Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

Τα σπασμένα τηλέφωνα και άλλα «παραδοσιακά»

πανηγυρι«H τρίχα έγινε τριχιά» στα όσα δημοσιοποιήθηκαν περί επεισοδίων με εφοριακούς υπαλλήλους, που διενήργησαν ελέγχους στο πανηγύρι στα Μαριτσά. Ούτε παρέμβαση της αστυνομίας υπήρξε, ούτε λήψη καταθέσεων έγινε από εφοριακούς, ούτε εισαγγελική παρέμβαση, έγινε, ούτε οι εφοριακοί φυγαδεύτηκαν...

... ενώ τα όσα έγιναν, απέχουν παρασάγγας από τα όσα δημοσιοποιήθηκαν, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «δ». Ένα θέμα που πήρε διαστάσεις και σαν το σπασμένο τηλέφωνο έκανε τον γύρο ειδησεογραφικών sites, φτάνοντας στις οθόνες μας κάθε «ρεπορτάζ» παραμορφωμένο. Λίγο ακόμη να μην υπήρχαν οι επίσημες διαψεύσεις και θα φτάναμε στο επόμενο «κλικ» μέχρι και φονικό να διαβάζουμε… Είναι σαν τον «ένοπλο τρομοκράτη που εντοπίστηκε στο Blue Star Διαγόρας» στο δρόμο για την Πάτμο. Ευτυχώς τα καλά sites μας ενημέρωναν ταυτόχρονα με τον «εντοπισμό» ότι «δεν έχει εντοπισθεί αλλά κρύβεται» και πως δεν υπάρχουν τραυματισμοί και δεν ακούστηκαν πυροβολισμοί… Εντοπίσθηκε μεν, αλλά δεν… εντοπίσθηκε. Αχταρμάς παραπληροφόρησης. Βέβαια, η είδηση διαψεύσθηκε, αλλά μην περιμένετε να δείτε πουθενά την διάψευση. Τα «αποκλειστικά» του είδους δεν… διαψεύδονται. Όπως δεν έχουμε δει μέχρι τώρα και την διάψευση με τους εφοριακούς. Το θέμα ήταν να γίνει ντόρος, άσχετα εάν και στις δύο περιπτώσεις δεν είναι και η καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο. Η διασπορά ψευδών ειδήσεων και ανυπόστατων φημών δεν περίμενε το internet για να εμφανιστεί. Όμως, τώρα, που μέσω των κοινωνικών δικτύων έχουν γίνει όλοι παραγωγοί και καταναλωτές της πληροφορίας, η διάχυση του ψεύδους είναι απείρως ευκολότερη. Και το κυριότερο, το ότι όλη η φασαρία έγινε γιατί κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός πως διενεργήθηκαν έλεγχοι σε ένα παραδοσιακό πανηγύρι περνά σε δεύτερη μοίρα. Η ερώτηση, γιατί να μην γίνονται έλεγχοι σε παραδοσιακά πανηγύρια, φαίνεται να μην μας αφορά. Μας αρέσει να πηγαίνουμε στους πάγκους και να μας πιάνουν κορόιδα αετονύχηδες. Κρίμα που έφτασαν μέχρι τα Μαριτσά μόνον οι εφοριακοί. Γιατί είχε και το Κιοτάρι πανηγύρι. Με πάγκους χωρίς ταμειακές μηχανές. Και άντε να πείσεις την Ιόλη ( Ιόλη=δίχρονο) ότι δεν μπορούμε να την αγοράσουμε την κούκλα από εδώ πάμε παραπέρα. Την αγοράσαμε «μαύρη» την κούκλα. Και άντε τώρα, να μπεις σε διαδικασία να «καρφώσεις» ή να κάνεις την πολύ απλή ερώτηση παίρνοντας τα ρέστα «απόδειξη»; Το πολύ- πολύ να σε πάρουν όλοι στο κυνήγι γιατί χαλάς το παραδοσιακό του πράγματος. Το παραδοσιακό πανηγύρι ή το παραδοσιακό της λαμογιάς εξακολουθεί να είναι η ερώτηση. Υ.Γ. Το δε «παραδοσιακό πανηγύρι» και τα «ήθη και έθιμα» τα οποία κάποιοι θέλησαν να υπερασπιστούν , είναι άλλο ερώτημα. Από πότε παράδοση, ήθη και έθιμα είναι τα απλωμένα σώβρακα και κιλίμια των συμπαθεστάτων κατά τα λοιπά Ρομά-και όχι μόνον;


 Πηγή:www.dimokratiki.gr