έχει επιφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα.
Τούρκοι τουρίστες
Εξαιρετικά περιορισμένη έως και αμελητέα εκτιμάται πως είναι η επίπτωση της υποτίμησης της Τουρκικής λίρας για το ρεύμα των Τούρκων τουριστών, που επισκέπτονται τη χώρα μας και θεωρητικά τουλάχιστον το σκληρό ευρώ, σε σχέση με το πιο αποδυναμωμένο νόμισμα τους, καθιστά ακριβότερη τη διαμονή τους στην Ελλάδα.
Αντίθετα, πιο πιθανό είναι η ίδια η Τουρκία, ως προορισμός, καθώς γίνεται πιο φθηνή, λόγω της υποτίμησης, για όσους ξένους την επιλέγουν για τις διακοπές τους, να «κλέψει» τουρισμό από την Ελλάδα.
Όπως επισημαίνει στην «Η» ο συνεργάτης των Τουρκικών Αερογραμμών στη Θεσσαλονίκη και Αντιπρόεδρος του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος, Στ. Χατζημανώλης, «την Ελλάδα επισκέπτονται κυρίως Τούρκοι μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, οι οποίοι δεν επηρεάζονται από την υποτίμηση, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Εάν βέβαια η υποτίμηση της λίρας λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις, τότε ίσως προκύψει κάποιο πρόβλημα και για τους Τούρκους τουρίστες, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα».
«Το αλκοόλ και το φαγητό στην Ελλάδα είναι από 30-50% φθηνότερο, σε σύγκριση με περιοχές της Τουρκίας, όπως η Κωνσταντινούπολη. Είναι προφανές πως η υποτίμηση από μόνη της δεν μπορεί προσώρας να αντισταθμίσει για τον μέσο Τούρκο αυτή την πολύ μεγάλη διαφορά υπέρ της χώρας μας», τονίζει ο ίδιος.
Την ίδια στιγμή πάντως, ούτε η υποτίμηση της λίρας, ούτε οι πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές, δεν δείχνουν ικανές να ανακόψουν την ορμή του τουρισμού στην Τουρκία, όπου πέρσι σημειώθηκε νέα άνοδος κατά 11,7% των ξένων επισκεπτών.
Συνολικά 34,5 εκατ. τουρίστες επέλεξαν πέρσι την Τουρκία, παρόλο που επί 6 μήνες σημειωνόντουσαν ταραχές, οι οποίες μεταφέρονταν, μέσω της τηλεόρασης, σε όλο τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί ως ενδεικτικό γεγονός της όλης κατάστασης πως η Turkish Airlines, εκ των leader των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως, πέτυχε αύξηση μόνο για το δρομολόγιο της από και προς τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Κωνσταντινούπολη αύξηση της επιβατικής κίνησης άνω του 80% το 2013, σε σχέση με το 2012.
Για νησιά μας δε, όπως η Λέσβος, οι Τούρκοι τουρίστες είναι «μάννα εξ ουρανού», καθώς μόνο στο συγκεκριμένο νησί έφτασαν πέρσι τους 39.005, έναντι 25.807 το 2012.
imerisia.gr