... ο ανταγωνισμός κερδίζει έδαφος
- Σύσταση για προσεκτική τιμολογιακή πολιτική για το 2015
Θετικό είναι το πρώτο "crash test" του ελληνικού τουρισμού, στους ποιοτικούς δείκτες του Global Review Index*: Καταγράφει υψηλό ποσοστό, 84,1% στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης τουριστών κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014, σε σχέση με αντίστοιχο δείκτη 81,1% που καταγράφει, το ίδιο χρονικό διάστημα, δείγμα ανταγωνιστικών προορισμών άλλων χωρών.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που για πρώτη φορά επεξεργάζεται και παρουσιάζουν ο ΣΕΤΕ και το Ινστιτούτο του Συνδέσμου, ο δείκτης ποιότητας - τιμής διαμορφώνεται στο επίσης ικανοποιητικό ποσοστό 82,5% σε σχέση με το αντίστοιχο 80,5% των ανταγωνιστικών προορισμών. Αυτό, προκύπτει ύστερα από την επεξεργασία 82.900 ηλεκτρονικών σχολίων πραγματικών επισκεπτών που κατέλυσαν σε σταθμισμένο δείγμα 1.060 ξενοδοχείων της χώρας, όλων των κατηγοριών και τα οποία συγκρίθηκαν με αντίστοιχο δείγμα 486.300 ερωτηματολογίων αντίστοιχων προορισμών άλλων χωρών.
Σε επιμέρους δείκτες τοποθεσίας, εξυπηρέτησης και φαγητού-ποτού, η χώρα μας κατά μέσο όρο δείχνει επίσης να προηγείται στα σχόλια των τουριστών, αν και υπάρχουν σημαντικές αλλά και ενδιαφέρουσες αποκλίσεις μεταξύ περιφερειών, συγκεκριμένων προορισμών και κατηγοριών καταλυμάτων.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι διαθέσιμα στον ΣΕΤΕ μέσω της νέας συνεργασίας με την ReviewPro, εταιρείας με ηγετική παρουσία στον τομέα μέτρησης της ψηφιακής φήμης και της χρήσης κοινωνικών μέσων των ξενοδοχείων.
Δείκτες άνω του 80% θεωρούνται ικανοποιητικοί διεθνώς, υποδηλώνοντας θετική εμπειρία. Παρά τη θετική εικόνα όμως, παρατηρείται μικρή πτώση και των δύο βασικών δεικτών (Γενικής Κατάταξης και σχέσης ποιότητας-τιμής), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πιθανότατα λόγω της μεγάλης και απότομης αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την χώρα μας, αλλά και των εξαιρετικά υψηλών πληροτήτων στα καταλύματα.
Επιπρόσθετα, οι ανταγωνιστές μας φαίνεται ότι κερδίζουν σχετικό έδαφος.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ΣΕΤΕ επισημαίνει την ανάγκη ιδιαίτερα προσεκτικής τιμολογιακής πολιτικής για το 2015, περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιτάχυνσης των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων στις δημόσιες υποδομές μας και στην καθαριότητα, εμπέδωσης και διατήρησης σταθερού οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος.
Με τη συγκεκριμένη συνεργασία με τη ReviewPro, που εγκαινιάσθηκε το 2014, ο ΣΕΤΕ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το βραβευμένο σύστημα online μέτρησης φήμης της εταιρείας, αναλύοντας και παρουσιάζοντας, σε τακτικά διαστήματα, έγκυρα και πολύτιμα στοιχεία σχετικά με τους δείκτες ικανοποίησης επισκεπτών ανά προορισμό και κατηγορία καταλυμάτων. Επίσης, συγκρίνοντας τα στοιχεία αυτά με αντίστοιχα άλλων προορισμών διεθνώς, δίνεται η δυνατότητα διαρκούς παρακολούθησης και ενημέρωσης του ανταγωνιστικού επιπέδου του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, όπως την αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες της χώρας και παρεμβάσεων για τη διαρκή βελτίωση και ανάπτυξή του, το οποίο και αποτελεί κεντρικό στόχο του ΣΕΤΕ.
Τέλος, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από το SETE Intelligence για στοχευμένες μελέτες καθώς και για προωθητικές ενέργειες της Marketing Greece.
Ο δείκτης GRI της ReviewPro υπολογίζεται καθημερινά για κάθε ξενοδοχείο μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές.
Tourism Lobby
- Σύσταση για προσεκτική τιμολογιακή πολιτική για το 2015
Θετικό είναι το πρώτο "crash test" του ελληνικού τουρισμού, στους ποιοτικούς δείκτες του Global Review Index*: Καταγράφει υψηλό ποσοστό, 84,1% στον Γενικό Δείκτη Ικανοποίησης τουριστών κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2014, σε σχέση με αντίστοιχο δείκτη 81,1% που καταγράφει, το ίδιο χρονικό διάστημα, δείγμα ανταγωνιστικών προορισμών άλλων χωρών.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που για πρώτη φορά επεξεργάζεται και παρουσιάζουν ο ΣΕΤΕ και το Ινστιτούτο του Συνδέσμου, ο δείκτης ποιότητας - τιμής διαμορφώνεται στο επίσης ικανοποιητικό ποσοστό 82,5% σε σχέση με το αντίστοιχο 80,5% των ανταγωνιστικών προορισμών. Αυτό, προκύπτει ύστερα από την επεξεργασία 82.900 ηλεκτρονικών σχολίων πραγματικών επισκεπτών που κατέλυσαν σε σταθμισμένο δείγμα 1.060 ξενοδοχείων της χώρας, όλων των κατηγοριών και τα οποία συγκρίθηκαν με αντίστοιχο δείγμα 486.300 ερωτηματολογίων αντίστοιχων προορισμών άλλων χωρών.
Σε επιμέρους δείκτες τοποθεσίας, εξυπηρέτησης και φαγητού-ποτού, η χώρα μας κατά μέσο όρο δείχνει επίσης να προηγείται στα σχόλια των τουριστών, αν και υπάρχουν σημαντικές αλλά και ενδιαφέρουσες αποκλίσεις μεταξύ περιφερειών, συγκεκριμένων προορισμών και κατηγοριών καταλυμάτων.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι διαθέσιμα στον ΣΕΤΕ μέσω της νέας συνεργασίας με την ReviewPro, εταιρείας με ηγετική παρουσία στον τομέα μέτρησης της ψηφιακής φήμης και της χρήσης κοινωνικών μέσων των ξενοδοχείων.
Δείκτες άνω του 80% θεωρούνται ικανοποιητικοί διεθνώς, υποδηλώνοντας θετική εμπειρία. Παρά τη θετική εικόνα όμως, παρατηρείται μικρή πτώση και των δύο βασικών δεικτών (Γενικής Κατάταξης και σχέσης ποιότητας-τιμής), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, πιθανότατα λόγω της μεγάλης και απότομης αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την χώρα μας, αλλά και των εξαιρετικά υψηλών πληροτήτων στα καταλύματα.
Επιπρόσθετα, οι ανταγωνιστές μας φαίνεται ότι κερδίζουν σχετικό έδαφος.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ΣΕΤΕ επισημαίνει την ανάγκη ιδιαίτερα προσεκτικής τιμολογιακής πολιτικής για το 2015, περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιτάχυνσης των δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων, αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων στις δημόσιες υποδομές μας και στην καθαριότητα, εμπέδωσης και διατήρησης σταθερού οικονομικού και πολιτικού περιβάλλοντος.
Με τη συγκεκριμένη συνεργασία με τη ReviewPro, που εγκαινιάσθηκε το 2014, ο ΣΕΤΕ θα μπορεί να χρησιμοποιεί το βραβευμένο σύστημα online μέτρησης φήμης της εταιρείας, αναλύοντας και παρουσιάζοντας, σε τακτικά διαστήματα, έγκυρα και πολύτιμα στοιχεία σχετικά με τους δείκτες ικανοποίησης επισκεπτών ανά προορισμό και κατηγορία καταλυμάτων. Επίσης, συγκρίνοντας τα στοιχεία αυτά με αντίστοιχα άλλων προορισμών διεθνώς, δίνεται η δυνατότητα διαρκούς παρακολούθησης και ενημέρωσης του ανταγωνιστικού επιπέδου του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, όπως την αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες της χώρας και παρεμβάσεων για τη διαρκή βελτίωση και ανάπτυξή του, το οποίο και αποτελεί κεντρικό στόχο του ΣΕΤΕ.
Τέλος, τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από το SETE Intelligence για στοχευμένες μελέτες καθώς και για προωθητικές ενέργειες της Marketing Greece.
Ο δείκτης GRI της ReviewPro υπολογίζεται καθημερινά για κάθε ξενοδοχείο μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές.
Tourism Lobby