Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, προτίθεται να επαναφέρει, στο νομοσχέδιο "Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις", που βρίσκεται στη διαδικασία της διαβούλευσης, τη ρύθμιση για πλοίο ασφαλείας, στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών, στην περίπτωση που αυτές ξεπερνούν το 48ωρο.
Σημειώνεται ότι δύο τροπολογίες βουλευτών, της M. Kεφαλογιάννη (ΝΔ) και του Β. Κεγκέρογλου (ΠΑΣΟΚ), με τις οποίες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα μπορούσε να ορίζει "πλοίο ασφαλείας" σε περίπτωση απεργίας ναυτεργατών περισσότερο των 48 ωρών, είχε απορρίψει ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Η τροπολογία της Ο. Κεφαλογιάννη είχε νομικά προβλήματα, ενώ του Β. Κεγκέρογλου έλυνε μεν το πρόβλημα, αλλά με τα χαρακτηριστικά μιας μόνιμης κατάστασης.
Λύση για τις άμεσες ανάγκες και όχι απεργοσπαστικός μηχανισμός
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στόχος της πολιτικής ηγεσίας δεν είναι να δημιουργήσει, με την επαναφορά της συγκεκριμένης διάταξης, κάποιον απεργοσπαστικό μηχανισμό απέναντι σε προαναγγελθείσες κινητοποιήσεις ναυτικών, αλλά να διασφαλίσει με συγκεκριμένα κριτήρια την τροφοδοσία και τις ιατροφαρμακευτικές ανάγκες των νησιών, σε περιόδους απεργιών.
Όπως μάλιστα τόνισαν, η συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει στόχο να δημιουργήσει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, αλλά μια "γέφυρα" εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών. Δηλαδή να υπάρχει κάτι ανάλογο, όπως υπάρχει για παράδειγμα στη διάρκεια απεργιών στα νοσοκομεία ή τη ΔΕΗ, με προσωπικό ασφαλείας.
Ανέφεραν, επίσης, ότι αν η συγκεκριμένη διάταξη ψηφισθεί τελικά από τη Βουλή, δεν αποκλείεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να προτείνει την άρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών.
Τα νομικά προβλήματα
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομικό επιτελείο του υπουργείου, αυτό που μελετά εδώ και καιρό, είναι ότι η συγκεκριμένη διάταξη για να μπορεί να εφαρμοσθεί, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της διάφορα κριτήρια για τα νησιά, όπως αυτό της μη άλλης εναλλακτικής σύνδεσής τους με την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς υπάρχουν πολλές περιοχές που δεν έχουν ούτε αεροδρόμιο, ούτε ελικοδρόμιο.
Θα πρέπει, επίσης, να λαμβάνει υπόψη της τον όγκο παραγωγής για κάποια ευπαθή προϊόντα που παράγονται σε κάποιες νησιωτικές περιοχές και το ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν με άλλο μέσο στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Υπέρ της πρόβλεψης πλοίου ασφαλείας κατά τη διεξαγωγή των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών έχουν ταχθεί ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης και το Επιμελητήριο Κυκλάδων.
Μιλώντας στην ακρόαση φορέων, στη Βουλή, στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Μαχαιρίδης είχε χαρακτηρίσει το συγκεκριμένο ζήτημα "ζωτικής σημασίας" για τις νησιωτικές κοινωνίες», προκειμένου κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να υπάρχει απρόσκοπτη σύνδεση και εφοδιασμός τους, σε περιόδους εργασιακής έντασης.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη για πλοίο ασφαλείας είχε προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων, που είχαν κάνει λόγο για μεθοδεύσεις του υπουργού απέναντι στο δικαίωμα της απεργίας.
(Πηγή: ΑΠΕ)
Σημειώνεται ότι δύο τροπολογίες βουλευτών, της M. Kεφαλογιάννη (ΝΔ) και του Β. Κεγκέρογλου (ΠΑΣΟΚ), με τις οποίες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα μπορούσε να ορίζει "πλοίο ασφαλείας" σε περίπτωση απεργίας ναυτεργατών περισσότερο των 48 ωρών, είχε απορρίψει ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Η τροπολογία της Ο. Κεφαλογιάννη είχε νομικά προβλήματα, ενώ του Β. Κεγκέρογλου έλυνε μεν το πρόβλημα, αλλά με τα χαρακτηριστικά μιας μόνιμης κατάστασης.
Λύση για τις άμεσες ανάγκες και όχι απεργοσπαστικός μηχανισμός
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στόχος της πολιτικής ηγεσίας δεν είναι να δημιουργήσει, με την επαναφορά της συγκεκριμένης διάταξης, κάποιον απεργοσπαστικό μηχανισμό απέναντι σε προαναγγελθείσες κινητοποιήσεις ναυτικών, αλλά να διασφαλίσει με συγκεκριμένα κριτήρια την τροφοδοσία και τις ιατροφαρμακευτικές ανάγκες των νησιών, σε περιόδους απεργιών.
Όπως μάλιστα τόνισαν, η συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει στόχο να δημιουργήσει ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, αλλά μια "γέφυρα" εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών. Δηλαδή να υπάρχει κάτι ανάλογο, όπως υπάρχει για παράδειγμα στη διάρκεια απεργιών στα νοσοκομεία ή τη ΔΕΗ, με προσωπικό ασφαλείας.
Ανέφεραν, επίσης, ότι αν η συγκεκριμένη διάταξη ψηφισθεί τελικά από τη Βουλή, δεν αποκλείεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να προτείνει την άρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών.
Τα νομικά προβλήματα
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομικό επιτελείο του υπουργείου, αυτό που μελετά εδώ και καιρό, είναι ότι η συγκεκριμένη διάταξη για να μπορεί να εφαρμοσθεί, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της διάφορα κριτήρια για τα νησιά, όπως αυτό της μη άλλης εναλλακτικής σύνδεσής τους με την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς υπάρχουν πολλές περιοχές που δεν έχουν ούτε αεροδρόμιο, ούτε ελικοδρόμιο.
Θα πρέπει, επίσης, να λαμβάνει υπόψη της τον όγκο παραγωγής για κάποια ευπαθή προϊόντα που παράγονται σε κάποιες νησιωτικές περιοχές και το ότι δεν μπορούν να μεταφερθούν με άλλο μέσο στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Υπέρ της πρόβλεψης πλοίου ασφαλείας κατά τη διεξαγωγή των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών έχουν ταχθεί ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης και το Επιμελητήριο Κυκλάδων.
Μιλώντας στην ακρόαση φορέων, στη Βουλή, στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, ο κ. Μαχαιρίδης είχε χαρακτηρίσει το συγκεκριμένο ζήτημα "ζωτικής σημασίας" για τις νησιωτικές κοινωνίες», προκειμένου κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να υπάρχει απρόσκοπτη σύνδεση και εφοδιασμός τους, σε περιόδους εργασιακής έντασης.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη για πλοίο ασφαλείας είχε προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων, που είχαν κάνει λόγο για μεθοδεύσεις του υπουργού απέναντι στο δικαίωμα της απεργίας.
(Πηγή: ΑΠΕ)