Προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες, είναι ο βασικός στόχος του νέου θεσμικού πλαισίου που υπερψηφίστηκε στη Βουλή, σύμφωνα με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη
Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοϊας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ενημερώνοντας πως ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση.
Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα τουριστικά πλοία - το οποίο ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ - ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας πως σήμερα το πρωί θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος.
Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο Λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις». Εξήγησε πως για τον λόγο ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να γίνονται επιστρατεύσεις προτείνει την ρύθμιση του πλοίου ασφαλείας εξασφαλίζοντας έτσι το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνίας και περιφρουρώντας το δικαίωμα της απεργίας.
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα επιφέρει σήμερα - οπότε και ολοκληρώνεται η ψήφιση του νομοσχεδίου - βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Μάλιστα εκτίμησε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός. Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες. «Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν στείρα άρνηση.
Στη συζήτηση πάντως του νομοσχεδίου δεν έλειψαν οι διαξιφισμοί με αιχμή την απεργία της ΠΝΟ. Ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης είπε πως «διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον και η έγκαιρη μεταφορά ευπαθών προϊόντων υπό την απειλή των απεργιακών κινητοποιήσεων», ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοϊλης, κάλεσε την κυβέρνηση να αποσύρει τη διάταξη για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» (άρθρο 25) και δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο εκτός της ρύθμισης για τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών.
Από το ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας Τριαντάφυλλος τόνισε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται πια μια προσπάθεια ανάπτυξης και άρσης του τέλματος που έχει περιέλθει ο κλάδος. Η Μίκα Ιατρίδη (ΑΝΕΛ) υποστήριξε ότι το σχέδιο νόμου είναι μονοδιάστατο αφού θέτει στο στόχαστρο τους ναυτικούς, δημιουργώντας έτσι μια αλλοπρόσαλλη ανταγωνιστικότητα.
Από την ΧΑ, ο Νίκος Κούζηλος ανέφερε ότι όχι μόνο δεν λύνονται προβλήματα, αλλά αντιθέτως θα κατακλυσθεί η χώρα με σκάφη υπό ξένη σημαία και η ανεργία στην Ναυτιλία θα αυξηθεί.
Η Μαρία Ρεπούση, ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, τόνισε ότι το νομοσχέδιο εισάγει πολλές θετικές ρυθμίσεις με βάση τις οποίες επέρχεται ανάπτυξη του κλάδου και διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των ελληνικών πληρωμάτων. Ο Χρήστος Κατσώτης έκανε λόγο για νομοσχέδιο που καταρτίστηκε κατά παραγγελία των εφοπλιστών, οξύνει τα προβλήματα στο χώρο της Ναυτιλίας, αυξάνει την ανεργία και στρέφεται κατά των ναυτικών. Από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, ο Πάρις Μουτσινάς, μίλησε για σχέδιο νόμου που περιέχει θετικές ρυθμίσεις, έχει όμως και αντιφάσεις.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Νομοθετική ρύθμιση ώστε να πληρώνει το Δημόσιο τους απλήρωτους ναυτικούς σε περίπτωση που η εταιρεία ακτοπλοϊας ασκεί δημόσια υπηρεσία και αμείβεται από το κράτος, προανήγγειλε από τη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου ενημερώνοντας πως ολοκληρώνεται ο μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται η παρακράτηση και η εκχώρηση.
Μιλώντας επί του νομοσχεδίου για τα τουριστικά πλοία - το οποίο ψηφίστηκε επί της αρχής του με ευρεία πλειοψηφία από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΔΗΜΑΡ - ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην απεργία της ΠΝΟ τονίζοντας πως σήμερα το πρωί θα ανακοινώσει στους εκπρόσωπους των ναυτικών συγκεκριμένες προτάσεις με βασικούς στόχους και κατευθύνσεις την ενίσχυση του Έλληνα ναυτικού, την ανταγωνιστικότητά του, την διευκόλυνσή του την στιγμή του πόνου και ιδιαίτερα την εξασφάλισή του τη στιγμή που βρίσκεται απλήρωτος.
Απηύθυνε μάλιστα σαφές μήνυμα προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν είναι συνεπείς, πως δεν υπάρχει περίπτωση ο ίδιος και οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να φανούν ελαστικοί στα φαινόμενα της απλήρωτης εργασίας που υπάρχει στο Λιμάνι του Πειραιά.
Ακόμη ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να υπογραφεί μια συλλογική σύμβαση εργασίας ξεκαθαρίζοντας «δεν θέλουμε ούτε εργασιακό χάος, ούτε Μεσαίωνα όπως μας κατηγορούν θέλουμε εξορθολογισμό και βελτιώσεις». Εξήγησε πως για τον λόγο ότι δεν θέλει η κυβέρνηση να γίνονται επιστρατεύσεις προτείνει την ρύθμιση του πλοίου ασφαλείας εξασφαλίζοντας έτσι το κοινωνικό δικαίωμα της συγκοινωνίας και περιφρουρώντας το δικαίωμα της απεργίας.
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα επιφέρει σήμερα - οπότε και ολοκληρώνεται η ψήφιση του νομοσχεδίου - βελτιώσεις στη διάταξη με κανόνες και περιορισμούς για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας που θα ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Μάλιστα εκτίμησε ότι το πλοίο ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας.
Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις (φορολογικές ελαφρύνσεις, άρση γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αύξηση θέσεων εργασίας κ.α) με ένα άρτιο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αξιοποιηθούν τα μεγάλα πλεονεκτήματα της χώρας μας και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός. Ανέφερε ότι οι βασικές στοχεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προσέλκυση τουριστικών πλοίων στην ελληνική σημαία, καθώς και τουριστικών πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες. «Θέλουμε να γεμίσουμε τις θάλασσές μας με ελληνικές σημαίες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας καταλογίζοντας στα κόμματα της Αντιπολίτευσης που καταψηφίζουν στείρα άρνηση.
Στη συζήτηση πάντως του νομοσχεδίου δεν έλειψαν οι διαξιφισμοί με αιχμή την απεργία της ΠΝΟ. Ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης είπε πως «διακυβεύεται το δημόσιο συμφέρον και η έγκαιρη μεταφορά ευπαθών προϊόντων υπό την απειλή των απεργιακών κινητοποιήσεων», ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Σαμοϊλης, κάλεσε την κυβέρνηση να αποσύρει τη διάταξη για τη δρομολόγηση «πλοίου ασφαλείας» (άρθρο 25) και δήλωσε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο εκτός της ρύθμισης για τη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου σκαφών.
Από το ΠΑΣΟΚ, ο Κώστας Τριαντάφυλλος τόνισε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται πια μια προσπάθεια ανάπτυξης και άρσης του τέλματος που έχει περιέλθει ο κλάδος. Η Μίκα Ιατρίδη (ΑΝΕΛ) υποστήριξε ότι το σχέδιο νόμου είναι μονοδιάστατο αφού θέτει στο στόχαστρο τους ναυτικούς, δημιουργώντας έτσι μια αλλοπρόσαλλη ανταγωνιστικότητα.
Από την ΧΑ, ο Νίκος Κούζηλος ανέφερε ότι όχι μόνο δεν λύνονται προβλήματα, αλλά αντιθέτως θα κατακλυσθεί η χώρα με σκάφη υπό ξένη σημαία και η ανεργία στην Ναυτιλία θα αυξηθεί.
Η Μαρία Ρεπούση, ειδική αγορήτρια της ΔΗΜΑΡ, τόνισε ότι το νομοσχέδιο εισάγει πολλές θετικές ρυθμίσεις με βάση τις οποίες επέρχεται ανάπτυξη του κλάδου και διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας των ελληνικών πληρωμάτων. Ο Χρήστος Κατσώτης έκανε λόγο για νομοσχέδιο που καταρτίστηκε κατά παραγγελία των εφοπλιστών, οξύνει τα προβλήματα στο χώρο της Ναυτιλίας, αυξάνει την ανεργία και στρέφεται κατά των ναυτικών. Από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές, ο Πάρις Μουτσινάς, μίλησε για σχέδιο νόμου που περιέχει θετικές ρυθμίσεις, έχει όμως και αντιφάσεις.
Πηγή: ΑΜΠΕ