Όλοι καταλαβαίνουμε ότι στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, κρίνονται και διακυβεύονται πολλά και κρίσιμα για το μέλλον μας. Και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια να αντιληφθεί κανείς ότι, εντός και εκτός Ελλάδας, ισχυρά συμφέροντα συγκρούονται και τοποθετούνται, εκατέρωθεν, για εκείνη την “επόμενη μέρα”.
Στο πλαίσιο αυτό, παίζουν αναλόγως και τα πολλά διεθνή media, ειδικά στην Ευρώπη. Κατά τη δική μας άποψη, είναι πολύ πιο εύκολο να πιστέψει κανείς αυτήν την ωμή παραδοχή και να αναζητήσει ποια συμφέροντα εξυπηρετούν ορισμένα από αυτά με τις παρεμβάσεις, τη θεματολογία και τις αναλύσεις τους, παρά το ότι ασχολούνται με το θέμα της Ελλάδας απλώς από καθαρά δημοσιογραφικό ενδιαφέρον...
Το θέμα της «ρήτρας δραχμής» που επανέφερε η Die Welt, δεν είναι ούτε καινούριο, ούτε “αποκάλυψη”. Είναι μία διαδικασία που ξεκίνησε από το 2011 και με διάφορες παραλλαγές και εκδοχές, ουσιαστικά δεν σταμάτησε ποτέ, ακόμα και μέχρι πριν από λίγο καιρό, πριν καν διαφανούν στον ορίζοντα οι πρόσφατες εξελίξεις.
Η διαφορά είναι ότι, τότε, οι μεγάλοι tour operators όπως ο TUI, προσπάθησαν να επιβάλλουν ρήτρες δραχμής και μόνον στην Ελλάδα και στους Έλληνες ξενοδόχους.
Μετά, ο σχετικός όρος έγινε περιφραστικός, του τύπου «ότι σε περίπτωση που ανακοινωθεί ότι το Ευρώ δεν αποτελεί πλέον το πρωτεύον νόμισμα της Ελλάδος τότε όλες οι πληρωμές που εκκρεμούν θα γίνουν στο νέο νόμισμα με ισοτιμία που προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία..” κ.λπ.
Και άρχισε να επιβάλλεται και στα συμβόλαια με τις τουριστικές επιχειρήσεις και των άλλων “προβληματικών” χωρών του Νότου αλλά και άλλων ευρωπαικών χωρών.
Το να αποδεχόμαστε ότι οι κολοσσοί της τουριστικής αγοράς πάντα διασφαλίζουν τα συμφέροντά τους και επιδιώκουν τα μεγαλύτερα, όσο το δυνατόν, κέρδη τους, με τέτοιου είδους προβλέψεις, δεν είναι κυνισμός, ούτε έκπληξη. Είναι η πραγματικότητα σε έναν τομέα που επενδύονται και ρισκάρονται δισεκατομμύρια. Υπάρχουν μέτοχοι – με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα ανάμεσά τους - στους οποίους οι διοικήσεις είναι υπόλογες, υπάρχουν κεφαλαιαγορές στις οποίες πρέπει διαρκώς να αναφέρονται και θεσμικοί παράγοντες από τους οποίους διαρκώς ελέγχονται.
Γιατί «θυμήθηκε» και επαναφέρει με τέτοιο τρόπο αυτό το θέμα η γερμανική εφημερίδα, προκαλώντας τις σχετικές δηλώσεις των αξιωματούχων του TUI;
Για να δημιουργήσει «κλίμα», υπέρ της μίας ή της άλλης εκδοχής; Για να καθησυχάσει επενδυτές και άλλους άμεσα ενδιαφερόμενους - ακόμα και τους πελάτες του, ως προς το κόστος των διακοπών τους - για τα αποτελέσματα και τις προοπτικές του Ομίλου; Για να ασκηθεί πίεση στους Έλληνες ξενοδόχους προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, τώρα που μπαίνουμε στην περίοδο πραγματοποίησης μεγάλου όγκου κρατήσεων;
Καθείς διαλέγει αυτό που τον εκφράζει καλύτερα και ταιριάζει στη λογική του.
Αν μη τι άλλο, είναι μία καλή «άσκηση». Και είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε και πολλές άλλες τις επόμενες μέρες...
Toursm Lobby
Στο πλαίσιο αυτό, παίζουν αναλόγως και τα πολλά διεθνή media, ειδικά στην Ευρώπη. Κατά τη δική μας άποψη, είναι πολύ πιο εύκολο να πιστέψει κανείς αυτήν την ωμή παραδοχή και να αναζητήσει ποια συμφέροντα εξυπηρετούν ορισμένα από αυτά με τις παρεμβάσεις, τη θεματολογία και τις αναλύσεις τους, παρά το ότι ασχολούνται με το θέμα της Ελλάδας απλώς από καθαρά δημοσιογραφικό ενδιαφέρον...
Το θέμα της «ρήτρας δραχμής» που επανέφερε η Die Welt, δεν είναι ούτε καινούριο, ούτε “αποκάλυψη”. Είναι μία διαδικασία που ξεκίνησε από το 2011 και με διάφορες παραλλαγές και εκδοχές, ουσιαστικά δεν σταμάτησε ποτέ, ακόμα και μέχρι πριν από λίγο καιρό, πριν καν διαφανούν στον ορίζοντα οι πρόσφατες εξελίξεις.
Η διαφορά είναι ότι, τότε, οι μεγάλοι tour operators όπως ο TUI, προσπάθησαν να επιβάλλουν ρήτρες δραχμής και μόνον στην Ελλάδα και στους Έλληνες ξενοδόχους.
Μετά, ο σχετικός όρος έγινε περιφραστικός, του τύπου «ότι σε περίπτωση που ανακοινωθεί ότι το Ευρώ δεν αποτελεί πλέον το πρωτεύον νόμισμα της Ελλάδος τότε όλες οι πληρωμές που εκκρεμούν θα γίνουν στο νέο νόμισμα με ισοτιμία που προβλέπεται στη σχετική νομοθεσία..” κ.λπ.
Και άρχισε να επιβάλλεται και στα συμβόλαια με τις τουριστικές επιχειρήσεις και των άλλων “προβληματικών” χωρών του Νότου αλλά και άλλων ευρωπαικών χωρών.
Το να αποδεχόμαστε ότι οι κολοσσοί της τουριστικής αγοράς πάντα διασφαλίζουν τα συμφέροντά τους και επιδιώκουν τα μεγαλύτερα, όσο το δυνατόν, κέρδη τους, με τέτοιου είδους προβλέψεις, δεν είναι κυνισμός, ούτε έκπληξη. Είναι η πραγματικότητα σε έναν τομέα που επενδύονται και ρισκάρονται δισεκατομμύρια. Υπάρχουν μέτοχοι – με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα ανάμεσά τους - στους οποίους οι διοικήσεις είναι υπόλογες, υπάρχουν κεφαλαιαγορές στις οποίες πρέπει διαρκώς να αναφέρονται και θεσμικοί παράγοντες από τους οποίους διαρκώς ελέγχονται.
Γιατί «θυμήθηκε» και επαναφέρει με τέτοιο τρόπο αυτό το θέμα η γερμανική εφημερίδα, προκαλώντας τις σχετικές δηλώσεις των αξιωματούχων του TUI;
Για να δημιουργήσει «κλίμα», υπέρ της μίας ή της άλλης εκδοχής; Για να καθησυχάσει επενδυτές και άλλους άμεσα ενδιαφερόμενους - ακόμα και τους πελάτες του, ως προς το κόστος των διακοπών τους - για τα αποτελέσματα και τις προοπτικές του Ομίλου; Για να ασκηθεί πίεση στους Έλληνες ξενοδόχους προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση, τώρα που μπαίνουμε στην περίοδο πραγματοποίησης μεγάλου όγκου κρατήσεων;
Καθείς διαλέγει αυτό που τον εκφράζει καλύτερα και ταιριάζει στη λογική του.
Αν μη τι άλλο, είναι μία καλή «άσκηση». Και είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε και πολλές άλλες τις επόμενες μέρες...
Toursm Lobby