Μάλλον ήταν η πιο ουσιαστική σύσκεψη αρμόδιων υπουργών και λοιπών υπηρεσιακών παραγόντων που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια για το θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης. Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, βεβαίως και από τη συνέχεια που θα δοθεί, πολιτικά και υπηρεσιακά, σε όσα συζητήθηκαν και αποφασίσθηκαν, αλλά…
…υπήρχε καλή και μελετημένη ατζέντα και άνοιξαν αρκετά θέματα, για έναν τομέα που θα έπρεπε να είναι τομέας αιχμής και διαρκούς κίνησης, εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες.
Στη συνάντηση των υπουργών Τουρισμού, Ο. Κεφαλογιάννη και Παιδείας, Α. Λοβέρδου, καθώς και των δύο υφυπουργών, Α. Δερμεντζόπουλου και Κ. Κουκοδήμου, εξετάστηκαν κυρίως τρία ζητήματα, που αφορούν στην τουριστική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, από το προλυκειακό μέχρι και το ανώτερο επίπεδο αλλά και για το τι γίνεται στις Ανώτατες Σχολές Τουρισμού και πως αυτές θα μπορέσουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια.:
Το πρώτο είναι η διαμόρφωση σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της τουριστικής εκπαίδευσης.
Το δεύτερο η δυνατότητα σε όσους σπουδάζουν, σε όσους φοιτούν στις σχολές τουρισμού μετά από την τριετή τους εκεί φοίτηση και υπό προϋποθέσεις να έχουν μια διέξοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το τρίτο η δημιουργία ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών τμημάτων σχετικών με τη διοίκηση του τουρισμού που με δίδακτρα θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς.
Ειδικά ως προς τις Ανώτατες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, στη Ρόδο και στην Κρήτη, ζητούμενο είναι να αναβαθμιστούν πρώτα από όλα με το πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα καταρτιστεί από το ΥΠΟΤ μαζί με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά εξετάζεται και η δυνατότητα να μπορούν οι απόφοιτοι των σχολών αυτών, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και σε ανώτατο επίπεδο, σε Πανεπιστήμιο ή σε Τ.Ε.Ι..
Η δυνατότητα κατάρτισης στον τουρισμό και γι’αυτό θα εξεταστεί πώς μπορεί να αξιοποιηθούν και να απορροφηθούν κοινοτικά κονδύλια, καθώς όπως ανέφερε και η Ο. Κεφαλογιάννη, ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα η οποία χρειάζεται να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, επομένως όλοι εκείνοι οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον τουρισμό πρέπει να μπορούν να έχουν όλα τα σύγχρονα εργαλεία και τις γνώσεις.
Ως προς το τελευταίο θέμα, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα σε αυτή τη συγκυρία να προσφέρει υψηλού επίπεδο εκπαίδευση στον τουρισμό εκμεταλλευόμενη και την πολύ μεγάλη εμπειρία που έχει ως μια χώρα που είναι στις κορυφαίες επιλογές για τον τουρισμό παγκοσμίως.
Όσον αφορά στις σπουδές αλλοδαπών, στόχος είναι η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα προκειμένου να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια ελληνικά, σε ξένη γλώσσα, γιατί με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα όχι μόνο αναβαθμίζει τις σχολές της στον τουρισμό για τους Έλληνες αλλά βρίσκεται και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από το εξωτερικό.
Για να δούμε…
Tourism Lobby
…υπήρχε καλή και μελετημένη ατζέντα και άνοιξαν αρκετά θέματα, για έναν τομέα που θα έπρεπε να είναι τομέας αιχμής και διαρκούς κίνησης, εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες.
Στη συνάντηση των υπουργών Τουρισμού, Ο. Κεφαλογιάννη και Παιδείας, Α. Λοβέρδου, καθώς και των δύο υφυπουργών, Α. Δερμεντζόπουλου και Κ. Κουκοδήμου, εξετάστηκαν κυρίως τρία ζητήματα, που αφορούν στην τουριστική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες, από το προλυκειακό μέχρι και το ανώτερο επίπεδο αλλά και για το τι γίνεται στις Ανώτατες Σχολές Τουρισμού και πως αυτές θα μπορέσουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια.:
Το πρώτο είναι η διαμόρφωση σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της τουριστικής εκπαίδευσης.
Το δεύτερο η δυνατότητα σε όσους σπουδάζουν, σε όσους φοιτούν στις σχολές τουρισμού μετά από την τριετή τους εκεί φοίτηση και υπό προϋποθέσεις να έχουν μια διέξοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Το τρίτο η δημιουργία ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών τμημάτων σχετικών με τη διοίκηση του τουρισμού που με δίδακτρα θα απευθύνονται σε αλλοδαπούς.
Ειδικά ως προς τις Ανώτατες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων, στη Ρόδο και στην Κρήτη, ζητούμενο είναι να αναβαθμιστούν πρώτα από όλα με το πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα καταρτιστεί από το ΥΠΟΤ μαζί με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά εξετάζεται και η δυνατότητα να μπορούν οι απόφοιτοι των σχολών αυτών, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και σε ανώτατο επίπεδο, σε Πανεπιστήμιο ή σε Τ.Ε.Ι..
Η δυνατότητα κατάρτισης στον τουρισμό και γι’αυτό θα εξεταστεί πώς μπορεί να αξιοποιηθούν και να απορροφηθούν κοινοτικά κονδύλια, καθώς όπως ανέφερε και η Ο. Κεφαλογιάννη, ο τουρισμός είναι μια δραστηριότητα η οποία χρειάζεται να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, επομένως όλοι εκείνοι οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον τουρισμό πρέπει να μπορούν να έχουν όλα τα σύγχρονα εργαλεία και τις γνώσεις.
Ως προς το τελευταίο θέμα, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα σε αυτή τη συγκυρία να προσφέρει υψηλού επίπεδο εκπαίδευση στον τουρισμό εκμεταλλευόμενη και την πολύ μεγάλη εμπειρία που έχει ως μια χώρα που είναι στις κορυφαίες επιλογές για τον τουρισμό παγκοσμίως.
Όσον αφορά στις σπουδές αλλοδαπών, στόχος είναι η προσέλκυση ξένων φοιτητών στην Ελλάδα προκειμένου να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια ελληνικά, σε ξένη γλώσσα, γιατί με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα όχι μόνο αναβαθμίζει τις σχολές της στον τουρισμό για τους Έλληνες αλλά βρίσκεται και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από το εξωτερικό.
Για να δούμε…
Tourism Lobby