Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Οι Γερμανοί… ξανάρχονται

Ήρθαν πέρσι, έρχονται ξανά και φέτος. Ξεπερνούν τις προσδοκίες οι προκρατήσεις που έγιναν τον Ιανουάριο από τους tour operators στη Γερμανία, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες δείχνουν ποσοστιαία αύξηση της κίνησης κατά 15%, ενώ σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι 2,5 εκατ. τουλάχιστον θα είναι οι Γερμανοί που θα επιλέξουν φέτος τους ελληνικούς προορισμούς, από 2,2 εκατ. περίπου που ήρθαν πέρσι.


Η κινητικότητα των τουριστικών πακέτων μέχρι τώρα έχει ιδιαίτερη σημασία, ο Ιανουάριος είναι κατά κανόνα ο μήνας που καθορίζει τις τάσεις της γερμανικής αγοράς, καθώς τότε οι «τυπικοί» Γερμανοί αποφασίζουν για τον καλοκαιρινό τους προορισμό. Δεν είναι τυχαίο πως τα ¾ των οργανωμένων τουριστών έχουν προγραμματίσει το ταξίδι τους ήδη από το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους. Νικητές στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών αναμένεται να είναι για ακόμη μια φορά τα νησιά των Δωδεκανήσων, και ειδικότερα η Ρόδος και η Κως, εκεί όπου κατευθύνεται εξάλλου η μεγαλύτερη ροή επισκεπτών από τους δύο μεγαλύτερους tour operators, την TUI και την Thomas Cook. Ακόμη πιο ενθαρρυντικό για την πορεία των κρατήσεων είναι το ότι η ανταγωνίστρια Τουρκία, ύστερα από την ξέφρενη κούρσα των τελευταίων ετών, δείχνει να εμφανίζει τα πρώτα σημάδια «κόπωσης», σύμφωνα με τις μετρήσεις των αφίξεων που πραγματοποιεί η γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (DeStatis). Η Ισπανία πάντως εξακολουθεί να διατηρεί τα σκήπτρα της στη γερμανική αγορά. Οι εκτιμήσεις για άνοδο του τουριστικού ρεύματος από τη Γερμανία ενισχύονται και εξαιτίας των περσινών ποσοστών που σημείωσε η Ελλάδα. Όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας, η Γερμανία – μετά επί τρία χρόνια συνεχών αρνητικών σερί- βρέθηκε ξανά ψηλά στον τομέα των αφίξεων, ενώ παράλληλα κατέλαβε τη δεύτερη θέση και στο κομμάτι των εισπράξεων, με ταξιδιωτικές πληρωμές πάνω από 1,8 δισ. ευρώ (από 1,6 δισ. ευρώ το 2012) και ποσοστό αύξησης 15,4%. Εντούτοις ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει επιτύχει ακόμα την ολική επαναφορά στις επιδόσεις περασμένων ετών στη γερμανική αγορά. Οι tour operators της Γερμανίας θεωρούν ωστόσο πως υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες για αύξηση των ελληνικών μεγεθών του τουρισμού και συνεχίζουν για το λόγο αυτό να ενισχύουν τις προσφορές τους σε πακέτα ξενοδοχείων και αεροπορικά εισιτήρια. Η επιστροφή των Γερμανών τουριστών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό αφενός στο γεγονός πως οι τιμές, ιδιαίτερα στις ξενοδοχειακές μονάδες, όχι μόνο έχουν μείνει σταθερές, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις ακολουθούν πτωτική πορεία, αφετέρου στη συνέχεια των προσπαθειών που γίνονται για οργανωμένη προβολή του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και των ελληνικών προορισμών στο γερμανικό κοινό. Βίκυ Κουρλιμπίνη

Πηγή:www.capital.gr