Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Φρένο στους απατεώνες του ίντερνετ

Στο… αχανές διαδίκτυο κάποιοι έχουν βρει τον τρόπο να εκμεταλλεύονται ανυποψίαστους χρήστες. Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι περιπτώσεις εξαπάτησης ατόμων που επιλέγουν να βρουν το ξενοδοχείο που θα μείνουν ή την εταιρία που θα ταξιδέψουν μέσω του υπολογιστή τους. Γι αυτό το λόγο το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος αποφάσισε να προστατέψει τους σωστούς επαγγελματίες.
Δημιούργησε το «Παρατηρητήριο Παραπλανητικής Διαδικτυακής Διαφήμισης» με στόχο την εξάλειψη της παραπλανητικής διαφήμισης στο Internet.  Η ιδέα ξεκίνησε καθώς το τελευταίο διάστημα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος «γίνεται διαρκώς αποδέκτης παραπόνων και καταγγελιών τόσο από ξενοδόχους όσο και από πελάτες, που αφορούν σε παραπλανητική προβολή και διαφήμιση, καταλυμάτων και υπηρεσιών, στο διαδίκτυο».

Τι ακριβώς όμως κάνουν οι «αετονύχηδες» του Internet δυσφημώντας με αυτόν τον τρόπο και όλους του σοβαρούς επαγγελματίες του χώρου; Εκμεταλλεύονται την έλλειψη αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, και παραπλανούν τους καταναλωτές είτε προβάλλοντας υπηρεσίες που δεν ανταποκρίνονται σε αυτές που διαθέτουν τελικώς στο καταναλωτικό κοινό είτε προβάλλοντας υπηρεσίες για τις οποίες δεν έχουν πιστοποιηθεί ή αδειοδοτηθεί (π.χ. χρήση του όρου «Hotel» από μη αδειοδοτημένα καταλύματα).

Στόχος του «Παρατηρητηρίου Παραπλανητικής Διαδικτυακής Διαφήμισης» (Π.Π.Δ.Δ.), είναι ο περιορισμός και αν είναι δυνατόν η εξάλειψη του φαινομένου της παραπλανητικής προβολής στο διαδίκτυο.

«Το Παρατηρητήριο θα παρακολουθεί εσωτερικά και θα καταγράφει τα κρούσματα και τις πρακτικές που συνιστούν παραπλανητική διαδικτυακή προβολή και διαφήμιση, με τη συλλογή αναφορών από θιγόμενους επαγγελματίες ή πελάτες, οι οποίες θα υποβάλλονται μέσω ειδικής φόρμας διαθέσιμης στο website του Ξ.Ε.Ε» λέει στέλεχος του επιμελητηρίου και συνεχίζει: «Στη συνέχεια το Ξ.Ε.Ε., τηρώντας τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο, θα αναλαμβάνει αρχικά τη διακρίβωση της βασιμότητας κάθε αναφοράς και στη κατόπιν την προώθηση των βάσιμων αναφορών στις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες των Υπουργείων Τουρισμού, Οικονομικών, Ανάπτυξης».

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου που άρχισε  η λειτουργία του Παρατηρητηρίου, πιλοτικά, συγκεντρώθηκαν 27 αναφορές εκ των οποίων οι 14 έχουν ήδη διευθετηθεί και οι υπόλοιπες εξετάζονται.

touristorama.com