Κάτω από τα 45 δολάρια το βαρέλι έπεσαν οι τιμές του πετρελαίου, ωστόσο η πτώση των τιμών των καυσίμων στην Ελλάδα ανέρχεται μόλις στο ένα τρίτο της αντίστοιχης πτώσης που σημειώνεται στις διεθνείς πετρελαϊκές τιμές.
Κάτω ακόμη και από τα 45 δολάρια το βαρέλι υποχώρησε χθες η τιμή του πετρελαίου, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας εξαετίας, με αφορμή αυτή τη φορά, τις εκτιμήσεις για αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων.
Βέβαια, η βασική αιτία για το «γκρέμισμα» των διεθνών τιμών σε ποσοστό έως και 60% από τα υψηλά του περασμένου Ιουνίου είναι τα…. γεωπολιτικά «παιχνίδια» των πετρελαιοπαραγωγών χωρών στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν το… πάνω χέρι στην παγκόσμια αγορά του «μαύρου χρυσού».
Την ίδια στιγμή στη χώρα μας, η μεγάλη πτώση που εμφανίζει η τιμή του μπρεντ δεν περνάει στις αντλίες των πρατηρίων στον ίδιο βαθμό, με την Ελλάδα να «φιγουράρει» στην Τρίτη θέση τω χωρών με την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη.
Δυστυχώς οι Έλληνες καταναλωτές δεν επωφελούνται τα μέγιστα από την πτώση του «μαύρου χρυσού», καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τιμής (της τάξης του 67,3%) αποτελεί φόρους και τέλη.
Αυτό σημαίνει δηλαδή πως μόνο το 32,7% της τιμής εξαρτάται από τις διακυμάνσεις της διεθνούς τιμής τους προϊόντος.
Πηγή: Εθνος
Κάτω ακόμη και από τα 45 δολάρια το βαρέλι υποχώρησε χθες η τιμή του πετρελαίου, δηλαδή στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας εξαετίας, με αφορμή αυτή τη φορά, τις εκτιμήσεις για αύξηση των αμερικανικών αποθεμάτων.
Βέβαια, η βασική αιτία για το «γκρέμισμα» των διεθνών τιμών σε ποσοστό έως και 60% από τα υψηλά του περασμένου Ιουνίου είναι τα…. γεωπολιτικά «παιχνίδια» των πετρελαιοπαραγωγών χωρών στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν το… πάνω χέρι στην παγκόσμια αγορά του «μαύρου χρυσού».
Την ίδια στιγμή στη χώρα μας, η μεγάλη πτώση που εμφανίζει η τιμή του μπρεντ δεν περνάει στις αντλίες των πρατηρίων στον ίδιο βαθμό, με την Ελλάδα να «φιγουράρει» στην Τρίτη θέση τω χωρών με την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη.
Δυστυχώς οι Έλληνες καταναλωτές δεν επωφελούνται τα μέγιστα από την πτώση του «μαύρου χρυσού», καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της τιμής (της τάξης του 67,3%) αποτελεί φόρους και τέλη.
Αυτό σημαίνει δηλαδή πως μόνο το 32,7% της τιμής εξαρτάται από τις διακυμάνσεις της διεθνούς τιμής τους προϊόντος.
Πηγή: Εθνος