Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Έλληνες «συγκρούονται» για τα ελληνικά αεροδρόμια που
ιδιωτικοποιούνται, σε μια «μάχη» που κορυφώνεται στις 6 Ιουνίου, τελευταία ημέρα για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς που μπήκαν σε φάση δημοπράτησης.
Τα εφτά σχήματα πήραν ήδη τα τεύχη δημοπράτησης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κι αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, έως το τέλος του φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια.
Το ενδιαφέρον είναι έντονο και εφτά κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς, διεκδικούν τα δυο «πακέτα» αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ με συμβάσεις παραχώρησης 30 συν 10 ετών.
Οι ανάδοχοι θα μοιραστούν την πίτα των άνω των 18 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Μόνο τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας και Χανίων υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν πάνω από 13 εκατ. επιβάτες το χρόνο. Αυτά τα πέντε αεροδρόμια προβλέπεται να αναβαθμιστούν με επένδυση άνω των 100 εκ. ευρώ. Άλλα 95 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, τα οποία εξυπηρετούν περίπου 4 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Ο διαγωνισμός χωρίζει τα αεροδρόμια σε δυο «πακέτα». Το πρώτο περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν, ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός Vinci σε κοινοπραξία με τον Ελάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα, η γερμανική Fraport μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corporation America από την Αργεντινή με την ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, η ελβετική Zurich Airport με τον ελληνοκυπριακό Όμιλο J&P Άβαξ, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent International και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που ελέγχεται από την γερμανική Hochtief.
rizopoulospost.com
ιδιωτικοποιούνται, σε μια «μάχη» που κορυφώνεται στις 6 Ιουνίου, τελευταία ημέρα για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς που μπήκαν σε φάση δημοπράτησης.
Τα εφτά σχήματα πήραν ήδη τα τεύχη δημοπράτησης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κι αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, έως το τέλος του φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια.
Το ενδιαφέρον είναι έντονο και εφτά κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς, διεκδικούν τα δυο «πακέτα» αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ με συμβάσεις παραχώρησης 30 συν 10 ετών.
Οι ανάδοχοι θα μοιραστούν την πίτα των άνω των 18 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Μόνο τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας και Χανίων υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν πάνω από 13 εκατ. επιβάτες το χρόνο. Αυτά τα πέντε αεροδρόμια προβλέπεται να αναβαθμιστούν με επένδυση άνω των 100 εκ. ευρώ. Άλλα 95 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, τα οποία εξυπηρετούν περίπου 4 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Ο διαγωνισμός χωρίζει τα αεροδρόμια σε δυο «πακέτα». Το πρώτο περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν, ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός Vinci σε κοινοπραξία με τον Ελάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα, η γερμανική Fraport μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corporation America από την Αργεντινή με την ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, η ελβετική Zurich Airport με τον ελληνοκυπριακό Όμιλο J&P Άβαξ, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent International και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που ελέγχεται από την γερμανική Hochtief.
rizopoulospost.com