Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Μάχη Αλιφέρη «Ονειρεύομαι ότι σύντομα η γενιά μου θα αλλάξει τα δεδομένα»


Συνέντευξη στο περιοδικό lotos!

Ανδρομάχη Αναστασίου ΑλιφέρηΠως αποφασίσατε ν’ ασχοληθείτε με την πολιτική και μάλιστα μια τέτοια κρίσιμη όσο και ασταθή πολιτικά περίοδο;

Τώρα διαμορφώθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες και αισθάνομαι ότι πρέπει να το κάνω. Πιστεύω ότι όλοι μας σήμερα πρέπει πλέον να προσφέρουμε για να πάει μπροστά η τόπος μας. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια να παρακολουθούμε την ζωή μας από τον καναπέ. Ο τόπος μας, τα Δωδεκάνησα, έχει αφεθεί για πολλά χρόνια χωρίς όραμα και πρόοδο.
Για εμένα τα Δωδεκάνησα δεν είναι η πατρίδα που απλά έτυχε να γεννηθώ σε αυτήν,είναι κάτι πιο σημαντικό. Είναι η πατρίδα που επέλεξα να κάνω δική μου, αγαπώ λοιπόν τον τόπο μου και νομίζω ότι μπορώ να προσφέρω, ή τουλάχιστον να προσπαθήσω.

Πιστεύετε πως ειδικά αυτή την περίοδο, η ενασχόληση με την πολιτική για έναν/μια νέο-α δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη;

Πιστεύω ότι η ενασχόληση με τα κοινά είναι καθήκον κάθε πολίτη, ειδικά τώρα που το έχει ανάγκη ο τόπος κι αυτό είναι κάτι που το έμαθα στο σπίτι μου. Από τον Τάσο Αλιφέρη, τον πατέρα μου, έχω μάθει ότι είναι σημαντικό να παλεύεις γι’ αυτά που πιστεύεις. Να παλεύεις για τα ιδανικά σου. Δεν με αφορούν τα μικροκομματικά συμφέροντα, δεν με αφορά η πολιτική εξέλιξη και αυτό θα αποδειχθεί με τον καιρό. Με αφορά όμως να διατηρήσω τα ιδανικά για τα οποία θυσιάστηκε «ο Τάσος». Τα ιδανικά, που άφησε παρακαταθήκη στα μικρά παιδιά της Τήλου που έπαιρνε για ψάρεμα, και σε εμάς τα παιδιά του. Η αγάπη και η αφοσίωση είτε εκλεγεί κανείς είτε όχι, παραμένουν. Αυτή είναι η δική μου η ανάγκη. Η καλλιέργεια ενός υγιούς κλίματος συνεργασίας πολίτη και αυτοδιοίκησης και η προάσπιση των συμφερόντων των μικρών νησιών. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για ανάπτυξη, τουρισμό, επιχειρηματικότητα, όταν δεν υπάρχουν υγεία και μεταφορές.

Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις σας για την υποψηφιότητά σας; Οραματίζεστε να συμβάλλετε στην ανάπτυξη των μικρών νησιών;

Βασική μου προτεραιότητα είναι η καλλιέργεια «ενιαίας νησιωτικής συνείδησης». Δεν πρέπει να υπάρχει πληθυσμιακό βαρόμετρο στα δικαιώματα των ανθρώπων. Στην Ρόδο μιλάμε για δρόμους, γέφυρες, ανάπτυξη, νέες τεχνολογίες και λοιπά και στην Τήλο αγωνιούμε αν θα υπάρχει καράβι, αν θα έχουμε καθηγητές για τα παιδιά μας, αν θα υπάρχει περίθαλψη. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι στα Δωδεκάνησα μπορεί να είμαστε όλοι νησιώτες, όμως ο Ροδίτης δεν γνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μικρονησιώτης της Δωδεκανήσου.
Δεύτερη αλλά εξίσου σημαντική προτεραιότητά μου είναι η άρση της απομόνωσης των νησιωτών, δηλαδή το πρόβλημα των μεταφορών. Η Τήλος είναι το μόνο νησί που κατάφερε να κρατήσει την Ναυτιλιακή του εταιρία, έχουμε πλέον την τεχνογνωσία, αλλά μόνοι μας δεν εξασφαλίζουμε οικονομία κλίμακας. Έχουμε τους αγώνες του Τάσου Αλιφέρη για το μεταφορικό ισοδύναμο, όμως αυτό δεν αρκεί. Η βέλτιστη λύση είναι πάντοτε συνδυαστική.

Η επιλογή σας από τον Κύριο Μαχαιρίδη έγινε σίγουρα με σκοπό να προωθηθούν νέα και άφθαρτα πρόσωπα. Εσείς πιστεύετε πως η ορμή και η παραφορά της ηλικίας σας είναι συστατικά απαραίτητα για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι «τολμηρές» αλλαγές που έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή η πολιτική και η Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Ο κύριος Μαχαιρίδης με επέλεξε όντως για τον λόγο αυτό. Σίγουρα το νεαρό της ηλικίας μεταφράζεται σε αυθορμητισμό αλλά δίπλα στην εμπειρία του κυρίου Μαχαιρίδη ο αυθορμητισμός δεν μπορεί να γίνει παρόρμηση. Εγώ με την σειρά μου τον επέλεξα γιατί ήταν και είναι δίπλα μας στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως μικρονησιώτες και οι αντίπαλοί του τον πολεμούν ισχυριζόμενοι ότι βρίσκεται πολλά χρόνια στην πολιτική σκηνή. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να του καταλογίσουν. Και ρωτώ ήταν ανεπαρκής ως Περιφερειάρχης τόσα χρόνια; Ήταν απρόσιτος ή μήπως δεν συνεργαζόταν με τους αυτοδιοικητικούς; Μας εξασφαλίζει κανείς ότι αν βγει κάποιος άλλος θα είναι πιο ικανός από τον Μαχαιρίδη;

Έχετε κληρονομήσει ένα όνομα ιδιαίτερα «βαρύ», συνυφασμένο με την προσφορά και τη γενναιότητα στη συνείδηση των Δωδεκανησίων, καθώς ο πατέρας σας, ο Τάσος Αλιφέρης, ήταν από τους πρωτοπόρους στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου. Ονειρεύεστε να συνεχίσετε το έργο του;

Όπως γνωρίζετε ο πατέρας μου έφυγε ξαφνικά. Κανείς μας δεν πίστευε ότι ένας τόσο δραστήριος άνθρωπος θα έφευγε τόσο νέος. Φεύγοντας άφησε πίσω του εκκρεμότητες. Τις εκκρεμότητες αυτές, επιθυμώ να ολοκληρώσω. Οραματίστηκε και πρώτος εισήγαγε την έννοια του μεταφορικού ισοδυνάμου, που σήμερα έγινε σημαία σε πολλές παρατάξεις. Είναι χρέος μου να προσπαθήσω να εξελίξω αυτήν την ιδέα και να δουλέψω γι’ αυτήν, η οποία σήμερα, δεν μπορεί να αποτελέσει λύση για το πρόβλημα των μεταφορών από μόνη της.

Σας αγχώνουν οι μεγάλες προσδοκίες που έχει ο κόσμος από την κόρη του Αλιφέρη;

Φυσικά και με αγχώνουν και μακάρι να μπορέσω να φανώ αντάξια της εμπιστοσύνης των ανθρώπων που με στηρίζουν. Πιο πολύ με αγχώνουν όμως οι απαιτήσεις που έχω η ίδια από τον εαυτό μου και η χρονική συγκυρία που δεν επιτρέπει άλλα λάθη ή παραλήψεις. Για αυτό το λόγο χρέος μου είναι να χρησιμοποιήσω το άγχος μου εποικοδομητικά.

Τι ονειρεύεστε για το μέλλον της γενιάς σας;

Ονειρεύομαι ότι σύντομα η γενιά μου θα αλλάξει τα δεδομένα. Παίρνουμε την ζωή μας στα χέρια μας σιγά σιγά. Πρέπει να μείνουμε εδώ και να παλέψουμε για την πατρίδα μας. Είμαστε ένας «στρατός» νέων, οπλισμένων με γνώσεις και πολλές δυνατότητες, που ονειρεύεται δικαιοσύνη και ίσες ευκαιρίες προς όλους. Βοηθείστε μας να αλλάξουμε την Ελλάδα.


Ειρήνη Ντέλλα