Λέμε και ξαναλέμε και άρχισαν να το λένε και να το ξαναλένε και στο Μαξίμου για τα 17 εκατ. τουρίστες που περιμένουμε φέτος, αλλά και εμείς από την πλευράς μας, επαναλαμβάνουμε ότι θα μας έρθουν όλοι... μαζεμένοι διότι μέχρι στιγμής μας λείπουν ακόμα περίπου 15 (εκατομμύρια)! Όποια βάση αξιοπιστίας και αν έχουν τα στατιστικά μας, δείχνουν...
...σαφέστατα ότι τουλάχιστον αεροπορικώς – που όπως και να το κάνουμε, είναι περίπου το 72% του συνόλου των αφίξεων – μέχρι και τα τέλη Απριλίου – δηλαδή τετράμηνο - είχαμε μόλις κάτι παραπάνω από ένα εκατομμύριο αφίξεις.
Να υποθέσουμε ότι είχαμε άλλες 300.000 οδικώς και με άλλα μέσα; Και ό,τι μέχρι σήμερα στον Μάιο είχαμε και άλλες 700.000 με όλα τα μέσα;
Ωραία, φθάσαμε περίπου στα δύο.
Περιμένουμε δηλαδή άλλες 15 εκατομμύρια αφίξεις, από τώρα μέχρι και το τέλος του χρόνου. Εκ των οποίων, όμως, εκ των πραγμάτων, η πλειονότητα θα αφιχθεί στο επόμενο τετράμηνο, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης που αναμένουμε.
Απλοϊκά τα μαθηματικά, αλλά αρκετά για να εξηγήσουν την αγωνία πολλών στον τουριστικό κόσμο για το τι μέλλει γενέσθαι στους προορισμούς και για την ακρίβεια στις υποδομές των προορισμών φέτος.
Για την ιστορία, βάσει των στατιστικών στοιχείων που συγκεντρώνει και επεξεργάζεται ο ΣΕΤΕ, στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, ο συνολικός αριθμός αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια εμφανίζει μείωση της τάξης του 8% και έντονα μικτή εικόνα μεταξύ των προορισμών.
Από τα παράξενα των στοιχείων, η μείωση 20,8% της Ρόδου και περίπου -12% στο Ηράκλειο. Μεγάλες μειώσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 12,2% και 5,8% αντίστοιχα, καθώς επίσης και για τη Σκιάθο.
Μεγάλες αυξήσεις σε Κέρκυρα με 43,3%, Χανιά με 22,2%, Κω με 11,7%, Ζάκυνθο με 29,1%, Σαντορίνη με 49%, 41% και για Σάμο αλλά με μικρό απόλυτο αριθμό, το τριψήφιο της Κεφαλονιάς το είχαμε σχολιάσει προ ημερών, ενώ η Μύκονος με 257 αφίξεις, κτύπησε ποσοστό... 340,8%.
Tourism Lobby
...σαφέστατα ότι τουλάχιστον αεροπορικώς – που όπως και να το κάνουμε, είναι περίπου το 72% του συνόλου των αφίξεων – μέχρι και τα τέλη Απριλίου – δηλαδή τετράμηνο - είχαμε μόλις κάτι παραπάνω από ένα εκατομμύριο αφίξεις.
Να υποθέσουμε ότι είχαμε άλλες 300.000 οδικώς και με άλλα μέσα; Και ό,τι μέχρι σήμερα στον Μάιο είχαμε και άλλες 700.000 με όλα τα μέσα;
Ωραία, φθάσαμε περίπου στα δύο.
Περιμένουμε δηλαδή άλλες 15 εκατομμύρια αφίξεις, από τώρα μέχρι και το τέλος του χρόνου. Εκ των οποίων, όμως, εκ των πραγμάτων, η πλειονότητα θα αφιχθεί στο επόμενο τετράμηνο, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης που αναμένουμε.
Απλοϊκά τα μαθηματικά, αλλά αρκετά για να εξηγήσουν την αγωνία πολλών στον τουριστικό κόσμο για το τι μέλλει γενέσθαι στους προορισμούς και για την ακρίβεια στις υποδομές των προορισμών φέτος.
Για την ιστορία, βάσει των στατιστικών στοιχείων που συγκεντρώνει και επεξεργάζεται ο ΣΕΤΕ, στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου, ο συνολικός αριθμός αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια εμφανίζει μείωση της τάξης του 8% και έντονα μικτή εικόνα μεταξύ των προορισμών.
Από τα παράξενα των στοιχείων, η μείωση 20,8% της Ρόδου και περίπου -12% στο Ηράκλειο. Μεγάλες μειώσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, 12,2% και 5,8% αντίστοιχα, καθώς επίσης και για τη Σκιάθο.
Μεγάλες αυξήσεις σε Κέρκυρα με 43,3%, Χανιά με 22,2%, Κω με 11,7%, Ζάκυνθο με 29,1%, Σαντορίνη με 49%, 41% και για Σάμο αλλά με μικρό απόλυτο αριθμό, το τριψήφιο της Κεφαλονιάς το είχαμε σχολιάσει προ ημερών, ενώ η Μύκονος με 257 αφίξεις, κτύπησε ποσοστό... 340,8%.
Tourism Lobby