Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε

Η εξόχως διδακτική ιστορία έχει ως εξής: Αφγανός μετανάστης –κατά δήλωσή του, 17 χρονών- επιτίθεται σε 20χρονη φοιτήτρια στην Κέρκυρα, της αρπάζει την τσάντα και την πετάει σε γκρεμό οκτώ μέτρων, με αποτέλεσμα να την τραυματίσει.
Η επίθεση του Αφγανού μετανάστη στην Ελληνίδα φοιτήτρια «δικαιώνει» όλους...
όσοι πιστεύουν πως οι μετανάστες είναι κακοί, οπότε αρχίζουν να την λένε σε αυτούς που πιστεύουν πως οι μετανάστες είναι καλοί, και αυτοί οι τελευταίοι σιωπούν.
Σήμερα, εμφανίζεται φωτογραφία του Αφγανού μετανάστη που δείχνει ότι έχει χτυπήσει τατουάζ με τον αγκυλωτό σταυρό και σύμβολα νεοναζιστικών οργανώσεων, οπότε τα δεδομένα ανατρέπονται.
Ο Αφγανός μετανάστης είναι ναζιστής, οπότε κάποιοι από αυτούς που τον έβριζαν τον βλέπουν τώρα με συμπάθεια, ενώ αυτοί που βρίσκουν όλους τους μετανάστες άγιους έχουν πάθει σύγχυση.
Είναι εντελώς βλακώδες να πιστεύει κάποιος πως οι Έλληνες είναι καλοί και οι μετανάστες κακοί, ενώ το ίδιο βλακώδες είναι να πιστεύεις πως οι Έλληνες είναι κακοί και οι μετανάστες καλοί.

Η πραγματικότητα είναι κάπως πιο περίπλοκη από το «Έλληνας-ξένος» και «καλός-κακός».

Παρατηρώ πως υπάρχει –και από τα ΜΜΕ- μια διαρκής προσπάθεια να δοθεί σε εγκληματικές ενέργειες Ελλήνων και ξένων, ένα «ιδεολογικό» περίβλημα.
Στην φρικτή υπόθεση του βιασμού νεαρής Ελληνίδας από Πακιστανό μετανάστη το περασμένο καλοκαίρι στην Πάρο δόθηκαν διαστάσεις εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα.
Επίσης, κάποιοι βλέπουν μόνο τις εγκληματικές ενέργειες των μεταναστών και κάποιοι μόνο τις εγκληματικές ενέργειες των Ελλήνων.
«Τι έχετε να πείτε τώρα για τον Πακιστανό βιαστή;», «Τι έχετε να πείτε για τον Έλληνα που βίασε 72 παιδάκια;». Αυτά γράφονται σοβαρά.

Έλληνες και ξένοι είναι άνθρωποι, και οι εγκληματικές ενέργειες είναι εγκληματικές ενέργειες. Και τις κάνουν άνθρωποι.
Βιάζουν οι άνθρωποι. Έλληνες και ξένοι. Κλέβουν οι άνθρωποι. Έλληνες και ξένοι. Σκοτώνουν οι άνθρωποι. Έλληνες και ξένοι.
Το γιατί συμβαίνουν αυτές οι εγκληματικές ενέργειες μπορούν να μας το εξηγήσουν απόλυτα οι εγκληματολόγοι. Και έχει μεγάλο ενδιαφέρον η εγκληματολογία γιατί έχει να κάνει με την κοινωνία και την πολιτική.
Βέβαια, οι εγκληματολόγοι δεν μιλούν με όρους «καλού-κακού» και «Έλληνα- ξένου», οπότε δεν είναι και πολλοί αυτοί που είναι πρόθυμοι να τους ακούσουν.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να μάθουν. Δεν θέλουν να κατανοήσουν.

Προτιμούν να μένουν με τις βεβαιότητές τους.
Ακόμα κι όταν οι βεβαιότητές τους συντρίβονται από την πραγματικότητα.
(Από αυτή την ιστορία με τον νεαρό Αφγανό μετανάστη, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον –και θα ήταν πολύ διδακτικό- να μάθουμε πώς έγινε ναζιστής. Αλλά αυτό μάλλον δεν θα το μάθουμε ποτέ. Γιατί δεν θέλουμε να μάθουμε. Δεν είναι κακό να μην ξέρεις.
Κακό είναι να μην θέλεις να μάθεις.)

pitsirikos.net