Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Ελλάδα: Tο χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη

Μία νέα έρευνα από τον εκδοτικό οίκο Pearson για λογαριασμό του Economist Intelligent Unit, κατατάσσει την Ελλάδα στην τελευταία θέση όσον αφορά το εκπαιδευτικό της σύστημα, ενώ αναδεικνύει τη Νότιο Κορέα ως τη χώρα με το καλύτερο πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Στην 33η θέση στον κόσμο και στην 23η θέση στην Ευρώπη (την τελευταία), κατατάχθηκε το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του εκδοτικού οργανισμού Pearson για λογαριασμό του ιδρύματος Economist Intelligent Unit.  Αξίζει να σημειωθεί ότι γειτονικές της Ελλάδας χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία, βρίσκονται λίγο πιο πάνω, με την πρώτη να κατέχει την 30η θέση και τη δεύτερη την 31η.

Το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, έχει η Νότιος Κορέα και το καλύτερο στην Ευρώπη, η Φιλανδία. Η τελευταία μπορεί να κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή κλίματα, ωστόσο, στην παγκόσμια κατάταξη βρέθηκε στην 5η θέση αν και το 2012 είχε κερδίσει την πρωτιά. Αυτή η πτώση της Φιλανδίας, οφείλεται σύμφωνα με τους ερευνητές στις επιδόσεις των μαθητών στο διαγωνισμό PISA.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι χώρες της ανατολικής Ασίας συνεχίζουν να έχουν τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου, καθώς, τέσσερις χώρες μεταξύ των οποίων η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα και άρα μπορούν να υπερηφανευτούν για τη δουλειά που κάνουν στην εκπαίδευση.  Σε αυτές τις χώρες το εκπαιδευτικό σύστημα ενισχύει την προσπάθεια και την εργασία περισσότερο από την “εξυπνάδα”, έχει ξεκάθαρους στόχους και παρουσιάζει σαφή μαθησιακά αποτελέσματα.

Εντύπωση προκαλεί η πτώση των Σκανδιναβικών χωρών, που αποτελούσαν για χρόνια υπόδειγμα εκπαίδευσης, καθώς εκτός από τη Φιλανδία, και η Σουηδία βρέθηκε πιο χαμηλά στη λίστα. Απεναντίας, χώρες όπως το Ισραήλ, η Ρωσία και η Πολωνία, παρουσίασαν σημαντικές βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό τους σύστημα καθώς ανέβηκαν 12, 7 και 4 θέσεις αντίστοιχα.
Τις δέκα πρώτες θέσεις της λίστας συμπληρώνουν η Μεγάλη Βρετανία, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ιρλανδία και η Πολωνία.  Στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκαν για μία ακόμη χρονιά η Ινδονησία (40η), το Μεξικό (39η) και η Βραζιλία (38η).

Ο σύμβουλος εκπαίδευσης του εκδοτικού οίκου Pearson, τονίζει βέβαια ότι ακόμα και οι χώρες που βρέθηκαν στην πρώτη θέση της κατάταξης απέχουν πολύ από το να προσφέρουν ένα είδος εκπαίδευσης που θα μπορούσε να εγγυηθεί ότι κάθε ένας μαθητής διαθέτει τα εφόδια για να βγει στην αγορά εργασίας του 21ου αιώνα.

Η έρευνα που έχει τίτλο “The Learning Curve” και πραγματοποιείται από τον εκδοτικό οίκο Pearson, έχει στόχο να ανοίξει έναν παγκόσμιο διάλογο όσον αφορά στα συστήματα εκπαίδευσης ανά τον κόσμο. Ευελπιστεί να επηρεάσει θετικά τις εκάστοτε χώρες να επαναπροσδιορίσουν και να εξελίξουν τις μεθόδους διδασκαλίας και να βοηθήσει κυβερνήσεις, δασκάλους και μαθητές να ανακαλύψουν πιθανούς τρόπους αποτελεσματικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τον Τζον Φάλον, γενικό διευθυντή της Pearson, η έκθεση καταδεικνύει τον ισχυρό δεσμό ανάμεσα στα βελτιωμένα επίπεδα εκπαίδευσης και στην οικονομική ανάπτυξη.

Στον σχεδιασμό και στην εκτέλεση του προγράμματος συμμετείχαν μερικοί από τους κορυφαίους μελετητές και ειδικούς από τον χώρο της εκπαίδευσης και αναλύθηκαν περισσότερα από 60 κριτήρια από 50 χώρες.  Η αξιολόγηση βασίζεται στις αμερικανικές εκπαιδευτικές μελέτες TIMSS and PIRLS καθώς σε τεστ του PISA, του διεθνούς προγράμματος του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση των μαθητών.

pathfinder.gr