Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Και στην Τήλο έρχονται τα υδροπλάνα, φουντώνουν τα σχέδια για υδατοδρόμια

Έτοιμα… για προσθαλάσσωση το 2012 στα ελληνικά νησιά είναι τα υδροπλάνα που επιδιώκει να φέρει άρον άρον η ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, μετά και την ανακοίνωση από τα χείλη του Πρωθυπουργού στη συνέλευση του ΣΕΤΕ. Ηδη σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει δυο εταιρείες, τη στιγμή μάλιστα που ακόμα δεν έχει κατατεθεί το επίμαχο νομοσχέδιο. Η μια εταιρεία είναι η K2 Smart Jets, ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιείται σε πτήσεις για πελάτες υψηλού κύρους. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικείμενο νομοσχέδιο που θα έρθει στη βουλή σε 40 περίπου μέρες θα προβλέπει τη δημιουργία 40 με 50 υδατοδρομίων με στόχο τη σύνδεση και των πιο απομακρυσμένων νησιών.
Για τις ανάγκες της Αττικής ο στόχος είναι να υλοποιηθούν 2 υδατοδρόμια, ένα στο Λαύριο και ένα στη Ραφήνα, ενώ θεωρείται πιθανή και η δημιουργία κι ενός τρίτου στην παραλιακή. Τα υπόλοιπα υδατοδρόμια αναμένονται για τη  Ρόδο, Κω, Τήλο, Νίσυρο, Κάλυμνο, Πάτμο και Χάλκη, ενώ δεν θα πρέπει να θεωρείται απίθανη και η υλοποίηση στην  Αλόννησο, Σκόπελο, Σέριφο, Σύμη, Μυτιλήνη, Σάμο, Αστυπάλαια, Ανάφη, Λειψοί, Λέρο, Πήλο, αλλά και  στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Υπενθυμίζεται ότι ο εμπνευστής του σχεδίου με τα υδροπλάνα Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας Μιχ. Πατέλλης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υδροπλάνων ΑirSea Lines, αναχώρησε για τον Καναδά, απογοητευμένος από την έκβαση του εγχειρήματος του. Το βουνό των εμποδίων- και των επιχειρηματικών συμφερόντων- που κράτησε πεισματικά τα υδροπλάνα μακριά από το Αιγαίο. Ο Ελληνοκαναδός επιχειρηματίας προσπάθησε μάταια αυτά τα χρόνια να καθιερώσει το μεταφορικό μέσο. Η ΑirSea Lines άρχισε τις πτήσεις της στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2004 και μέχρι τα τέλη του 2008 πραγματοποίησε περίπου 18.500 πτήσεις, μεταφέροντας 180.000 επιβάτες.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία παρέμενε η δημιουργία κατάλληλης βάσης στην Αττική. Η παραχώρηση τμήματος του λιμανιού του Λαυρίου για τη δημιουργία υδατοδρομίου αποδείχθηκε ασύμφορη. Η πρόσβαση των επιβατών στο Λαύριο απαιτούσε πολύ χρόνο και κόστιζε ακριβά, ενώ και το υδατοδρόμιο όταν επικρατούσαν μελτέμια δεν ήταν κατάλληλο (ασφαλές) για την εκτέλεση πτήσεων. Η βάση στον Φλοίσβο. Οι σχεδιασμοί της εταιρείας για τη δημιουργία βάσης στην περιοχή μεταξύ του Φλοίσβου και του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), που θεωρείται ιδανικός χώρος για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων και επιβατών, ανακόπτονταν συνεχώς από διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου (Ολυμπιακά Ακίνητα, Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης, Πολεμικό Ναυτικό κ.λπ.).
ltcnews.gr