Κανείς δεν αγγίζει τους ευυπόληπτους βαρόνους που πλουτίζουν στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και τη Σομαλία - Οι διαδρομές, oι αποδεικτικές selfies στην Ακρόπολη, τα μίνι μάρκετ-βιτρίνα στη Λιοσίων, στο Περιστέρι και το Αιγάλεω
Ο ετήσιος τζίρος ξεπερνά τα 14 δισ. δολάρια στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μόνο στο Αφγανιστάν τα γραφεία που ασχολούνται αποκλειστικά με τη μεταφορά μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι 400. Δεκάδες καλυμμένα παραρτήματα υπάρχουν στην Αθήνα. Δέκα βαρόνοι-διακινητές έχουν τον έλεγχο, οι οποίοι στις χώρες τους αντιμετωπίζονται ως ευεργέτες μεγαλοεπιχειρηματίες.
Αυτή είναι με νούμερα η ακτινογραφία του σύγχρονου δουλεμπορίου, μιας βιομηχανίας δομημένης στο σχήμα της λεγόμενης «Χαβάλα», ενός άγραφου κώδικα που στα αραβικά και τις χώρες του Ισλάμ σημαίνει μεταφορά στηριγμένη στην εμπιστοσύνη και στην τιμή. Η οικογένεια του κάθε μετανάστη στο Αφγανιστάν, στο Πακιστάν, στο Μπαγκλαντές, στο Σουδάν και σε άλλες χώρες όπου ανθεί η παράνομη μετανάστευση υπογράφει συμβόλαιο με τον τοπικό βαρόνο και είναι υποχρεωμένη να πληρώσει το ποσό των περίπου 5.000 δολαρίων προκειμένου ο άνθρωπός τους να φτάσει σε χώρα της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Τα χρήματα δίνονται τμηματικά είτε σε μετρητά είτε σε γη, ενώ η όλη διαδικασία στις συγκεκριμένες χώρες θεωρείται καθ’ όλα νόμιμη.
«Οι οικογένειες που επιθυμούν να στείλουν στην Ευρώπη κάποια μέλη τους έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων. Ολη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών, τη λεγόμενη "Χαβάλα"
Στην Τουρκία, στην Eλλάδα, στην Αυστρία, στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στη Σουηδία και στην Ιταλία τα δέκα μεγάλα κυκλώματα διαθέτουν καμουφλαρισμένα γραφεία και τοπικούς αντιπροσώπους που αναλαμβάνουν να κρύψουν και να τακτοποιήσουν τις πρώτες ημέρες τους παράνομους μετανάστες. Σκοπός τους είναι να πατήσουν το πόδι τους κυρίως στη Γερμανία, όπου θα λάβουν άμεσα 350 ευρώ τον μήνα, τροφή και στέγη μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του ασύλου, ή τη Σουηδία όπου το αντίστοιχο επίδομα είναι 750 ευρώ, συν στέγη και τροφή για δύο χρόνια. Τα χρήματα που λαμβάνουν κάθε μήνα από τις προαναφερόμενες χώρες που αποτελούν τον τελικό προορισμό τους μεταφέρονται μέσω του συστήματος μεταφοράς της Western Union στην πατρίδα τους και καταλήγουν είτε στους λογαριασμούς των βαρόνων μέχρι να κλείσουν το χρέος είτε των οικογενειών τους για να ζήσουν τα υπόλοιπα μέλη. Για την Ελλάδα κάθε μήνα το θέμα με τους παράνομους μετανάστες στοιχίζει 600.000 ευρώ μόνο για καύσιμα και συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού, εκ των οποίων ελάχιστα καλύπτονται από τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αθήνα οι έρευνες των Αρχών έδειξαν ότι σε επιχειρήσεις αλλοδαπών, όπως μίνι μάρκετ, κέντρα τηλεφωνίας, καφενεία ή Ιντερνετ καφέ, κρύβονται οι ατζέντηδες των βαρόνων που αναλαμβάνουν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να παραλάβουν τους μετανάστες από προκαθορισμένα σημεία της πρωτεύουσας και ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα να τους βγάλουν στην Κεντρική Ευρώπη είτε μέσω θαλάσσης από Ιταλία, είτε μέσω χερσαίων δρόμων από τα Σκόπια και τη Σερβία. Πέρυσι, για παράδειγμα, είχαν εγκλωβιστεί στην Ουγγαρία 40.000 μετανάστες από τις χώρες της Ασίας, τα ονόματα και τα στοιχεία των οποίων έδειξαν ότι είχαν περάσει από τη χώρα μας.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι μετανάστες φτάνουν στην Τουρκία συνήθως αεροπορικώς, καθώς η γειτονική χώρα φρόντισε να καταργήσει τη βίζα από τις συγκεκριμένες χώρες και παράλληλα να δημιουργήσει ένα γιγαντιαίο δίκτυο δρομολογίων με τον εθνικό αερομεταφορέα της, καθιστώντας τον την πλέον αναπτυσσόμενη δύναμη στις παγκόσμιες αερομεταφορές.
Η κρίση στη Συρία επιδείνωσε την κατάσταση, καθώς οι πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία και κινούνται προς τα παράλια. Εκεί, έρχονται σε επαφή με ομοεθνείς τους που έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο για το συγκεκριμένο κομμάτι της μεταφοράς φτάνουν στην Ελλάδα με τελικό προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
protothema
Ο ετήσιος τζίρος ξεπερνά τα 14 δισ. δολάρια στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Μόνο στο Αφγανιστάν τα γραφεία που ασχολούνται αποκλειστικά με τη μεταφορά μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι 400. Δεκάδες καλυμμένα παραρτήματα υπάρχουν στην Αθήνα. Δέκα βαρόνοι-διακινητές έχουν τον έλεγχο, οι οποίοι στις χώρες τους αντιμετωπίζονται ως ευεργέτες μεγαλοεπιχειρηματίες.
Αυτή είναι με νούμερα η ακτινογραφία του σύγχρονου δουλεμπορίου, μιας βιομηχανίας δομημένης στο σχήμα της λεγόμενης «Χαβάλα», ενός άγραφου κώδικα που στα αραβικά και τις χώρες του Ισλάμ σημαίνει μεταφορά στηριγμένη στην εμπιστοσύνη και στην τιμή. Η οικογένεια του κάθε μετανάστη στο Αφγανιστάν, στο Πακιστάν, στο Μπαγκλαντές, στο Σουδάν και σε άλλες χώρες όπου ανθεί η παράνομη μετανάστευση υπογράφει συμβόλαιο με τον τοπικό βαρόνο και είναι υποχρεωμένη να πληρώσει το ποσό των περίπου 5.000 δολαρίων προκειμένου ο άνθρωπός τους να φτάσει σε χώρα της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Τα χρήματα δίνονται τμηματικά είτε σε μετρητά είτε σε γη, ενώ η όλη διαδικασία στις συγκεκριμένες χώρες θεωρείται καθ’ όλα νόμιμη.
«Οι οικογένειες που επιθυμούν να στείλουν στην Ευρώπη κάποια μέλη τους έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων. Ολη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών, τη λεγόμενη "Χαβάλα"
Στην Τουρκία, στην Eλλάδα, στην Αυστρία, στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στη Σουηδία και στην Ιταλία τα δέκα μεγάλα κυκλώματα διαθέτουν καμουφλαρισμένα γραφεία και τοπικούς αντιπροσώπους που αναλαμβάνουν να κρύψουν και να τακτοποιήσουν τις πρώτες ημέρες τους παράνομους μετανάστες. Σκοπός τους είναι να πατήσουν το πόδι τους κυρίως στη Γερμανία, όπου θα λάβουν άμεσα 350 ευρώ τον μήνα, τροφή και στέγη μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του ασύλου, ή τη Σουηδία όπου το αντίστοιχο επίδομα είναι 750 ευρώ, συν στέγη και τροφή για δύο χρόνια. Τα χρήματα που λαμβάνουν κάθε μήνα από τις προαναφερόμενες χώρες που αποτελούν τον τελικό προορισμό τους μεταφέρονται μέσω του συστήματος μεταφοράς της Western Union στην πατρίδα τους και καταλήγουν είτε στους λογαριασμούς των βαρόνων μέχρι να κλείσουν το χρέος είτε των οικογενειών τους για να ζήσουν τα υπόλοιπα μέλη. Για την Ελλάδα κάθε μήνα το θέμα με τους παράνομους μετανάστες στοιχίζει 600.000 ευρώ μόνο για καύσιμα και συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού, εκ των οποίων ελάχιστα καλύπτονται από τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αθήνα οι έρευνες των Αρχών έδειξαν ότι σε επιχειρήσεις αλλοδαπών, όπως μίνι μάρκετ, κέντρα τηλεφωνίας, καφενεία ή Ιντερνετ καφέ, κρύβονται οι ατζέντηδες των βαρόνων που αναλαμβάνουν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα να παραλάβουν τους μετανάστες από προκαθορισμένα σημεία της πρωτεύουσας και ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα να τους βγάλουν στην Κεντρική Ευρώπη είτε μέσω θαλάσσης από Ιταλία, είτε μέσω χερσαίων δρόμων από τα Σκόπια και τη Σερβία. Πέρυσι, για παράδειγμα, είχαν εγκλωβιστεί στην Ουγγαρία 40.000 μετανάστες από τις χώρες της Ασίας, τα ονόματα και τα στοιχεία των οποίων έδειξαν ότι είχαν περάσει από τη χώρα μας.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι μετανάστες φτάνουν στην Τουρκία συνήθως αεροπορικώς, καθώς η γειτονική χώρα φρόντισε να καταργήσει τη βίζα από τις συγκεκριμένες χώρες και παράλληλα να δημιουργήσει ένα γιγαντιαίο δίκτυο δρομολογίων με τον εθνικό αερομεταφορέα της, καθιστώντας τον την πλέον αναπτυσσόμενη δύναμη στις παγκόσμιες αερομεταφορές.
Η κρίση στη Συρία επιδείνωσε την κατάσταση, καθώς οι πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία και κινούνται προς τα παράλια. Εκεί, έρχονται σε επαφή με ομοεθνείς τους που έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο για το συγκεκριμένο κομμάτι της μεταφοράς φτάνουν στην Ελλάδα με τελικό προορισμό την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
protothema