Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Πάνω από 10 δισ. ευρώ μπήκαν στην Ελλάδα από τον τουρισμό το 2011

Στη 19η θέση παγκοσμίως με άνοδο 9,5%

Σε πραγματικό «θησαυρό» για την πάσχουσα ελληνική οικονομία αποδεικνύονται τα
τουριστικά έσοδα. Παρά την οικονομική κρίση και την καταγεγραμμένη διεθνή τάση μείωσης
των χρημάτων που δαπανούν οι τουρίστες κατά τις διακοπές τους, η Ελλάδα κατάφερε
να σημειώσει αύξηση εσόδων της τάξης του 9,5%. Τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα η
υπηρεσία Παγκόσμιο Τουριστικό Βαρόμετρο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ),
φέρνουν την Ελλάδα στην 19η θέση στον κόσμο. Το 2011, παρά την κρίση, οι εισπράξεις
συνέχισαν να ανακάμπτουν.
Η Ελλάδα βρίσκεται στη 19η θέση μεταξύ των προορισμών με τις
μεγαλύτερες διεθνείς τουριστικές εισπράξεις, καθώς τα έσοδα από τον τουρισμό την περσινή
χρονιά έφθασαν τα 10,5 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 9,5% σε σχέση με το 2010. Στην
πρώτη θέση της συγκεκριμένης κατάταξης βρίσκονται οι ΗΠΑ με 83,5 δισ. ευρώ το 2011,
ενώ ακολουθεί η Ισπανία με 43 δισ. ευρώ, η Γαλλία με 38,7 δισ. ευρώ, η Κίνα με 34,8 δισ.
ευρώ και η Ιταλία με 30,9 δισ. ευρώ. Διεθνώς ο τουρισμός κατάφερε να ξεπεράσει το ένα
τρισεκατομμύριο δολάρια σε διεθνείς τουριστικές εισπράξεις το 2011, από 928 δισ. δολάρια
που ήταν το 2010. Τη μεγαλύτερη άνοδο σε εισπράξεις το 2011 καταγράφει η Αμερική με
ποσοστό 5,7%, ενώ ακολουθεί η Ευρώπη με 5,2%, η Ασία και ο Ειρηνικός με 4,3% και
η Αφρική με 2,2%. Σημαντική πτώση παρουσιάζει η Μέση Ανατολή με 14%. Η Ευρώπη
εμφανίζει το μεγαλύτερο μερίδιο σε τουριστικές εισπράξεις σε απόλυτους αριθμούς (45%),
αγγίζοντας τα 333 δισ. ευρώ, με την Ασία και τον Ειρηνικό να ακολουθούν στη δεύτερη
θέση με 28% (208 δισ. ευρώ), την Αμερική με 19% (143 δισ. ευρώ). Η Μέση Ανατολή είχε
ποσοστό 4% (33 δισ. ευρώ) και η Αφρική 3% (23 δισ. ευρώ). Στην πρώτη θέση μεταξύ των
χωρών με την υψηλότερη τουριστική δαπάνη το 2011 είναι η Γερμανία, με 60,6 δισ. ευρώ,
ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ με 56,8 δισ. ευρώ, η Κίνα με 52,2 δισ. ευρώ, το Ηνωμένο Βασίλειο
με 36,3 δισ. ευρώ και η Γαλλία με 29,9 δισ. ευρώ. Ισχυρή ήταν η ζήτηση από τις αναδυόμενες
χώρες «BRIC» (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) την περσινή χρονιά.