Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

Ας συνεννοηθούμε...

Πόσες φορές η ελληνική τουριστική ηγεσία του τόπου «τα ακούει» για τις επιλογές της στο μέτωπο της τουριστικής βιομηχανίας; Πολλές είναι απάντηση. Οταν όμως τα ακούει και απο μέλη της ελληνικής πανεπιστημιακής κοινότητας τότε τα πράγματα αποκτούν διαφορετικό νόημα. Οχι, οτι δηλαδή οι φωνές των ειδικών στον τουρισμό πάνε στο βρόντο, απλά όταν η κριτική έχει πανεπιστημιακή σφραγίδα, τότε ίσως θα πρέπει η τουριστική ηγεσία του τόπου να θελήσει επιτέλους να ακούσει.
Εξηγούμαι. Σε πρόσφατη εκδήλωση του πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα τον τουρισμό, ο  Έλληνας καθηγητής του οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Πανηγυράκης «προσγείωσε» για τα καλά ειδικούς και μη για τα λαμβάνοντα στον ελληνικό τουρισμό. Απλά και λαϊκά είπε μάλλον το αυτονόητο... «δεν έχουμε Branding, δεν έχουμε πολιτική και στρατηγική μάρκετιγκ, λειτουργούμε ακόμα με το μοντέλο 3s (sea, sun, sex) κλπ».

Αναφερόμενος στις εμπειρίες που έχει ο επισκέπτης τουρίστας της χώρας μας σημείωσε ότι κάθε άλλο από θετικές είναι. Μάλιστα, επεσήμανε, ότι αυτοί που έρχονται στην Ελλάδα δεν ξαναέρχονται στη χώρα μας, καθώς δεν έχουν μείνει ικανοποιημένοι για διάφορους λόγους.  Ο καθηγητής απαρίθμησε πλείστους λόγους που η Ελλάδα δεν προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία στον επισκέπτη του.

Όπως είπε, «υπάρχει πρόβλημα στα ελληνικά μουσεία, δεν έχουμε καλά περιφερειακά αεροδρόμια, δεν έχουμε επαρκείς ελεύθερους χώρους πρασίνου, δεν έχουμε εμπορικά κέντρα, δεν έχουμε αθλητικό τουρισμό, έλλειψη υποδομών σε Αθήνα, ενώ σε ότι αφορά την εθνική μας εικόνα, τόνισε ότι δεν έχουμε κάνει τίποτα, επιρρίπτοντας σαφείς ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του τουρισμού για την πλήρη έλλειψη μάρκετινγκ».
Είμαι σίγουρος ότι τα ώτα της τουριστικής ηγεσίας είναι εκπαιδευμένα να ακούν και να απαντούν σε τέτοιου είδους κριτικές και μπορώ να φανταστώ σε τι γραμμές θα κινηθούν οι απαντήσεις. Για μένα το ερώτημα που γεννάται είναι ένα. Δεν μπορούν αυτά τα άξια μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να έρθουν σε απευθείας επικοινωνία με το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να συνδιαμορφώσουν μια νέα πρόταση για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας; Με προσκεκλημένους σωτήρες...(βλέπε Μπόρντας) σωτηρία δεν υπάρχει. Τι μένει. Εθνική συνεννόηση. Ας συνεννοηθούμε λοιπόν.
Κώστας Χαλκιαδάκης
tourismtoday.gr