Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Η Ελλάδα ξαναγίνεται μόδα στον τουρισμό

Το 2013 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Ομως, και οι πρώτες ενδείξεις για το 2104 είναι αρκετά αισιόδοξες. Πριν από λίγες ημέρες λ.χ., ο Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, έκανε λόγο για αύξηση σε ποσοστό 10% των προκρατήσεων προς τη χώρα μας από τη βρετανική αγορά για το 2014 σε σχέση με το 2013...
από ένα πρώτο δείγμα 200 χιλιάδων προκρατήσεων που αποτελούν περίπου το 10% του αναμενόμενου συνόλου επισκεπτών από τη χώρα αυτή. Αν συνεχίσουμε να έχουμε ανάλογες ειδήσεις, ίσως να είναι εφικτή η επίτευξη του στόχου των 18 εκατ. αφίξεων και των 13 δισ. ευρώ σε άμεσα έσοδα, μαζί με την κρουαζιέρα, για το 2014.

Δεν είναι, όμως, μόνο οι αριθμοί που καλλιεργούν θετικό κλίμα. Φαίνεται ότι ο «προορισμός Ελλάδα» για το 2014 γίνεται must από διεθνείς ταξιδιωτικούς οργανισμούς, ιστοσελίδες, εφημερίδες και ταξιδιωτικά έντυπα. Oι New York Times συμπεριέλαβαν την Αθήνα ανάμεσα στους 52 κορυφαίους προορισμούς που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος μέσα στο 2014, γράφοντας χαρακτηριστικά ότι «μέσα από την οικονομική κρίση, η πόλη αναδύεται ξανά». Αφιέρωμα στην «αθηναϊκή Ριβιέρα» έκανε το αυστραλιανό περιοδικό Escape. O οδηγός Lonely Planet τοποθέτησε πρώτα στη λίστα του τα ελληνικά νησιά, ενώ ο ταξιδιωτικός οργανισμός Thomson του ομίλου TUI περιγράφει την Ελλάδα ως ιδανική επιλογή για οικογενειακές διακοπές. Ενδιαφέρον είχε και η λίστα με δέκα λόγους για να επισκεφθεί κανείς την Ελλάδα που παρουσίασε πρόσφατα η AOL (America Online), όπου μάλιστα εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ένας από τους λόγους είναι η συμπλήρωση 150 χρόνων από την προσάρτηση στην Ελλάδα των Ιονίων Νήσων!

2004 - 2014: Δέκα χρόνια μετά την ευφορία και τις υποσχέσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, η Ελλάδα είναι μια διαφορετική χώρα, οικονομικά τραυματισμένη, ψυχολογικά τσακισμένη. Μέσα στο 2014, όμως, υπάρχουν μικρά και μεγαλύτερα νέα που μπορούν να τονώσουν την αισιοδοξία μας. Δράσεις, επέτειοι, εγκαίνια, στοχευμένες στρατηγικές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα και τονώνουν τον τουρισμό, που πλέον φαίνεται ότι δεν προσεγγίζεται στεγνά αλλά σε ένα ευρύτερο πολιτιστικό πλαίσιο και με μοντέρνα εργαλεία.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ